اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

ماجرای گزارشگر شدن «هادی عامل»/ تکه کلام «شیر مادر، نان پدر حلالت» از کجا آمد؟

هادی عامل گزارشگر پیشکسوت کشتی گفت: سال 1363 و در حین برگزاری مسابقات قهرمانی کشور با تلویزیون تماس گرفتم و به خاطر اینکه نام فنون را اشتباه بیان می‌کنند اعتراض کردم، پس از آن درخواست کردند که به عنوان گزارشگر تست دهم.

ماجرای گزارشگر شدن «هادی عامل»/ تکه کلام «شیر مادر، نان پدر حلالت» از کجا آمد؟

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، برنامه «دست در دست» به مناسبت زادروز جهان‌پهلوان تختی به صورت ویژه‌ای روانه آنتن شد و در این قسمت میزبان هادی عامل گزارشگر پیشکسوت کشتی بود.

بنا بر این گزارش، در ابتدای برنامه هادی عامل درباره نحوه پیوستن خود به حرفه گزارشگری اظهار کرد: سال 1363 و در حین برگزاری مسابقات قهرمانی کشور با تلویزیون تماس گرفتم و به خاطر اینکه نام فنون را اشتباه بیان می‌کنند اعتراض کردم، پس از آن درخواست کردند که به عنوان گزارشگر تست دهم.

وی ادامه داد: من هم به دلیل اینکه کشتی‌گیر، داور و مربی بودم به این ورزش و واژه‌های مربوط به آن  مسلط بودم. آرزو داشتم تا در المپیک به عنوان کشتی‌گیر شرکت کنم اما دست راستم شکست، برای درمان به آلمان رفتم اما در نهایت نتوانستم به عنوان کشتی‌‌گیر ظاهر شوم.

وی افزود: بعد از اولین گزارشم در المپیک 1996 در آتلانتا که رسول خادم مدال طلا گرفت از خوشحالی گریه کردم. در ادامه هم در 7 المپیک گزارشگری کشتی کردم و در همه این 7 دوره هم طلا گرفتیم. گاهی به اندازه خود کشتی‌گیر در مسابقات حرص می‌خورم و عرق می‌ریزم. به نظرم فشار روانی خاصی روی گزارشگر وجود دارد و گاهی واژه کم می‌آورم.

هادی عامل ادامه داد: هیجانی که در کشتی هست به من منتقل می‌شود و من هم به مردم منتقل می‌کنم. این انتقال از طریق صدا و دل رخ می‌دهد و ارتباطی عاطفی برقرار می‌شود. اصطلاحاتی که می‌گویم مثل شیر مادر، نان پدر حلالت به این دلیل بود که کشتی‌گیران بعد از قهرمانی که با خانواده‌های شان روبرو می‌شوند همه از خوشحالی اشک می‌ریزند و به نظرم همه به ویژه پدر و مادر در این موفقیت نقش دارند و زحمت می کشند، این واژه از این جا به ذهنم رسید.

وی درباره بداهه پردازی در گزارشگری توضیح داد: من از وقتی بچه بودم کلمه خدا قوت باب بود و زیاد می‌شنیدم. دوست داشتم کلمه ای بگویم که بیشتر نام خدا تکرار شود، می توانم بگویم فقط برای همین یک کلمه برنامه ریزی داشتم اما برای بقیه اصطلاحاتی که گفتم و به تکه کلام تبدیل شد هیچ طراحی و فکری نکرده بودم و بداهه بود.

عامل درباره حضور خود در سریال «پایتخت» اظهار کرد: یکی از عوامل سریال پایتخت زنگ زدند و از من خواستند در این سریال شرکت کنم، من خیلی راغب نبودم اما آن زمان رئیس سازمان آقای ضرغامی بود و خواسته بودند حتما من بروم بنا بر این حاضر شدم و آقای تنابنده هم بسیار اختیار دادند و ایفای نقش کردم.محسن تنابنده اگر به صورت جدی به کشتی می پرداخت، یکی از قهرمانان کشتی ایران می شد.

وی در ادامه گفت: امیدوارم سرعت واکسیناسیون بیشتر شود تا زنجیره بیماری قطع شود و باری از دوش کادر درمان برداشته شود.

هادی عامل گفت: هم پرسپولیس را دوست دارم هم استقلال اما طرفدار تیم ملیم. در فوتبال به عنوان یک تماشاگر هستم و به نظرم اگر خوب بچه ها هدایت شوند قابلیت حضور در جام جهانی را داریم. از 7 المپیک، دو المپیک را با هزینه خودم رفتم و حتی بسیاری از سفرها را، چون عاشق کشتی هستم.

در ادامه هادی عامل با بیان اینکه کشتی های جهان پهلوان تختی را رصد کردم، گفت: تا 35 روز دیگر که مسابقات کشتی در نروژ برگزار می‌شود حسن یزدانی هم شرکت می‌کند و با دیوید تیلور مسابقه دارد.بسیار خوشبینم که یزدانی قهرمان شود، بنابراین به آینده سفر می کنم و با چند جمله صحنه‌ کشتی مسابقه حسن یزدانی را گزارش می‌کنم.

«دست در دست» کاریست از گروه معارف شبکه دو و مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی به تهیه‌کنندگی هادی خدّادی و اجرای سیاوش عقدایی که جمعه ساعت 23:00  و شنبه و یکشنبه ساعت ۲۳:۳۰ روانه آنتن می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول