اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

چراغ سبز سرمایه‌گذاران برای حضور در خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی از سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در استان خبر داد و گفت: چراغ سبزهای خوبی را از سوی سرمایه‌گذاراین بخش خصوصی در استان می‌بینیم و شاید بتوان این ادعا را داشت که یکی از استان‌هایی هستیم که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و شعار سال را به معنای واقعی اجرایی کردیم.

چراغ سبز سرمایه‌گذاران برای حضور در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید ملانوری صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ضمن گرامیداشت هفته دولت، اظهار داشت: تلاش کردیم در این دوره در ادامه مدیریت‌ها و اقدامات اجرایی دولت در سنوات قبل برنامه محوری را به عنوان یک اصل و اساس در دستور کار قرار دهیم.

وی با تأکید بر اینکه اولویت‌بندی موضوعات براساس نیازها و انتظارات به همه دستگاه‌های اجرایی اعلام شده، بیان داشت: باید بر این اساس میزان توانمندی و میزان انتظارات جامعه و اقدامات اولویت‌بندی شود و همه مدیران ملزم به این مهم هستند که در قالب برنامه عمل کنند زیرا اگر برنامه‌محور عمل کنیم بسیاری از موضوعات حل می‌شود.

استاندار خراسان‌جنوبی تعامل، وحدت، همکاری و همراهی را از الزامات دانست و تصریح کرد: اگر دستگاه‌ها اجرایی جزیره‌ای عمل کنند و به همکاری و همفکری سایر دستگاه‌ها توجهی نداشته باشند سرمایه و منابع ما به هدر می‌رود و بهره‌وری لازم را نخواهیم داشت.

مدیران به پشت‌میزنشینی اکتفا نکنند

ملانوری حسن خلق، مردمی‌بودن و در میدان بودن را از دیگر تأکیدات دانست و گفت: مدیران نباید به پشت‌میزنشینی اکتفا کنند و باید در بین مردم حاضر شوند و مسائل و مشکلات را از نزدیک رصد و کوتاهی‌ها را مرتفع کنند.

وی با اشاره به اینکه تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام با تغییر مدیریت‌ها نباید متوقف شود، اضافه کرد: همچنین مسئولان باید از نگاه سلیقه‌ای پرهیز و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در استان را به ناتیجه برسانند.

استاندار خراسان‌جنوبی وحدت، همدلی و تعامل بین دستگاه‌های نظامی و انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی استان را قابل تقدیر دانست و عنوان کرد: اقدامات بسیار جدی و قابل تحسین در زمینه‌های مختلف اعم از کشف سرقت، مواد مخدر، آسیب‌های اجتماعی، امنیت، کرونا، مرز و غیره انجام شده است.

شکست بروکراسی اداری

ملانوری گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان به‌ویژه در حوزه توسعه در بخش ‌های کشاورزی، صمت، گردشگری و مبادلات مرزی با تکیه بر دانش محلی و استعداد داخلی استان در راستای شعار سال و تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی شده است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از این برنامه‌های مهم در این حوزه ستاد توسعه خاوران است، مطرح کرد: این ستاد تلاش می‌کند در راستای قوانین موجود، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها فضایی را ایجاد کند که در قالب یک محور و برنامه بروکراسی‌ها شکسته شود و زمان‌بر بودن اجرای مواد توسعه‌ای را کوتاه و نشاط را در سرمایه‌گذار بخش خصوصی به طور ویژه ایجاد و توان دولت در مسیر فعال‌سازی محورهای توسعه و منابع استان قرار بگیرد.

سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی

استاندار خراسان‌جنوبی از سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در استان خبر داد و گفت: چراع سبزهای خوبی را از سوی سرمایه‌گذاراین بخش خصوصی در استان می‌بینیم و شاید بتوان این ادعا را داشت که یکی از استان‌هایی هستیم که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و شعار سال را به معنای واقعی اجرایی کردیم.

ملانوری با اعلام اینکه خراسان‌جنوبی جزو اولین استان‌هایی است که مجوز بی‌نام برای سرمایه‌گذاران صادر کرده، گفت: با تلاش کمیته‌های ذیل ستاد توسعه خاوران تاکنون ۴۰ مجوز بی‌نام در کمیته زیربنایی صادر شده و آماده تحویل به سرمایه‌گذار است.

وی با اشاره به اینکه همچنین طرح‌های دیگری براساس پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان در حال مطالعه است، خاطرنشان کرد: در حوزه راه، راه‌آهن، فرودگاه، ارتباطات، درمان، امنیت و سایر بخش‌ها اقدامات خوبی در استان انجام شده است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول