اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

ایران انتظار برخورد دولت عراق با گروه‌های تروریستی در اقلیم کردستان را دارد

سفیر پیشین ایران در عراق گفت: عناصر ضدانقلاب هر از گاهی از طریق مرزهای عراق عملیات های خرابکارانه در خاک ایران انجام می‌دهند. طبیعتا ما انتظار داریم دولت عراق بغداد و اقلیم کردستان با این رفتارها برخورد مناسب داشته باشد.

ایران انتظار برخورد دولت عراق با گروه‌های تروریستی  در اقلیم کردستان را دارد

حسن دانایی فر سفیر پیشین ایران در عراق در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره فعالیت گروه های تروریستی و ضدانقلاب در خاک اقلیم کردستان علیه منافع و امنیت ملی ایران و حق مشروع ایران برای دفاع از تمامیت ارضی خود، اظهار داشت: حسن همجواری میان ایران و عراق ایجاب می‌کند که هر دو کشور مرزها را کنترل کنند تا اقدامی که مخل امنیت کشور دیگر است صورت نگیرد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران نهایت تلاش خود را در این زمینه انجام داده و علی رغم سیل ورود انتحاری ها از مرزهای غربی عراق و برخی کشورهای عربی از جمله سعودی به داخل ایران، اما حتی یک انتحاری هم از مزرهای شرقی وارد عراق نشده که این خود نشان دهنده اهتمام خاص جمهوری اسلامی ایران در کنترل مرزهای دوجانبه و امنیت عراق است.
 
دانایی فر تصریح کرد:  دولت عراق ضعف های امنیتی خود را دلیل عدم برخورد با این گروه ها عنوان میکند، پس اگر دولت عراق و اقلیم ادله ای مبنی بر عدم توانایی خود در کنترل شرایط بیاورند ایران این حق را دارد که برای حفظ امنیت و تمامیت ارضی خود راساً وارد عمل شود و کنترل اوضاع را به دست بگیرد.
 
سفیر پیشین ایران در عراق با اشاره به سکوت مقامات دولت عراق در برابر این فعالیت ها افزود:  این سکوت ناشی از ضعف دولت عراق است و این موضوع را در نشست های مختلف هم مطرح کرده اند که این ضعف امنیتی بستر مناسبی را برای فعالیت این گروه ها فراهم کرده ولی این پاسخ قانع کننده نیست.

 وی افزود: از منظر ما دولت بغداد باید پاسخگوی این فعالیت ها باشد و ایران انتظار اقدام مناسب از طرف دولت بغداد با گروه های مسلح و تروریستی در خاک اقلیم کردستان را دارد. 
 
دانایی فر تصریح کرد: سکوت مقامات دولت مرکزی به معنای رضایت نیست  چرا که بارها این موضوع از طرف هر دو کشور مطرح شده و مورد تاکید هم قرار گرفته است. 

سفیر پیشین ایران در عراق در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به روابط خوبی که میان دو کشور برقرار است ما نباید این سکوت را به معنای تسامح برداشت کنیم و این تصور که  دولت مرکزی از فعالیت های خرابکارانه و  اخلال در امنیت ایران رضایت دارد و برای همین سکوت کرده و اقدامی انجام نمی دهد، دور از ذهن به نظر می آید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول