اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پنتاگون: تهدیدات علیه فرودگاه کابل همچنان واقعی است

سخنگوی پنتاگون با ارائه ارزیابی جدیدی از وضعیت فرودگاه کابل گفت که کماکان تهدیدهای «واقعی» و «مشخص» علیه این فرودگاه وجود دارد.

پنتاگون: تهدیدات علیه فرودگاه کابل همچنان واقعی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) غروب دوشنبه به وقت تهران گفت که تهدیدات علیه فرودگاه کابل تأکید کرد همچنان تهدیدهایی «واقعی» و «مشخص» علیه فرودگاه کابل وجود دارد.

به گزارش شبکه خبری «الجزیره» سخنگوی پنتاگون گفت، بیش از ۱۲۲۰۰۰ نفر از جمله ۵۰۰۰ آمریکایی از افغانستان خارج شده اند و آمریکا در حال تلاش برای کمک به خروج بیشترین تعداد ممکن از افغانستان است.

سخنگوی پنتاگون افزود: «عملیات درافغانستان به زودی پایان می‌یابد، اما تلاش‌های ما برای حمایت از کمک‌های بشردوستانه ادامه دارد. ما به تهدیدات در افغانستان به سرعت و با قدرت پاسخ می‌دهیم.البته عملیات تخلیه از افغانستان تا انتها ادامه دارد.»

سخنگوی پنتاگون درباره حملات یکشنبه به اطراف فرودگاه کابل گفت: «موشک‌هایی که فرودگاه کابل را هدف قرار داد، بر ماموریت تخلیه از افغانستان تأثیری نداشت. تهدیدها در افغانستان فعال هستند و ما توانایی دفاع از خود را حین ادامه ماموریت تخلیه داریم. ما انتظار نقش نظامی در افغانستان  نداریم.»

این در حالی است که منابع خبری عصر یکشنبه به وقت تهران از حمله هوایی آمریکا به شهر کابل در افغانستان به بهانه هدف قرار دادن اعضای داعش خبر دادند.

 دو مقام آمریکا  به خبرگزاری انگلیسی «رویترز»  گفتند که  آمریکا به موضعی در کابل حمله کرده است. این مقام‌ها گفته‌اند که این حمله شبه نظامیان مظنون داعش شاخه خراسان را هدف قرار داده است. شاهدان  به شبکه خبری «سی‌ان‌ان» خبر دادند که در حمله هوایی روز یکشنبه آمریکا در کابل 9 عضو یک خانواده کشته شدند.بر اساس گفته این شاهدان  6 نفر از کشته شدگان در حمله هوایی دیروز، کودک بوده‌اند.

پنجشنبه گذشته نیز  وقوع یک انفجار قوی مقابل یکی از دروازه‌های فرودگاه کابل جایی که مردم زیادی در آنجا تجمع کرده بودند، منجر به کشته و زخمی شدن ۱۷۰ تن شد. در این حمله ۱۳ نظامی آمریکایی نیز بر اثر این انفجار کشته شدند.

پس از این انفجار، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفت که فرماندهان آمریکایی به وی اطلاع داده‌اند که احتمال حمله در ۲۴ تا ۳۶ ساعت آینده در افغانستان بسیار بالا خواهد بود.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر جنگ در افغانستان شدت گرفته و طالبان موفق شده‌اند بسیاری از مناطق افغانستان را به تصرف خود درآورند. 

ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۰۱ در پاسخ به حملات ۱۱ سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن زمان، حضور نظامی و اشغالگری آنها در افغانستان ادامه داشته است.

با تصرف سریع‌تر از حد انتظار کابل از سوی گروه طالبان، آمریکا و متحدانش روند خروج از افغانستان را به شکلی سراسیمه و بی‌نظم تسریع کرده‌اند و فرودگاه کابل که در تحت کنترل آن‌ها قرار دارد با هرج و مرج گسترده مواجه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول