اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

ایران در صدر «جام دریا»؛ قزاقستان و روسیه در رده‌های بعدی+عکس

نتایج و امتیازات مسابقات «جام دریا» به میزبانی بندر انزلی نشان می‌دهد، ایران، قزاقستان و روسیه در رده‌های اول تا سوم این مسابقات بین‌المللی قرار دارند.

ایران در صدر «جام دریا»؛ قزاقستان و روسیه در رده‌های بعدی+عکس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که مسابقات «جام دریا» با حضور نمایندگان چند کشور در بندر انزلی از سوم شهریور در حال برگزاری است، ایران تا روز یکشنبه (امروز) توانسته بیشترین امتیاز را از آن خود کند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در گزارش روز یکشنبه (امروز) خود درباره مسابقات «جام دریا» به میزبانی  شهر بندر انزلی خبر داد، از برگزار شدن مرحله‌‌ جدید این مسابقات بین‌المللی خبر داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «آذرتاج» جمهوری آذربایجان، وزارت دفاع این کشور که یکی از تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات «جام دریا» است، اعلام کرد: «مرحله بعدی مسابقات "جام دریا" (به میزبانی بندر) انزلی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب "بازی‌های بین‌المللی ارتش ۲۰۲۱" انجام شد».

طبق گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان، در این مرحله از مسابقات جام دریا، دریانوردان نظامی در مرحله «آموزش دریایی» مسابقه وظیفه «لنگر انداختن و شناور شدن شناور» را انجام دادند.

رسانه رسمی جمهوری آذربایجان گزارشی درباره نتایج این مرحله از مسابقات جام دریا و رده‌بندی امتیازی تیم‌های شرکت‌کننده منتشر کرد.

به روایت خبرگزاری آذرتاج، «با تصمیم هیات داوران، تیم روسیه با ۳۸ امتیاز مقام اول را کسب کرد ، تیم های قزاقستان و ایران با ۳۶ امتیاز مقام دوم را کسب کردند و تیم نیروهای دریایی (جمهوری) آذربایجان با ۳۲ امتیاز مقام سوم را از آن خود کرد».

در پایان گزارش این رسانه آمده است: «از نظر مجموع امتیازات، تیم ایران با ۹۴ امتیاز پیشتاز مسابقات است. قزاقستان با ۸۵ امتیاز دوم، روسیه با ۸۴ امتیاز سوم و دریانوردان (جمهوری) آذربایجان با ۸۰ امتیاز چهارم هستند».

مراسم افتتاحیه رسمی مسابقات جام دریا در شهر انزلی به تاریخ سوم شهریور برگزار شد و این دوره از مسابقات به مدت ۱۳ روز جریان دارد.

بیست و ششم مرداد ماه فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید زیرساخت‌های نیروی دریایی در بندرانزلی گفته بود که هشت الی ۹ کشور از جمله چین، روسیه، ونزوئلا و سوریه در جام دریا شرکت می‌کنند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول