اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرونا، اصلی‌ترین عامل مرگ‌ومیر پلیس‌های آمریکا در سال 2021

آمارها نشان می‌دهد، در سال میلادی جاری 120 نیروی پلیس آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و این بیماری، اصلی‌ترین عامل مرگ‌ومیر نیروی پلیس این کشور در سال 2021 بوده است.

کرونا، اصلی‌ترین عامل مرگ‌ومیر پلیس‌های آمریکا در سال 2021

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با افزایش موارد ابتلا و بستری شدن بیماران کرونایی در سراسر ایالت متحده، دست‌کم ۲۹ مامور پلیس فلوریدا نیز به‌دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس آماری که وزارت بهداشت آمریکا منتشر کرده، در ایالت فلوریدا ۱۶ هزار و ۴۵۷ نفر به دلیل ابتلا به کرونا بستری شده‌اند که بالاترین آمار در تمام ایالت‌های آمریکا به شمار می‌آید. پس از آن ایالت تگزاس قرار دارد.

به نوشته وبگاه خبری «هیل»، طبق گزارش Officer Down Memorial Page موسسه‌ای که در پایگاه اینترنتی خود مرگ و میر در بین نیروهای پلیس را ثبت می‌کند، کرونا، عامل اصلی مرگ و میر در میان نیروهای پلیس آمریکا در سال ۲۰۲۱ ذکر شده که تاکنون جان حداقل ۱۲۰ مامور پلیس را در سراسر آمریکا گرفته است.

طبق گزارش‌ها، روند بستری در سرتاسر آمریکا طی دو ماه گذشته با افزایش ۵۰۰ درصدی همراه بوده است که این روند به خصوص در ایالت‌های جنوبی آمریکا بیشتر است جایی که تخت‌های آی‌سی‌یو مملو از بیمار بوده و نرخ واکسیناسیون نیز در آنجا پایین است و مخالفت سیاسی گسترده‌ای با اقدامات بهداشتی عمومی نظیر ضرورت استفاده از ماسک وجود دارد.

«آنتونی فائوچی» مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید روز یکشنبه گفت افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و رکود نرخ واکسیناسیون در بخش‌هایی از ایالات متحده می‌تواند منجر به ۱۰۰ هزار مرگ جدید بر اثر ابتلا به کرونا تا ماه دسامبر (سه ماه دیگر) شود.

آمریکا از زمان آغاز همه‌گیری در صدر جدول مجموع ابتلا و فوتی در بین کشورهای کرونازده جهان قرار دارد و گرچه با روی کار آمدن دولت جدید و در پی واکسیناسیون گسترده آمار مبتلایان و قربانیان آمریکا رو به کاهش گذاشته بود اما در هفته‌های اخیر و در پی شیوع گسترده کرونای دلتا این کشور بار دیگر با خیزش ابتلا و فوتی و همچنین موارد بستری مواجه شده است. این در حالی است که افشای پنهانکاری‌ها در بیان آمار واقعی مرتبط با کرونا هم اخیراً در آمریکا خبرساز شده است. 

نگاهی به آمارهای مرگ و میر سالانه در آمریکا و مقایسه آن‌ها در چند سال گذشته، نشان‌دهنده تلاش دولت این کشور برای مخفی کردن آمار واقعی قربانیان کروناست. (جزئیات بیشتر)

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد آمریکا در ارائه آمار دقیق صادق نبوده است. در یکی از جدیدترین افشاگری‌ها، «کتی هوکول» فرماندار جدید نیویورک در آخرین بروزرسانی آمار مرگ و میر کووید ۱۹ در نیویورک، شمار ۱۲ هزار فوتی ناشی از کرونا را به آمار قبلی اضافه کرد و افزود مانند فرماندار قبلی بر مرگ و میر در خانه سالمندان سرپوش نخواهد گذاشت. 

طبق جدیدترین آمار و ارقام پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، آمریکا تاکنون مجموع ۶۵۶ هزار و ۳۹۳ فوتی و ۳۹ میلیون و ۹۴۶ هزار و ۷۰۸ مبتلا را ثبت کرده است. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول