اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

مراسم گرامیداشت «سید مهدی حاجی آبادی» برگزار شد

مراسم گرامیداشت مرحوم «سید مهدی حاجی آبادی» عضو ادوار انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور و سخنرانی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد.

مراسم گرامیداشت «سید مهدی حاجی آبادی» برگزار شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مراسم گرامیداشت «سید مهدی حاجی آبادی» عضو ادوار انجمن اسلامی دانشجویان مستقل که چند روز گذشته بر اثر بیماری کرونا دار فانی را وداع گفته بود، در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد.

 

 

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز در این برنامه حضور داشت.

 

 

 

در این مراسم حجت الاسلام رستمی نماینده رهبر انقلاب در دانشگاه سخنرانی کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در این مراسم گفت: در مجلس فقدان یک همسنگر و مجاهد فی سبیل الله گرد هم آمده‌ایم و همگی اهل توجه و تأمل هستید و این مجالس توجه به حقیقت و واقعیت مرگ را برای ما باورمند می‌کند و خوب است شما جوانان در سنین جوانی به مرگ توجه داشته باشید که در پیری با غفلت و غافلگیری دنیا را ترک نکنید و این واقعیت مهم زندگی ما انسان‌ها است.

وی در ادامه یاد آور شد: شهادت یک مرگ آگاهانه و انتخاب شده در مسیر الهی است و در بین شما جوانان این جمله مرسوم است که " اگر شهید نشویم میمیریم" و با این تعریف ممکن است که کسی توسط ظالمان به شهادت نرسیده باشد و به مرگ طبیعی از دنیا رفته باشد اما به دلیل همان مجاهدت هایی که در طول حیات خودش انجام داده استشهید به حساب بیاید و خوشا به حال کسانی که در این حقیقت واقعی به دنبال مرگ زیبا هستند.

 

 

رستمی عنوان کرد: عده‌ای در دنیا به دنبال زندگی و راحتی هستند اما چگونه مردن در راستای چگونه زیستن است کسی که شهیدانه زندگی کند شهیدانه می‌میرد و باور کنیم که این موضوع یک حقیقت بزرگ زندگی ما است و مرگ یک حقیقت انکار نشدنی است و در کل زندگی و حیات انسان جاودانگی برای کسی وجود ندارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در ادامه افزود: خداوند متعال در آیه ۳۰ سوره زمر می‌فرماید: "إِنَّکَ مَیِّتٌ وَإِنَّهُمْ مَیِّتُونَ" ای پیامبر تو هم میمیری و وقتی قرار است تو بمیری دیگران انتظار دارند که هرگز از این دنیا نروند و این مصیبت و درک داغ پیامبر اسلام خیلی سنگین است که در کلام مولا علی(علیه السلام) هم آمده است و در شهادت امام حسین(علیه السلام) این را داریم و این مصیبت مصیبتی عظیم است و مرگ هم برای پیامبر مقدر شده است.

 

 

وی با اشاره به تعبیر امیرالمومنین(علیه السلام) درباره مرگ در نهج البلاغه خاطرنشان کرد: افرادی که در طول زندگی با این تقدیر کنار بیایند و آن را باور کنند دیگر دنیا برایشان رنگی ندارد و هر چیز در این دنیا برایشان رنگ می بازد، دنیا بنا ندارد برای کسی باقی بماند و بعضی برایشان این دنیا بی ارزش است و بعضی دیگر دلبسته این دنیا می‌شود و تمام دعواهای اهل دنیا بی ارزش است و خوشا به حال کسانی که به این تعبیر مولا عمل می‌کنند که می‌فرمایند: «موتوا قبل ان تموتوا» و یا در تعبیری دیگر در نهج البلاغه آمده است که «هَیهَاتَ بَعْدَ اللَّتَیا وَ الَّتِی وَ اللَّهِ لَابْنُ أَبِی طَالِبٍ آنَسُ‏ بِالْمَوْتِ مِنَ الطِّفْلِ بِثَدْی أُمِّه‏» و مولا اینگونه در آغوش مرگ آرامش و انس دارد و اگر کسی اینگونه باشد مرگ آغاز خوشی‌ها و راحتی اوست.

حجت الاسلام رستمی در پایان گفت: شاید آخرین هدیه سید مهدی حاجی آبادی به ما این باشد که ما کسی را در بین خودمان داشتیم که این حقیقت مرگ برایش اتفاق افتاد و ما هم باید برای آن برنامه ریزی داشته باشیم و از کسانی باشیم که وقتی آوای رحیل سر داده شد غافلگیر نشویم و در دنیا مجاهدانه زندگی کنیم و برای آخرت خود تلاش نماییم.

گفتنی است در این مراسم جمعی از فعالان و اعضای تشکل‌‌های دانشگاهی و ادوار تشکل ها نیز حضور داشتند.

 

 

مرحوم سید مهدی حاجی آبادی دبیر تولید محتوا و خبر خبرگزاری دانشجو را نیز بر عهده داشت.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول