اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

رویداد «رویازی» به سومین دوره رسید/ یادی از مرحوم ابوالحسنی

رئیس مرکز انیمیشن حوزه هنری گفت: مرحوم ابوالحسنی تاثیرات شگرفی در حوزه انیمیشن داشت. از کسانی که در حوزه آکادمیک پژوهش می‌کنند، خواهش می‌کنم که به شخصیت‌هایی مثل ابوالحسنی بپردازند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست خبری سومین رویداد رویازی (پیچ بزرگ‌ تهران) با حضور امیررضا مافی رئیس مرکز انیمیشن حوزه هنری، احسان کاوه رئیس شورای سیاستگذاری در رویداد رویازی و همسر زنده‌یاد محمد ابوالحسنی تهیه‌کننده انیمیشن رویازی، امروز (دوشنبه ۸ شهریور) در حوزه هنری برگزار شد. 

در ابتدای این نشست مافی اظهار کرد: دومین دوره گذشته رویداد «رویازی» به همت احسان کاوه که هم‌ اکنون رئیس شورای سیاستگذاری گذاری سومین رویداد است، برگزار شد. این رویداد سال گذشته به دلیل همه گیری کرونا متوقف شد، اما در حالی که همچنان شیوع کرونا به پایان نرسیده، اندیشیدیم که نمی‌شود این رویداد را متوقف کرد.

وی افزود:  اینکه چرا اساسا رویداد پیچینگ برگزار شد، محصول مطالعات و سیر آفاقی است که آقای کاوه و تیمشان از تجربیات جهانی آموختند و این ادبیات را ترجمه کردند و در این راه آوردند. بعدتر نیز با مشارکت صاحب نظران و گفتگو با اندیشه ورزان حوزه انیمیشن به این نتیجه رسیدند که یک‌ رویداد پیچینگ را در جهت شفافیت و عدالت در حوزه انیمیشن برگزار‌ کنند.

مافی با بیان اینکه رویداد پیچینگ پیش از این برگزار نشده بود یا آنچه برگزار شده بود کامل نبود‌، خاطرنشان کرد: دو دوره رویداد رویازی تاکنون برگزار شده و نقاط ضعف و قوتی داشته که آنها را احصا کردیم، اما مهمترین هدفمان در رویداد «رویازی» این است که عدالت را سراسر کشور توزیع کنیم. 

مافی تاکید کرد: بنده معتقدم اگر در حوزه سینمای رئال یا سریال سازی، تهران کانون است اما در حوزه انیمیشن این اتفاق در تهران رخ نمی دهد بلکه در همه ایران قطب های مختلف انیمیشن امکان پدید آمدن دارند. در یکی از روستاهای اراک، در زاهدان، بوشهر و مشهد  استودیوی انیمیشن وجود دارد و برای ما که در پی برگزاری رویازی هستیم، بسیار مهم است رویاهای  تمام سرزمین ایران را بارور کنیم. مهمترین هدف رویازی توزیع عدالت و سرمایه و شفافیت است.

رئیس مرکز انیمیشن حوزه هنری ادامه داد: این جلسه مزین است به یاد و خاطره مرحوم ابوالحسنی، یکی از برجسته ترین و مهمترین شخصیت های انیمیشن در ایران؛ کسی که اقتصاد انیمیشن و محتوا را به خوبی فهمید و می دانست که چگونه باید از حوزه انیمیشن در جهت فرهنگسازی کار کرد.

مافی با اشاره به اینکه مرحوم ابوالحسنی تاثیرات شگرفی در حوزه انیمیشن داشته است، بیان کرد: از کسانی که در حوزه آکادمیک پژوهش می‌کنند، خواهش می‌کنم که به شخصیت‌هایی مثل ابوالحسنی بپردازند. فقدان او داغ بزرگی است اما باید به مشیت الهی تن بدهیم.

در ادامه، حسین شیخ الاسلامی از همکاران و دوستان مرحوم ابوالحسنی بود. سپس مستندی به یاد مرحوم محمد ابوالحسنی پخش شد.

در بخش دیگری از این نشست، پرتره چهره مرحوم محمد ابوالحسنی با حضور خانواده او رونمایی شد. مهدی فرخی خالق این اثر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول