اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره استانی تئاتر وتار تمدید شد

مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان کردستان از تمدید مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره استانی تئاتر ماه ـ وتار در کردستان تا پایان روز پنجشنبه 18 شهریور ماه خبر داد.

مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره استانی تئاتر وتار تمدید شد

شهرام میرزایی کردستانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: فراخوان سومین جشنواره استانی تئاتر وتار با  هدف، شناسایی، جذب و پرورش هنرمندان جوان، جریان‌سازی در حوزه نمایش در استان بر اساس ارزش‌های اسلامی، انقلابی و فرهنگی، تبادل فکر و اندیشه در میان فعالان تئاتر استان کردستان، معرفی و برجسته‌سازی چهره‌های برتر تئاتر کردستان، فراهم کردن زمینه برای عرضه توانمندی هنرمندان تئاتر کردستان در سطح ملی و بین‌المللی، تأمین نیاز فرهنگی جامعه مخاطب و توزیع عادلانه توانمندی ها و ظرفیت های فرهنگی و هنری در تمامی شهرستان‌های استان تیرماه سال‌جاری اعلام گردید.

وی در خصوص بخش‌های جشنواره گفت: جشنواره استانی تئاتر وتار در یک بخش رقابتی برگزار می‌شود و تمامی هنرمندان ساکن استان و یا کردستانی‌های مقیم در سایر نقاط کشور می‌توانند در این جشنواره حضور داشته باشند.

میرزایی موضوع آثار ارسالی به جشنواره را آزاد اعلام کرد و گفت: تا کنون استقبال خوبی از جشنواره توسط هنرمندان تئاتر صورت گرفته است و به منظور امکان فرصت برای دیگر علاقه مندان مهلت ارسال اثر به جشنواره تا پایان شهریور ماه 1400 تمدید شده است.  

وی در خصوص مقررات جشنواره هم گفت: متونی که توسط نویسندگان بومی و استانی نگاشته شده باشند در اولویت پذیرش است و متونی که در جشنواره‌های پیشین به اجرا درآمده‌اند توسط همان گروه اجرایی در این جشنواره پذیرش نخواهند شد.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان کردستان تصریح کرد: در این دوره از جشنواره به منظور تقویت و تشویق فعالیت‌های هنری خانوادگی نمایش‌های که بخش اصلی عوامل تهیه آن از یک خانواده باشنددر اولویت پذیرش قرار خواهند گرفت. 

وی در خصوص نحوه شرکت در جشنواره هم گفت: هنرمندان متقاضی برای حضور در جشنواره باید در مدت زمان تعیین شده 3 نسخه از متن نمایش در محیط word به همراه مجوز نویسنده را به همراه رزومه کارگردان با همراه مستندات مورد نیاز مطابق با فرم شرکت در جشنواره به دبیرخانه جشنواره واقع در سنندج، خیابان شهید تعریف، پایین‌تر از بیمارستان شهید قاضی، حوزه هنری استان کردستان ارسال کنند.

میرزایی افزود: دبیرخانه جشنواره نتایج بازخوانی متون ارسالی را در دهه اول مهر ماه اعلام و سپس از 30 مهرماه به صورت حضوری بازبینی آثار انتخاب شده انجام و در نهایت با حضور آثار راه یافته به بخش نهایی و رقابتی این جشنواره 17 تا 19 آذر ماه در بیجار برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: علاقه‎مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 33243624 با پیش شماره 087 تماس حاصل نمایند و یا به آدرس www.Artsanandaj.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول