اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خانواده

به تو از دور سلام/ با یک کلیک زائر مجازی حرم اباعبداللّه (ع) شوید+لینک

حرم مطهر شامل 8درب ورودی است که در این زیارت شما می توانید از یکی از این درب ها همچون باب القبله، باب الشهدا،‌ باب الرأس و یا حبیب ابن مظاهر زیارت خود را آغاز کنید.

به تو از دور سلام/ با یک کلیک زائر مجازی حرم اباعبداللّه (ع) شوید+لینک

به گزارش خبرنگار زندگی خبرگزاری فارس، با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط پیش آمده که حضور در اماکن مذهبی را به صورت موقت محدود کرده است، شما می توانید از طریق فضای مجازی به زیارت حرم اباعبدالله (ع)  بروید، به همین جهت کافی است تا اینجا کلیک کنید و بعد از چند ثانیه وارد محوطه حرم شوید.

این صفحه با استفاده از تصاویر سه بعدی 360 درجه به شما این امکان را می دهد که علاوه بر ضریح مطهر حسینی، رواق‌های شریف، مضجع نورانی شهدای کربلا، «ابراهیم مجاب» و «حبیب این مظاهر» را زیارت کنید.

اگر حین زیارت از آرشیو صوتی موجود در صفحه استفاده کنید قطعاٌ حس و حال معنوی بهتری را در این زیارت مجازی تجربه خواهید کرد.

ورود از باب القبله

بنای فعلی حرم مطهر امام حسین (ع) شامل صحنی به مساحت 15 هزار متر مربع است و ضریح مقدس اباعبدالله (ع) را در رواقی به مساحت 600 مترمربع در بر می‌گیرد.

حرم مطهر شامل 8 درب ورودی دارد که در این زیارت مجازی شما می توانید از یکی از این درب ها همچون باب القبله، باب الشهدا،‌ باب الرأس و یا حبیب ابن مظاهر زیارت خود را آغاز کنید.

همچنین 10 درب صحن هم در این مکان تعبیه شده که از خیابان های اطراف حرم مطهر راه دارند، دلیل این همه درب برای ورود، تسهیل رفت و آمد زائران به ویژه در ایام شلوغ همچون اربعین است.

زیارت امام حسین (ع) و حبیب بن مظاهر

باب القبله قدیمی‌ترین درب حرم امام حسین (ع) است که در این زیارت مجازی به عنوان ورودی اصلی پیش روی شماست، دلیل نامگذاری این درب هم راستا بودن آن با قبله است.

تمامی درب های داخلی و خارجی حرم مطهر با انواع نقش‌های اسلامی و آیات قرآن به خط کوفی و حکاکی روی چوب مزین شده اند.

شما در بدو ورود به حرم اباعبدلله (ع) می توانید ضریح مطهر را از دو جهت زیارت کنید، در فاصله 10 متری ضریح امام حسین (ع) فلش راهنما شما را به سمت رواق جنوب غربی و  آرامگاه حبیب بن مظاهر راهنمایی می کند،‌ یکی از شهدای عاشورا که در سن ۸۰ سالگی به یاری امام حسین(ع) شتافت و شهید شد.

در گوشه شمال غربی رواق حرم مطهر هم آرامگاه سید ابراهیم مجاب واقع شده، وی فرزند محمّد العابد فرزند امام موسی بن جعفر(ع) است.

مذبح المقدس کجاست؟

در ادامه این زیارت مجازی یکی از فلش ها شما را به سمت مذبح المقدس در جنوب غربی رواق حبیب ابن مظاهر هدایت می کند، مَذْبَح در زبان عربی به قتلگاه، جایی که به مکان شهادت امام حسین(ع) انتساب یافته، گفته می‌شود. 

امکان حضور در بین الحرمین و خیمه گاه به زودی

در آینده نزدیک امکان زیارت صحن عقیله بنی هاشم(س)، بین الحرمین، خیمه گاه حسینی و دیگر اماکن زیارتی عراق به این صفحه اضافه خواهد شد.

خیمه گاه در جنوب صحن مطهّر امام حسین(ع) و در فاصله 250 متری قرار گرفته و بنا به نقل مورخان، محل برافراشته شدن خیمه ها و چادرهای سید الشهدا(ع) و یاران او بوده است. البته امروز  جایگاه خیمه ها را با ساختمان سازی به تصویر کشیده اند.

حرم منور ابوالفضل العباس(ع) هم در فاصله 350 متری شمال شرقی حرم امام حسین(ع) قرار گرفته و دور تا دور قبر مطهر را 4 رواق و صحن فراخ با ایوانی زیبا در برگرفته است، این ضریح مبارک به دستور مرحوم آیت الله العظمی حکیم در اصفهان ساخته شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول