اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

با نگاه فراجناحی رئیس‌جمهور، مسأله جناح و گروه در کشور کمرنگ شود

امام جمعه اصفهان گفت: امیدوارم با رویه درست و معقولانه حجت‌الاسلام رئیسی در عدم توجه به جناح‌بندی‌های سیاسی، مسأله جناح و گروه و چپ و راست در کشور کمرنگ شود.

با نگاه فراجناحی رئیس‌جمهور، مسأله جناح و گروه در کشور کمرنگ شود

به گزارش خبرگزاری فراس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: امام خمینی(ره) فرمودند هر اقدامی باید پشتوانه دینی و نفعی برای مملکت داشته باشد؛ به همین‌ منظور اقدامات در‌ حوزه فرهنگ‌ و ارشاد باید پشتوانه دینی داشته باشد.

امام جمعه اصفهان بر لزوم تفکر و اندیشه‌ورزی در همه امور به ویژه فعالیت‌های دینی و فرهنگی تأکید کرد و ادامه داد: اجرای بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و حتی دینی، نیازمند پشتوانه علمی‌ و‌ فکر‌ی است که در برخی از این فعالیت‌ها وجود این پشتوانه کمرنگ است و این مهم نیازمند احیا و‌ توجه ویژه است.

وی ابراز امیدواری کرد: با رویه درست و معقولانه حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس‌جمهور دولت سیزدهم و عدم توجه به جناح‌بندی‌های سیاسی، با ادامه این روند مسأله جناح و گروه و چپ و راست در کشور کمرنگ شود.

طباطبایی‌نژاد ابراز کرد: ایمان، عمل صالح و الگو‌ گرفتن، باید در رأس امور باشد و تعقل در اقدامات و عرصه‌های مختلف باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا با گروه‌بندی بسیاری از مشکلات حل و فصل شود.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: مسأله فرهنگی باید از ادارات و اخلاق کارمندان شروع شود؛ همچنین باید فرم پوشش ویژه برای بانوان در نظر گرفته شود.

باید فرهنگ و ارشاد اسلامی در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران باشد

همچنین در این دیدار، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری در بحث آسیب‌ها نباید تعارف داشته باشیم.

وی افزود: در اصل باید با جدیت انحصار این حوزه از دست افرادی خارج شود، حوزه فرهنگی کشور در تمامی بخش‌ها استعداد زیادی دارد.

اسماعیلی ادامه داد: باید فرهنگ و ارشاد اسلامی در تراز دولت و نظام‌ جمهوری اسلامی ایران باشد به همین منظور حدود هشت برنامه اصلی در حوزه فرهنگ و ارشاد احیا و‌ تقویت خواهد شود.

وزیر فرهنگ‌و ارشاد اسلامی اظهار داشت: مشکلات اقتصادی بر روی مسائل مختلف سایه انداخته و اهالی فرهنگ و‌ هنر را با مشکلات متعددی رو به رو‌ کرده است.

وی با بیان اینکه باید شورای فرهنگ‌ عمومی در استان‌ها تقویت شود، مطرح کرد: باید برنامه‌های شورای فرهنگ‌ عمومی بازتعریف شود و افراد با انگیزه وارد این عرصه شوند، زیرا شورای فرهنگ‌ عمومی ظرفیت بسیار مهمی برای کشور و استان‌ها است.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول