اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ثواب گریه بر حضرت زینب(س) در کلام پیامبر(ص)

استاد حوزه علمیه قم گفت: پیامبر(ص) فرمودند هرکسی بر حضرت زینب(س) و مصائبش گریه کند ثواب گریه بر امام حسن و امام حسین(ع) را دارد.

ثواب گریه بر حضرت زینب(س) در کلام پیامبر(ص)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد دارستانی در سخنرانی دوشنبه شب در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه ندانستن زمان مرگ لطف خداوند به ما است، اظهار کرد: اگر زمان مرگ خود را می‌دانستیم از زندگی لذت نمی‌بردیم و امروز هم می بینیم که بعضی ها از ترس کرونا می میرند نه از خود کرونا.

وی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) به یکی از شیعیان فرمودند تا وقتی علم عزای جدم حسین(ع) بر سر در خانه‌ها و مساجد برپا است دشمن هیچ کاری نمی‌تواند بکند، عنوان کرد: امروز متأسفانه بسیاری از روضه‌ها به بهانه کرونا تعطیل شده و این نگران کننده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بیش از ۶۰ لقب برای حضرت زینب(س) نقل شده است، گفت: توضیح و تفسیر برخی از این القاب از عقل ما خارج است و نشان دهنده عظمت و بزرگی این بانو در درگاه الهی است.

وی به بیان القاب حضرت زینب(س) پرداخت و مطرح کرد: صدیقه صغری، ولیة الله العظمی، عصمت الکبری، محبوبة المصطفی، غرة عین المرتضی، ملیکة النساء، ملیکة الدنیا، عدیلة الخامس من اهل الکساء، راضیة بالقدر والقضاء، شریکة الحسین، زاهدة، فاضلة، عاقلة، عاملة، محدثة، عابدة آل علی، نائبة الزهرا، نائبة الحسین، ام المصائب، کعبة الرضایا، بطله، عظیمة بلواها و الباکیه از جمله صفات ایشان است.

دارستانی با بیان اینکه حضرت زینب(س) وقتی به دنیا آمدند پیامبر(ص) در مدینه نبودند، افزود: وقتی پیامبر(ص) وارد مدینه شدند و خبر تولد حضرت زینب(س) را به ایشان دادند وارد خانه حضرت زهرا(س) شدند و بچه را به سینه خود چسباندند و صورت بچه را به صورت خود گذاشتند و با صدای بلند گریه کردند و اشک از محاسن ایشان می‌چکید.

استاد حوزه علمیه افزود: حضرت فاطمه(س) فرمودند ای پدر گریه شما برای چیست؟ پیامبر(ص) فرمودند دخترم بدان که این دختر بعد از من و بعد از تو به بلاها مبتلا می‌شود و فاطمه زهرا(س) هم در این لحظه گریه کردند و سؤال کردند پدرم ثواب گریه بر این دختر چقدر است؟ پیامبر(ص) فرمودند هرکسی بر این دختر و مصائبش گریه کند ثواب گریه بر امام حسن و امام حسین(ع) را دارد.

وی با اشاره به درس‌هایی که می‌توان از زینب کبری(س) گرفت، افزود: اولین درس این است که گاهی ماندن سخت‌تر از رفتن و نفس کشیدن سخت‌تر از مردن است زیرا با وجود سختی‌ها و هجمه‌های مردم انسان باید از حق دفاع و راه درست را انتخاب کند.

دارستانی با بیان اینکه امروز دینداری کردن بسیار سخت است افزود: امروز شیطان خود را عریان کرده و هرچه دارد رو کرده تا بچه‌های ما را از امام حسین(ع) را بگیرد و اینکه در این دنیا با این همه فساد هنوز بچه‌ها نماز می‌خوانند معجزه امام زمان(عج) است.

استاد حوزه علمیه رساندن پیام عاشورا به دیگران را رسالت زینب کبری(س) دانست و گفت: کاری که زینب کبری(س) در کربلا کرد به اندازه کاری است که سید الشهدا(ع) کردند و اگر حضرت زینب(س) نبودند جنایاتی که در کربلا شده بود در همان کربلا مانده بود و کسی آن را جایی نقل نمی‌کرد.

وی افزود: درس دوم حضرت زینب(س) این است که با وجود اینکه در ۱۳ سالگی به خانه شوهر رفتند ولی تا سن ۵۵ سالگی که در کربلا بودند لحظه ای از خدمت به ولی خدا غافل نشدند و محبت ولی خدا در دلشان کم نشد و حتی فرزندان خود را هم فدای ولی خدا کردند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول