اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

طب سنتی مکمّل طب نوین است/ اهمیت فرهنگسازی برای گسترش واکسیناسیون

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با ابراز تأسف از تبلیغ علیه طب نوین و واکسن در فضای مجازی تصریح کرد: طب سنتی جایگزین طب نوین نیست، اما می تواند به عنوان مکمل طب نوین عمل کند.

طب سنتی مکمّل طب نوین است/ اهمیت فرهنگسازی برای گسترش واکسیناسیون

سیامک محبی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به شکسته شدن رکورد بستری ها در موج فعلی بیماری کرونا اظهار کرد: البته باید گفت در روزهای اخیر شاهد روند سینوسی ابتلا و بستری کرونایی در استان قم و برخی دیگر از استان ها هستیم.

وی با بیان اینکه استان قم در میانه جدول حرارتی شیوع کرونا در بین استان های کشور قرار دارد خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین آمار هفتگی تعداد مراجعه افراد با علائم مشکوک کرونا به مراکز بهداشتی استان، حدود پنج هزار و ۷۰ نفر است.

رئیس مرکز بهداشت استان ادامه داد: آخرین آمار همچنین بیانگر انجام بیش از ۲۰ هزار نمونه گیری هفتگی کرونایی در استان است که در این بین، تست بیش از ۵ هزار نفر مثبت بوده است.

وی با تاکید بر این که آخرین آمار نشان از کاهش دو درصدی تست ها در استان همزمان با کاهش پنج درصدی تست های مثبت است تأکید کرد: این آمار می تواند نشانه ای امیدوارکننده برای آغاز سیر نزولی موج اخیر باشد.

محبی افزود: البته پیش از این پیش بینی کرده بودیم که با فرض شرایط ثابت و این که درگیر ویروس جدید نشویم، احتمالا تا نیمه شهریور ماه به قله موج فعلی کرونا خواهیم رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم در عین حال یادآور شد: طبق آمار سهم جان باختن در بین افراد بیش از ۶۰ سال در موج قبلی بیماری کرونا ۷۸ درصد بود که این عدد در موج فعلی به ۶۱ درصد کاهش پیدا کرده است و می تواند نشانه ای از اثربخشی واکسیناسیون در کنار افزایش درگیری جوانان با ویروس دلتا باشد.

وی با بیان این که طبق آمار تفاوت معناداری در مرگ و میر کرونایی بین مردان و زنان دیده نمی شود تصریح کرد: باید گفت درصد قابل توجهی از مرگ و میرهای کرونایی در مورد افرادی است که زمان طلایی درمان را از دست می دهند و دیر به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

محبی همچنین با ابراز تأسف از تخریب طب نوین و واکسیناسیون در فضای مجازی بیان کرد: کسی مُنکر ویژگی های طب سنتی نیست، اما تردیدی نیست که طب سنتی نمی تواند جایگزین طب نوین باشد، اما می تواند به عنوان مکمل طب نوین عمل کند.

وی با تاکید بر این که دیابت در کرونای دلتا بیشترین سهم را در میزان مرگ و میر داشته است به آخرین آمار نظارت ها و بازرسی های کرونایی در استان توجه داد و گفت: آخرین آمار نشانه انجام چهار هزار و ۵۷۹ مورد بازرسی در هفته است که این بازرسی ها، بیش از دو هزار اخطار و غیرفعال سازی را به دنبال داشته است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با اشاره به این که پوشش واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در کل کشور به مرز ۳۰ درصد نزدیک می شود بیان کرد: البته همچنان به فرهنگسازی برای ترغیب به واکسیناسیون در کنار مدیریت فضای مجازی نیازمندیم.

وی تأکید کرد: مردم توجه داشته باشند که واکسیناسیون برای جلوگیری از موج ششم بیماری و البته رعایت شیوه نامه ها برای جلوگیری از شیوع بیشتر موج فعلی است.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول