اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کشف ۵۷ ماینر قاچاق در استان مرکزی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی از کشف ۵۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در عملیات‌های یک‌ماهه گذشته این پلیس خبر داد.

کشف ۵۷ ماینر قاچاق در استان مرکزی

محمد عقیل سلگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: با تداوم طرح‌های عملیاتی پلیس در برخورد با استفاده‌کنندگان ارزهای غیرمجاز دیجیتال، طرح‌های متعددی از سوی یگان انتظامی در سطح استان در یک‌ماهه گذشته به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی افزود:‌ در انجام این عملیات‌ها، تعداد ۵۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش بیش از ۱۴ میلیارد ریال برآورد در بازرسی از تعدادی کارگاه و منزل مسکونی کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی خاطرنشان کرد:‌ در این عملیات‌ها، تعداد 10 نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

سلگی اضافه کرد: فعالیت غیرمجاز تولیدکننده رمز ارز دیجیتال علاوه بر مضرات اقتصادی باعث اخلال در شبکه برق‌رسانی می‌شود و از تمامی شهروندان درخواست می‌شود، هرگونه خبری در این زمینه را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کامیونت حامل رنگ موی قاچاق در شازند متوقف شد

وی همچنین از توقیف یک دستگاه کامیونت در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان شازند خبر داد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی در این باره بیان داشت: با ادامه یافتن طرح‌های قاطع پلیس استان در برخورد با قاچاقچیان کالا، تیمی از مأموران انتظامی شهرستان شازند در تحقیقاتی از تردد یک دستگاه خودروی کامیونت حامل کالای قاچاق از محورهای مواصلاتی این شهرستان مطلع شده و برنامه‌ریزی لازم را برای شناسایی و توقیف آن آغاز کردند.

سلگی خاطرنشان کرد: در تمهیدات عملیاتی پلیس، سرانجام خودروی مورد نظر در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان شازند شناسایی و توقیف شد.

وی افزود: در بازجویی‌های مقدماتی، راننده خودرو مدعی حمل اثاثیه منزل بود که در بررسی دقیق مأموران انتظامی مشخص شد بار خودرو ۱۷ هزار و ۴۰۰ عدد رنگ موی خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ارزش این محموله کشف شده از سوی کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان ۵ میلیارد و ۲۲۰ ریال برآورد و متهم پرونده نیز با تشکیل پرونده مقدماتی، به دستگاه قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول