اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

لزوم تقویت سیستم ایمنی بدن مادران باردار و شیرده برای مقابله با کرونا

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان گفت: مادران باردار و شیرده به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با کرونا باید یک‌ سری توصیه‌ها را جدی بگیرند، سوءتغذیه در دوران بارداری و شیردهی به دلیل تضعیف سیستم ایمنی بدن نه تنها باعث خطر ابتلا به ویروس کرونا شده، بلکه موجب تشدید و وخامت این بیماری می‌شود.

لزوم تقویت سیستم ایمنی بدن مادران باردار و شیرده برای مقابله با کرونا

ابوالفضل شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با بیان‌اینکه کرونا یک تهدید برای سلامتی مادران بارداراست، اظهار داشت: مادران باردار در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری کرونا از جمله علائم سرماخوردگی باید هر چه سریع‌تر به پزشک زنان یا پزشک خانواده خود مراجعه کنند.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان با بیان اینکه مادران باردار، کودکان و سالمندان از گروه‌هایی هستند که به مراقبت بیشتری نیاز دارند، افزود: خانم‌های بارداری که به ویژه در سه ماهه سوم یا هفته بیست و هشتم بارداری یا بیشتر قرار دارند، لازم است نسبت به هر گونه علائم عمومی مانند تب، سرفه و علائم دیگری مانند کاهش حرکات جنین، خونریزی واژینال و آبریزش دقت بیشتری داشته باشند و بلافاصله به بیمارستان یا پزشک مراجعه کنند.

وی ضمن بیان اینکه مادران باردار و شیرده به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با کرونا باید یک‌ سری توصیه‌ها را جدی بگیرند،گفت: سوءتغذیه در دوران بارداری و شیردهی به دلیل تضعیف سیستم ایمنی بدن نه تنها باعث خطر ابتلا به ویروس کرونا شده، بلکه موجب تشدید و وخامت این بیماری می‌شود.

شجاعی، با اشاره به اینکه مادران باردار هر یک از علائمی را که در خودشان مشاهده کردند، باید با پزشک زنان یا پزشک خانواده خود تماس بگیرند، عنوان کرد: بهتر است مادران باردار قبل از این که مبتلا به بیماری شوند ، پروتکل های بهداشتی را با وسواس بیشتری نسبت بهشهروندان عادی رعایت کنند و شست و شوی مداوم دست ها ، ماندن در خانه ، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان گفت: از آغاز موج پنجم شیوع کرونا حدود 70 مادر باردار به دلیل ابتلا به این ویروس در این مرکز درمانی بستری شده‌اند.

انتهای پیام/63123/ 10/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول