اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

رونالدو برای نیمکت‌نشینی به منچستر نیامده است/ تحلیل ترکیب یونایتد با حضور کریس +تصاویر

با حضور رونالدو و درخشش میسون گرینوود در منچستریونایتد بسیاری این سوال برایشان پیش آمده که کریستانو قرار است در کدام پست برای شیاطین سرخ بازی کند؟

رونالدو برای نیمکت‌نشینی به منچستر نیامده است/ تحلیل ترکیب یونایتد با حضور کریس  +تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس، شب گذشته در چارچوب هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس منچستریونایتد به مصاف ولورهمپتون رفت و به سختی با حتی شاید اشتباه داوری به برتری یک بر صفر رسید. در این مسابقه «میسون گرینوود» دوباره گلزنی کرد تا هم خودش به رکوردی خارق العاده برسد و هم منچستریونایتد را تاریخ‌ساز کند.

گرینوود با 19 سال سن به اولین بازیکن لیگ برتر انگلیس پس از سال 1994 و «رابی فاولر» در لیورپول بدل شد که در 3 بازی اول لیگ برتر انگلیس گلزنی کرده است. از طرفی دیگر منچستریونایتد توانست دوباره در بازی خارج از خانه به پیروزی دست یابد تا با شکستن رکورد آرسنال و با 28 بازی بدون باخت، تاریخ‌ساز شود.

*همه منتظر رونالدو و سردرگمی عجیب سولسشر

این برد در حالی در ورزشگاه خانگی ولورهمپتون به ثبت رسید که بسیاری از هواداران پیش از حتی شروع مسابقه نام «کریستیانو رونالدو» را فریاد می‌زدند و از بازگشت این فوق‌ستاره به تیمشمان ابراز خرسندی کردند اما نکته مهم این است که در تیم کنونی سولسشر، رونالدو در کدام پست می‌تواند بازی کند و با توجه به درخشش بی‌نظیر «میسون گرینوود» این سرمربی نروژی چه برنامه‌ای برای کریس خواهد داشت؟

*فرد؛‌ پراشتباه و بسیار ضعیف در هافبک تدافعی

بیاییم یک مقدار از عقب‌تر به ترکیب منچستریونایتد نگاه کنیم و به ضعف میانی تیم با زوج «پوگبا – فرد» بپردازیم. فرد شبی نا امیدکننده را سپری کرد و باعث شد تا خط میانی ولورهمپتون نبض بازی را در دست گیرد و کاملاً بر بازی مسلط شود.

فرد چندین اشتباه کرد که اگر مهارهای دخه‌آ نبود، منچستریونایتد به این پیروزی نمی‌رسید. از طرف دیگر حضور فرد باعث شده بود تا میزان آزادی پوگبا در خط میانی کاسته شود و عملکرد این بازیکن نیز واضحاً افت کند. چیزی که مشخص است در سیستم 1-3-2-4 منچستریونایتد، سولسشر باید به یک ایده مناسب برسد که چه کسی در کنار پوگبا در میانه میدان بازی کند.

به احتمال فراوان «اسکات مک‌تامینای» گزینه اول سولسشر خواهد بود ولی این بازیکن مصدوم است و این تیم اکنون فرد و نمانیا ماتیچ را در اختیار دارد.

*تعدد خط حمله منچستریونایتد ؛ رونالدو برای نیمکت خریداری نشده!

سولسشر در نشست خبری خود گفت که رونالدو را برای نیمکت نخریدیم. این بازیکن برای گرم کردن نیمکت‌های منچستریونایتد به باشگاه سابق خود بازنگشته است. به همین دلیل باید یک بازیکن از ترکیب اصلی شیاطین سرخ خط بخورد. سولسشر حالا 2 هفته زمان دارد تا با تعطیلی فوتبال اروپا بیاندشید که چه تاکتیکی برای حضور رونالدو موثر است.

خط حمله منچستر هم نکاتی دارد که باید به آن اشاره کرد. خط حمله‌ای پر از ستاره که نیمکت نشینی هر کدام از آنها شاید به «هارمونی» و یک‌دستی تیم ضربه بزند.

منچستریونایتد در خط تهاجمی ادینسون کاوانی، آنتونی مارسیال، مارکوس رشفورد، جیدون سانچو، دنیل جیمز، میسون گرینوود و کریستیانو رونالدو در اختیار دارد. پشت مهاجم به نظر جای «برونو فرناندز» تثبیت شده است و سولسشر باید 3 بازیکن از خط تهاجمی خود انتخاب کند.

میسون گرینوود در هر 3 بازی منچستریونایتد گل زده و مورد توجه سولسشر نیز قرار گرفته است. او در خصوص ستاره 19 ساله خود گفت: این پسر واقعاً استعداد خاصی دارد. همین مسائل باعث شده تا بسیاری بیندیشند با حضور رونالدو، گرینوود دقیقا باید کجا بازی کند.

از طرف دیگر منچستریونایتد جیدون سانچو را با رقم 73 میلیون پوند خرید ولی هنوز نتوانسته از آن استفاده فراوان ببرد. این ستاره انگلیسی که با هزار امید از دورتموند به اولدترافورد رسید آیا باید به نیمکت‌نشین صرف بدل شود؟

*بررسی ترکیب منچستریونایتد با حضور رونالدو

نگاهی به ترکیب تهاجمی منچستریونایتد در 3 بازی اول لیگ برتر بیاندازیم. شیاطین سرخ در بازی اول مقابل لیدزیونایتد به برتری 5 بر یک دست یافتند و در بازی دوم مقابل ساوتهمپتون به تساوی یک بر یک رضایت دادند. بازی سوم نیز با برد سخت یک بر صفر مقابل ولورهمپتون به پایان رسید. دیداری که سولسشر در آن با اشتباه تاکتیکی زیادی مواجه شد.

*هفته سوم: منچستریونایتد - ولورهمپتون


منچستریونایتد - ولورهمپتون (هفته سوم) / حضور عجیب سانچو در سمت چپ

در بازی یونایتد مقابل ولورهمپتون مشکلات زیادی این تیم داشت که بزرگترین آنها عدم هماهنگی پوگبا و فرد بود. سانچو نیز که اساساً یک وینگر راست است در سمت چپ قرار گرفت تا این بار نیز او نتواند درخشان ظاهر شود. اما نکته مهم در این بازی به تعویض سولسشر بازمی‌گردد که کاوانی جای «دن جیمز» را در زمین گرفت و گرینوود به پست وینگر راست منتقل شد. او با یک پاس خوب توانست از سمت راست تنها گل من‌یونایتد را به ثمر رساند و باعث پیروزی این تیم شود. 

به عکس زیر نگاه کنید که چطور منچستریونایتد که نیمه‌ اول فاجعه‌باری را به ثبت رسانده بود تغییر بازیکن داد تا بتواند بهتر در نیمه دوم مسابقه را کنترل کند. 


منچستریونایتد - ولورهمپتون (نیمه دوم) / حضور مارسیال به جای سانچو در سمت چپ و کاوانی در نوک خط حمله

*هفته دوم : منچستریونایتد - ساوتهمپتون 

منچستریونایتد در بازی قبلی خود مقابل ساوتهمپتون نمایش بهتری داشت ولی نتوانست به پیروزی دست پیدا کند. در این مسابقه سولسشر از پوگبا به عنوان وینگ‌بک چپ استفاده کرد. نقشی که پوگبا در فصل گذشته نیز در آن موفق بود. گرینوود نیز به جای قرار گرفتن در مهاجم نوک به وینگر راست منتقل شد تا بازدهی بازیکن بیشتر شود. او در این مسابقه نیز روی پاسکاری دیدنی، پوگبا، برونو به گل رسید و تنها گل منچستر را به ثمر رساند.


منچستریونایتد - ساوتهمپتون (هفته دوم) / در این مسابقه سانچو جای مارسیال را گرفت ولی در نوک خط حمله موفق ظاهر نشد

*هفته اول:‌ منچستریونایتد - لیدزیونایتد

در این مسابقه منچستریونایتد در نیمه دوم مقابل لیدزیونایتد نمایشی فوق‌العاده از خود نشان داد و باعث شد تا تیم حریف به هم بریزد. در این بازی شاگردان سولسشر موفق شدند با گل گرینوود به گل دست یابند و با درخشش پوگبا و برونو از فضای پشت مدافعان تیمِ بیلسا نهایت استفاده را ببرند و به برتری 5 بر یک دست یابند. به نظر می‌رسد چنین ترکیبی دیگر از سوی سولسشر استفاده نشود زیرا با حضور سانچو، رونالدو، مارسیال و کاوانی بعید است این ترکیب دوباره تکرار شود. 

*ترکیب احتمالی منچستریونایتد با حضور رونالدو

رونالدو در سال‌های قبل در تیم یوونتوس و حتی زیر نظر زیدان در رئال مادرید در بسیاری از مواقع در پست مهاجم مرکزی بازی کرد و به نظر می‌رسد در این تیم نیز باید در پست مهاجم نوک به میدان برود. با توجه به اینکه «اسکات مک‌تامینای» مصدوم است، به نظر پوگبا یک خط عقب‌تر برود و پست وینگ‌بک چپ به دستان مارسیال یا سانچو سپرده شود. البته پست تخصصی سانچو در سمت راست بوده و باید دید چه اتفاقی در این پست رخ می دهد. برونو پشت مهاجم خواهد بود و گرینوود در سمت راست برای من‌یونایتد بازی خواهد کرد. با نمایش ضعیف فرد در خط میانی شاید تا بازگشت مک‌تامینای، ماتیچ در این پست بازی کند. 

در این تاکتیک جای سانچو، خرید جدید منچستریونایتد، کاوانی، مهاجم این تیم، دنیل جیمز و جسی لینگارد مبهم خواهد بود و باید دید سرنوشت این بازیکنان چگونه پیش می‌رود؟

 به ترکیب‌های احتمالی زیر با حضور رونالدو نگاه کنید:

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول