اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان:ایران و‌ سوریه در حال ترسیم نقشه توسعه فعال همکاری ها برای مقابله با تحریم

وزیر امور خارجه گفت: ایران و سوریه در حال ترسیم نقشه توسعه فعال همکاری های اقتصادی و تجاری برای مقابله با تحریم های ظالمانه دشمنان هستند.

امیرعبداللهیان:ایران و‌ سوریه در حال ترسیم نقشه توسعه فعال همکاری ها برای مقابله با تحریم

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به دمشق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مقصد دوم سفرش به منطقه و پس از سفر به بغداد و شرکت در نشست منطقه‌ای حمایت از عراق در دمشق حضور دارد، پس از دیدار با «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه در نشست خبری مشترک اظهار داشت: گفت‌وگوهای خیلی مفیدی را با برادر عزیزم آقای فیصل المقداد درباره گسترش و تحکیم هر چه بیشتر روابط داشتیم. 

وی افزود: دو کشور در حال ترسیم نقشه توسعه فعال همکاری‌های اقتصادی و تجاری برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان هستند. 

وزیر خارجه همچنین گفت که با همتای سوری آخرین تحولات منطقه را مورد بررسی قرار داده است. 

امیرعبداللهیان با بیان این‌که معتقدیم هرگونه ترتیبات سیاسی و امنیتی در منطقه با حضور و مشارکت همه کشورهای منطقه از جمله جمهوری عربی سوریه محقق خواهد شد، اظهار داشت: در این مسیر نقش عراق و سوریه را برای کمک به ایجاد ترتیبات جدید منطقه‌ای در حوزه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی مهم می‌دانیم. 

به گزارش فارس، وزیر خارجه همچنین تأکید کرد که حضور نیروهای بیگانه در منطقه هیچ کمکی به امنیت و ثبات پایدار در این منطقه حساس نخواد کرد و افزود: ما مشورت‌های نزدیکی درباره تحولات در افغانستان داریم و معتقدیم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان راهکار سیاسی است که باید مورد توجه همه طرف‌ها قرار بگیرد.  

امیرعبداللهیان صهیونیست‌ها در منطقه را عامل مهمی در ناامنی برشمرد و گفت: صهیونیست‌ها، مسلمانان، مسیحیان و حتی یهودیان را در سرزمین تاریخی فلسطین به اسارت گرفته‌اند. 

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: بدون تردید رایزنی‌ها و همکاری‌های کشورهای منطقه و مسلمان نقش مهمی در ایجاد امنیت پایدار در منطقه ما ایفا می‌کند. 

وی در پایان اظهار داشت: همکاری‌های جدی بخش خصوصی و تجار دو کشور از جمله موضوعاتی است که در این سفر مورد توجه جدی دو طرف قرار دارد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول