اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  بازی

دورهمی فعالان حوزه‌ اسباب‌بازی برگزار می‌شود/انتشار سه آلبوم موسیقی کودک

بررسی وضعیت صنعت اسباب‌بازی ایران، موضوع دورهمی فعالان بازی و اسباب‌بازی است که به میزبانی رسانه‌ خبری «مدرسه‌پرس» و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شکل آنلاین برگزار می‌شود.

دورهمی فعالان حوزه‌ اسباب‌بازی برگزار می‌شود/انتشار سه آلبوم موسیقی کودک

به گزارش خبرنگار تفریح و نشاط خبرگزاری فارس، در این نشست مجازی که از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۵:۳۰ سه‌شنبه 10 شهریور برگزار خواهد شد، تولیدکنندگان و طراحان این عرصه گرد هم می‌آیند تا آخرین تحولات حوزه‌ سرگرمی و اسباب‌بازی را مورد بررسی قرار دهند.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست آنلاین، تا ۱۴ شهریور فرصت دارند که با دبیرخانه‌ این رویداد به شماره‌ ۰۲۱۲۸۴۲۸۷۵۶ و یا سامانه‌ی پیام کوتاه ۰۹۳۰۲۲۶۴۰۰۰ تماس بگیرند.
حامیان اصلی این رویداد، کانون پرورش فکری‌کودکان و نوجوانان و ستاد پیشرفت جامع ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هستند.

انتشار سه آلبوم موسیقی کودک 

آلبوم موسیقی «هاجستم و واجستم» به آهنگ‌سازی آیدین کاظمی‌زاد از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آماده‌ی انتشار شده است.

 به گفته‌ محمدرضا کریمی صارمی معاون تولید کانون، این آلبوم در کنار دو آلبوم دیگر از کیوان کیارس و صابر جعفری، مراحل نهایی تکثیر و تولید فیزیکی را می‌گذرانند و به‌زودی به بازار موسیقی کودکان عرضه خواهد شد.
«هاجستم و واجستم» شامل قطعاتی چون آموزگار، باران، بازی، گنج، هاجستم، حیوانات، کبوتر، کتاب، خانه، خدا، مداد رنگی، سفر و صداها است که از سوی آیدین کاظمی‌زاد آهنگ‌سازی و تنظیم شده است.

فعالیت‌های فرهنگی کانون پرورشی مروج اهداف عاشورا شدند

با شیوع ویروس کرونا و با تغییر شیوه‌های ساختاری، این امکان فراهم آمد تا اعضای کانون ضمن پژوهش بیشتر، بهره‌گیری از هنر برای آموختن و آموزش را به صورت ملموس‌تری تجربه کنند. در این بین برگزاری مهرواره‌ها، مسابقات و کارگاه‌های مجازی شیوه‌هایی بود که بیشتر مورد استقبال قرار گرفت.

هم اکنون در محرم و صفر سال جاری نیز این برنامه‌ها به اجرا در آمده یا در حال اجراست. برنامه‌هایی که تلاش دارند از راه دور، گام‌های فرهنگی را در این موضوع قوت ببخشند.

سوگواره عاشورایی «دریغ» 
هفدهمین سوگواره عاشورایی با عنوان «دریغ» در شیراز برگزار می‌شود. جاماندگان از هجرت، سعادت، شهادت و هم‌رکابی و حضور در خیمه‌گاه حسین(ع) و نوجوانان و جوانان حاضر در کربلا موضوع‌های سوگواره هفدهم کانون فارس را تشکیل می‌دهد. محورهای سوگواره در بخش فرهنگی شامل معرفی کتاب به صورت مجازی، قصه‌گویی، تحقیق و پژوهش و مداحی است. شعر، داستان، متن ادبی و خاطره‌نویسی نیز محورهای بخش ادبی سوگواره خواهد بود. در بخش هنری نیز علاقه‌مندان می‌توانند در زمینه نقاشی، پوستر و پویانمایی فعالیت و به خلق اثر بپردازند.
آخرین مهلت ارسال آثار ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ و زمان برگزاری سوگواره ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ تعیین شده است.
ثبت اهداف عاشورا با تلفن‌های همراه
مهرواره عکاسی با موبایل «نمای عشق» ویژه محرم در مازندران برگزار می‌شود. این مهرواره با هدف شکوفایی و پرورش استعداد نوجوانان، به منظور ترویج فرهنگ و آیین عاشورایی و ایجاد بستری برای ظهور و بروز خلاقیت‌های هنری در انتقال پیام عاشورا از سوی انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران در ماه محرم برگزار خواهد شد.
محرم – کودکان و نوجوانان، محرم – آیین‌های عاشورایی، محرم و محدودیت‌های کرونا، من و محرم 1400 موضوع‌های این مهرواره است.
مهلت ارسال آثار به این دبیرخانه ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ است. 

«نذر کار خوب» نوشته می‌شود
مهرواره ادبی «نذر کار خوب» با محوریت امر به معروف و نهی از منکر در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.
آشنایی کودکان و نوجوانان با امر به معروف و نهی از منکر از جمله اهداف این مهرواره است و کودکان و نوجوانان می‌توانند آثار خود را در قالب خاطره‌نویسی و داستان به دبیرخانه این مهرواره ارسال کنند.
یادآوری می‌شود بر اساس این فراخوان، کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به شرکت در این مهرواره می‌توانند حداکثر تا سه اثر را به صورت فایل تایپ شده به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.
علاقه‌مندان برای شرکت در این مهرواره تا ۲۰ شهریور فرصت دارند.

تصویر عاشورا در نمایشگاه مجازی ترسیم شد
نمایشگاه مجازی «شمیم حسینی» با نقاشی‌های عاشورایی اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان گشایش یافت.بیش از ۴۰ اثر نقاشی اعضای کودک و نوجوان را با موضوع «محرم و عاشورا» در نمایشگاه مجازی «شمیم حسینی» به نشانی semnan.kpf.ir به نمایش گذاشته است.

محرم و واقعه‌ی عاشورا، از جمله موضوع‌هایی است که کودکان و نوجوانان به دلیل اهمیت، جذابیت و ملموس بودن، جلوه‌های آن را به زیبایی در نقاشی‌های خود به نمایش گذاشته و آثارشان را با تکیه بر فرهنگ بومی، جغرافیا و آیین‌های محرم در مناطق مختلف استان به تصویر کشیده‌اند.

نقد و برداشت کتاب راهی برای تأکید بر اهداف عاشورا
فراخوان مسابقه کتابخوانی «چند قدم تا فرات» با هدف ترویج مطالعه کتاب‌های دینی و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر منتشر شد. این مسابقه با هدف تعمیق باورها و پرورش حس دینی، ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر از طریق اشاعه فرهنگ مطالعه محتواهای مفید در کتاب‌های کانون و فراهم کردن بستر مناسب برای خلق و تولید اثر؛ شامل بخش‌های متنوعی همچون برداشت من، تصویرسازی و بیان است.

اعضای کانون می‌توانند کتاب‌های خود را از میان کتاب‌های انتشار یافته از کانون انتخاب و برداشت‌های خود را با توجه به فهم صحیح از موضوع امر به معروف و نهی از منکر در بخش‌های مسابقه ارائه می‌کنند. علاقه‌مندان به شرکت در بخش تصویرسازی می‌توانند در قطع A4 و با تکنیک آزاد اثر خود را ارسال کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول