اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کوتاهی در پیشگیری از تغییر کاربری اراضی قابل قبول نیست

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان گفت: هیچ‌گونه کوتاهی و اهمال در انجام وظایف و تکالیف قانونی مدیران جهاد کشاورزی و امور اراضی استان، در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری پذیرفته نیست.

کوتاهی در پیشگیری از تغییر کاربری اراضی قابل قبول نیست

محمد تقی فتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با تأکید بر اهمیت حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و مقابله با پدیده شوم تخریب و تغییر کاربری اراضی کشاورزی اظهار داشت: تغییر کاربری اراضی، پیامدهای مختلفی به همراه دارد که از جمله می‌توان به کاهش تولید محصولات کشاورزی، توسعه تولید پایدار، تامین امنیت غذایی و آسیب رساندن به محیط زیست اشاره کرد که تقریباً همگی این موارد با بقا و امنیت کشور ارتباط مستقیم و تنگاتنگ دارند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان با بیان اینکه  مسؤولان جهاد کشاورزی و امور اراضی استان به محض اطلاع از وقوع تغییر کاربری‌های غیر مجاز در اراضی زراعی و باغات باید بدواً با حضور میدانی و همکاری نیروی انتظامی عملیات مجرمانه را در همان مراحل اولیه متوقف کنند و نسبت به اجرای صحیح و به موقع مفاد تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام کنند.

وی افزود: در راستای پیشگیری از ایجاد ساخت و سازهای غیر مجاز و حفظ کاربری اراضی می‌توان از ظرفیت نهادهای مردمی، دهیاری‌ها، شوراهای محلی و رسانه‌های جمعی استفاده کرد.

فتحی با بیان اینکه هیچ‌گونه کوتاهی و اهمال در انجام وظایف و تکالیف قانونی مدیران جهاد کشاورزی و امور اراضی استان، در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری پذیرفته نیست، گفت: در ابتدای سال جاری مکاتبات و پیگیری‌های لازم با مدیریت امور اراضی استان، در خصوص شناسایی به موقع تغییر کاربری‌ها و ساخت و سازهای غیر مجاز و قلع و قمع آنها صورت گرفته است  و انتظار می‌رود در سال جاری ورود پرونده به دستگاه قضایی با موضوعات مذکور کاهش یافته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه حتی‌الامکان هیچ پرونده‌ای از بابت قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری‌ها وارد دستگاه قضایی نشود، اضافه کرد: این امر مستلزم اهتمام بیش از پیش مسؤولین امور اراضی استان است، در غیر این صورت هیچ گونه کوتاهی، قابل اغماض نبوده و با همراهی مسؤولان دستگاه‌های متولی برابر با دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول