اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

عقب‌نشینی 2 هزار و 355 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار 25.6 میلیارد تومان شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با عقب‌نشینی 2 هزار و 355 واحد همراه شد.

عقب‌نشینی 2 هزار و 355 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار 25.6 میلیارد تومان شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز یک روند نوسانی به خود گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات با عقب‌نشینی 2355 واحد نسبت به روز گذشته به رقم یک‌میلیون و 573 هزار و 406 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن امروز 9 واحد رشد کرده و به رقم 467 هزار و 515 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 305 هزار و 353 میلیارد تومان رسید. 

امروز معامله‌گران بیش از 16 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق م الی در قالب 14 هزار و 213 میلیارد تومان و در قالب 1.6 میلیون نوبت معامله داد و ستد کردند. 

ارزش معاملات امروز فرابورس هم بیش از 11 هزار و 404 میلیارد تومان شد که با این حساب ارزش روزانه معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از 25 هزار و 600 میلیارد تومان رسید. 


روند یکساله شاخص بورس تهران

امروز شاخص کل و شاخص قیمت در بورس 15 صدم درصد افت کرد، اما شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هم‌وزن، بدون تغییر باقی ماند. شاخص آزاد شناور 8 صدم درصد کم شد. شاخص بازار اول بورس 16 صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 14 صدم درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای شاخص‌ساز در بورس شامل هلدینگ معدنی خاورمیانه، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، ملی‌مس و گسترش نفت و گاز پارسیان بودند و نمادهای کاهشی در شاخص شامل گل‌گهر و پتروشیمی خلیج‌فارس بوده‌اند. 

امروز در فرابورس ایران شاخص کل 75 واحد رشد کرده و به رکورد 22 هزار و 803 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 244 هزار میلیارد تومان رسید. 

معامله‌گران امروز بیش از 7 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 834 هزار معامله و به ارزش 11 هزار و 410 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، فولاد هرمزگان، ذوب‌آهن و فولاد ارفع بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و برعکس، نمادهای پتروشیمی زاگرس، آریا ساسول و صبا تأمین بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.

با توجه به اینکه افزایش نرخ دلار باعث رشد شاخص بورس در روزهای گذشته شد، امروز خوشبختانه روند شاخص دارای نوسان بوده و قدری از هیجان رشد دلار را کاهش داد. سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است و باید از محل پس‌انداز و در یک چشم‌انداز حداقل یکساله انجام شود که همراه با مطالعه و مشورت باشد، چون سرمایه‌گذاری همراه با ریسک و نوسان است. 

در عین حال کارشناسان توصیه می‌کنند، تازه‌واردان سهام صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت خریداری کنند تا از نوسانات بازار در امان باشند و کم‌کم وارد خرید سهام شرکت‌ها شوند. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول