اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

امحای 10 هزار قلم کالای غیر استاندارد در کهگیلویه

رئیس اداره استاندارد کهگیلویه گفت: بیش از 10 هزار قلم کالای فاقد مقررات استاندارد در شهرستان شناسایی و جمع‌آوری شد.

امحای 10 هزار قلم کالای غیر استاندارد در کهگیلویه

الهام شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: بیش از ۱۰ هزار و ۹۴۵ قلم کالای مشمول مقررات استاندارد اجباری شامل انواع نوشیدنی‌ها، لوازم بهداشتی، جعبه مقوایی و مواد غذایی از بازار شهر دهدشت جمع آوری شد.

رئیس نمایندگی استاندارد کهگیلویه افزود: این کالاها به دلیل کیفیت پایین‌تر از حد استاندارد، جعل علامت استاندارد یا نداشتن پروانه معتبر و کاربرد علامت استاندارد، امحاء و معدوم شدند.

وی ادامه داد: به منظور حمایت از مصرف کننده، بازرسی از واحدهای صنفی فعال در شهرستان از نظر داشتن علامت استاندارد کد ۱۰ رقمی استعلام محصول، تاریخ تولید و انقضای محصولات به صورت مستمر و ماهیانه انجام می‌شود.

شهبازپور گفت: مردم هنگام خرید کالا به نشان استاندارد و تاریخ انقضاء توجه کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد اطلاع دهند.

وی در خصوص اطلاع از اصالت پروانه کاربرد علامت استاندارد کالاها نیز گفت: شهروندان می‌توانند کد رهگیری ده رقمی نوشته شده در زیر علامت استاندارد را به شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال و اطلاعات درخواستی را مشاهده کنند و در صورت جعلی بودن علامت استاندارد مراتب را به اداره استاندارد گزارش دهند.

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول