اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

صوت‌ منتشرنشده از شهید همدانی بعد از 35 سال/ نبردی که بوی کربلا می‌دهد

سردار شهید حسین همدانی در آغاز عملیات کربلای 2 درباره راه و مرام رزمندگان اسلام گفت: ما باید تمام صحنه‌های نبردمان را، تمام اعمالمان را، تمام جنگیدن و حرکاتمان را باید مطابقت و پیروی کنیم و از آقا اباعبدالله (ع) تقلید کنیم.

صوت‌ منتشرنشده از شهید همدانی بعد از 35 سال/ نبردی که بوی کربلا می‌دهد

خبرگزاری فارس ـ گروه حماسه و مقاومت: سردار شهید حسین همدانی از بزرگ‌ترین فرماندهان جنگ سوریه، نابغه‌ جنگ‌های ناهمتراز در غرب آسیا شناخته می‌شود. این سردار شهید در کنار حاج احمد متوسلیان، شهید محمدابراهیم همت و شهید محمود شهبازی از بنیانگذاران تیپ ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) بوده است.

آنچه در ادامه می‌شنوید، سخنان منتشر نشده از سردار شهید حسین همدانی است که خبرگزاری فارس این صوت تاریخی را برای نخستین بار منتشر می‌کند:

 

 

سردار شهید همدانی در هشتم شهریور ماه سال ۱۳۶۵ در بحبوحه عملیات کربلای ۲ در ارتفاع کرو در جمع همرزمانش در اردوگاه تیپ ۱۰۵ قدس درباره راه و مرام رزمندگان اسلام بیان داشت: ما باید تمام صحنه‌های نبردمان را، تمام اعمالمان را، تمام جنگیدن و حرکاتمان را، الی‌الابد همه اعمالمان را باید مطابقت و پیروی کنیم و تقلید کنیم از آقا اباعبدالله (ع) و اگر این‌چنین بودیم در روز نبرد آن روز، روز عاشوراست و آن صحنه، صحنه کربلاست.

درباره عملیات

عملیات کربلای ۲ با رمز یا اباعبدالله الحسین (ع) در منطقه چومان مصطفی ـ حاج عمران از دهم تا یازدهم شهریور ماه سال ۱۳۶۵ انجام شد. هدف این عملیات تصرف ارتفاعات ۲۵۱۹ و شهید صدر، ترمیم و تصحیح خط پدافندی و دستیابی به راهکارهای مناسب به منظور عمق دادن به منطقه برای عملیات بعدی در شمال عراق بود. در عملیات کربلای ۲ رزمندگان اسلام در قالب ۲۶ گردان پیاده، شامل لشکر ۱۰ و تیپ‌های ۹، ۱۲، ۲۱، ۱۰۵ و ۱۵۵ از سپاه به همراه چهار گردان توپخانه از سپاه و ارتش حضور داشتند که در نهایت منجر به آزادسازی ارتفاع گرده کوه (شهید صدر) و ارتفاعات  ۱۶۰۰، ۱۷۰۰، ۱۸۰۰، ۲۰۰۰، ۲۲۰۰ و ۲۴۳۵ شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول