اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

درخواست وزیر خارجه جمهوری آذربایجان برای مشارکت ایران در بازسازی مناطق آزاد شده

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان خواستار مشارکت هر چه بیشتر ایران در بازسازی مناطق آزاد شده این کشور شد.

درخواست وزیر خارجه جمهوری آذربایجان برای مشارکت ایران در بازسازی مناطق آزاد شده

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان امروز (سه‌شنبه) در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه اخذ رای اعتماد و آغاز به کار وی را تبریک گفت.

امیرعبداللهیان نیز ضمن تشکر از تبریک وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، با اعلام آمادگی ایران برای ارتقای همه جانبه روابط دوجانبه، آمادگی کشورمان برای مشارکت در بازسازی مناطق آزاد شده در این کشور را مورد تأکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ضرورت احترام  به مرزهای بین‌المللی را مورد تأکید قرار داد و خواستار حل و فصل اختلافات در منطقه قفقاز از طریق سیاسی و مسالمت آمیز شد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این تماس تلفنی  بر گسترش همکاری‌های فیمابین در همه ابعاد تاکید و خواستار مشارکت هر چه بیشتر ایران در بازسازی مناطق آزاد شده و همچنین همکاری‌ها در حوزه ترانزیت شد و گزارشی از تحولات در منطقه قره باغ ارائه کرد. 

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین از یکدیگر برای سفر به پایتخت‌های دو کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن دعوت به عمل آوردند و ابراز امیدواری کردند دیدار حضوری آنها در اسرع وقت محقق شود.

گفتنی است وزیر خارجه جمهوری آذربایجان پیش از این در پیامی توئیتری به امیرعبداللهیان وزیر خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران تبریک گفته بود. 

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه کرواسی نیز بعدازظهر امروز با همتای ایرانی خود تلفنی گفت‌وگو کرد. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول