اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دولت جدید طرح مالیات بر خانه‌های خالی را با جدیت دنبال کند

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مالیات بر خانه‌های خالی تصویب و به دولت ابلاغ شد ولی دولت این طرح خوب را اجرا نکرد، و ما امید داریم با روی کار آمدن دولت مردمی و کار، این طرح اجرا شود.

دولت جدید طرح مالیات بر خانه‌های خالی را با جدیت دنبال کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه، پروین صالحی مبارکه عصر امروز در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار، افزود: در زمان رای اعتماد به وزرای دولت جدید چیزی که حائز اهمیت بود این بود که برخی از وزرای جدید بعد از گرفتن رای اعتماد حتی خانه‌های خود نرفته و بلافاصله کارخود را در وزارت خانه شروع کردند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوال خبرنگاری در مورد نوبت‌های طولانی مدت برای سونوگرافی در شهرستان مبارکه، خاطرنشان کرد: وضعیت بهداشتی در شهرستان مبارکه نسبت به شهرستان‌های دیگر در زمینه سلامت خوب است و در گروه رادیولوژی وزارت بهداشت تعداد نیروهایی که در بحث سونوگرافی بود را  کاهش داده است.

وی با اشاره به سوال خبرنگار فارس در خصوص وضعیت فعلی اجرای پروژه جاده مبارکه- بروجن، گفت: کار عملیاتی این جاده در دوره فعلی شروع شد که مشکل تملک اراضی در این پروژه وجود داشت که رفع شد و هفت کیلومتر آن دوبانده شده است و دوازده کیلومتر بعدی در حال زیرسازی توسط پیمانکار است و فقط ثبت پل‌ها روی جاده درحال انجام است.

صالحی مبارکه گفت: یکی از اولین مصوبات این دوره از مجلس شورای اسلامی این بود که سه دهک پایین جامعه که درآمد اقتصادی کمی دارند به آنها کارت اعتباری تعلق گیرد و این مصوبه دولت ابلاغ شد ولی دولت این مصوبه را به صورت کامل اجرا نکرد که به همین دلیل برخی متوجه چنین مصوبه‌ای نشدند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مثال دیگر چنین مصوبه‌هایی، طرح مالیات بر خانه‌های خالی بود که تصویب و به دولت ابلاغ شد ولی دولت این طرح خوب را اجرا نکرد، و ما امید داریم با روی کار آمدن دولت مردمی و کار، این طرح اجرا شود.

وی با اشاره به ضعف دولت قبلی نسبت به دولت فعلی، افزود: در زمان رای اعتماد به وزاری جدید آقای رئیسی روز اول به مدت چهار ساعت در صحن مجلس حاضر شدند و در این مدت حضور بسیار زیادی داشتند در صورتی که در دولت قبلی آقای روحانی فقط یک بار، آن هم برای مراسم تحلیف مجلس شورای اسلامی حاضر شدند و بعد از آن به بهانه های مختلفی از جمله کرونا در مجلس حاضر نشدند.

صالحی مبارکه با اشاره به سوال خبرنگاری در خصوص نتیجه نهایی پروژه جاده ساحلی زاینده‌رود، گفت: دلیل اجرایی نشدن پروژه جاده ساحلی زاینده‌رود بحث تامین اعتبار نبود و بحث اولیه این بود که این جاده در حریم رودخانه‌زاینده رود است و ما با آب منطقه ای اصفهان جلساتی داشتیم که گفتند این زمین‌ها در حریم رودخانه هستند و مشکل خاصی از لحاظ تغییر و زیر سازی وجود ندارد و فقط برخی کشاورزان ادعای مالکیت کردند که فعلا دلیل توقف پروژه این مشکل است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوال خبرنگار فارس در خصوص تخصصی شدن خیریه‌های شهرستان، خاطرنشان کرد: متولی خیریهها کمیته امداد امام خمینی (ره) است که کارهای تخصصی شدن خیریهها را پیگیری میکند و به زودی شاهد این اتفاق نیکو در شهرستان مبارکه هستیم.

وی در پایان گفت: با تخصصی شدن خیریه‌ها، هر خیریه ملزم به کمک‌رسانی در حوزه مخصوص است و به عنوان مثال خیریه‌ای در حوزه اتشغال، خیریه‌ای در حوزه بیماری‌ها و... که به زودی این خیریه‌ها تخصصی خواهند شد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۰/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول