اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف: غرب برای سرنگونی بشار اسد علناً از تروریست‌ها استفاده کرد

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با انتقاد از مواضع دوگانه کشورهای غربی در قبال تحولات منطقه غرب آسیا اعلام کرد، غرب برای سرنگونی بشار اسد علناً از تروریست‌ها حمایت کرد.

لاوروف: غرب برای سرنگونی بشار اسد علناً از تروریست‌ها  استفاده کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال اظهارنظرهای مقام‌های آمریکا و متحدان اروپایی این کشور درباره لزوم مقابله با تهدیدات داعش بعد از انفجارهای تروریستی در پایتخت افغانستان، دیپلمات ارشد مسکو از مواضع دوگانه غرب در قبال تروریست‌ها انتقاد کرد.

بنا بر گزارش که خبرگزاری «تاس» روسیه منتشر کرد، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور روز دوشنبه  (امروز) درباره مواضع روسیه در قبال سوریه و همچنین عملکرد کشورهای غربی اظهارنظر کرد.

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو شرایطی را برای یک روند سیاسی در سوریه ایجاد کرده است و تقصیر روسیه نیست که این روند ضعیف و سست است.

سرگئی لاوروف گفت: «ما شرایطی را برای یک روند حل سیاسی (بحران در سوریه) ایجاد کرده‌ایم البته این روند در حال سست شدن است اما این تقصیر ما نیست. البته این روند در حال انجام شدن است».

دیپلمات ارشد روسیه اشاره بیشتری به اینکه منظور او از سست شدن روند حل سیاسی بحران در سوریه چیست، نکرد.

این مقام ارشد مسکو در ادامه با محکوم کردن مواضع کشورهای غربی در قبال سوریه اعلام کرد که غرب علناً از تروریست‌ها برای سرنگونی بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه استفاده کرد.

سرگئی لاوروف تصریح کرد: «هنگامی که تروریست‌های واقعی داعش و گروه‌های وابسته به آن در آستانه شهر پایتخت سوریه بودند، زمانی که تروریست‌ها در حال گرفتن قدرت در سوریه بودند، غرب با آرامش این موضوعات را تماشا می‌کرد».

به گفته وزیر خارجه روسیه، این کشور به سوریه برای حفظ استقلال و دولت خود و همچنین به حفاظت از مسیحیت در سوریه کمک کرده است.

سرگئی لاوروف افزود: «(سوریه) این مهد مسیحیت است و این کشور با خطر ناپدید شدن همه شهروندانی که به مسیحیت ایمان دارند، روبرو بود».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول