اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

امتیازات ویژه برای فعالان در دیپلماسی علمی پیش‌بینی می‌شود

وزیر علوم با اشاره به اینکه رتبه ایران در بسیاری از علوم، از جمله رشته شیمی، جزو بهترین‌های جهان است، گفت: امتیازات ویژه‌ای برای کسانی که در دیپلماسی علمی فعالیت کنند قائل خواهیم شد و در آیین‌نامه ارتقاء و ترفیع اعضای هیأت علمی بازنگری خواهد شد.

امتیازات ویژه برای فعالان در دیپلماسی علمی پیش‌بینی می‌شود

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ارتباط آنلاین با پنجمین کنفرانس شیمی کاربردی ایران که به میزبانی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد، ضمن قدردانی از رئیس، معاونان و دست‌اندرکاران این دانشگاه که پنجمین کنفرانس شیمی کاربردی ایران را برگزار کردند، گفت: شهر تبریز به عنوان شهر اولین‌ها، همواره در ترویج علم و دانش سرآمد بوده است و دانشگاه شهید مدنی آذربایجان نیز در همین راستا به عنوان یکی از دانشگاه‌های طراز اول، اقدامات مؤثری داشته و به ویژه با انجمن شیمی ایران همکاری بسیار مطلوبی داشته‌اند که جا دارد تشکر و قدردانی خود را اعلام کنم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای راه علم و دانش و ادای احترام به مقام شامخ آنان، گفت: مدیون شهدا و خانواده‌های معظم ایثارگران هستیم و باید تمام همت و تلاش خود را برای ارتقای جایگاه علمی در همه علوم به کار ببریم. برگزاری سمینارهای این چنینی نشان داد که دانشمندان شیمی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان همجون نگینی بر سپهر علمی کشور و جهان می‌درخشند.

زلفی‌گل با بیان اینکه رتبه شیمی ایران در جهان، جزو بهترین‌هاست، ادامه داد: این رتبه خوب مدیون عشق، علاقه، اراده و تلاش جهادی دانشمندان ایران زمین است که باید قدردان زحمات آنان باشیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: شیمی یعنی همه چیز و همه چیز یعنی شیمی. تفکر و تعقل انسان وابسته و نتیجه واکنش‌های شیمیایی است. دانشمندان ایران زمین در زمینه شیمی کاربردی، کارهای بزرگی انجام داده‌اند. در صنعت نفت، پتروشیمی، صنایع دارویی، صنایع رنگ، رزین و پلیمر دانشمندانی را داریم که تولید محصول دارند و باعث افتخار هستند. به طور مثال در پتروشیمی شازند اراک که بازدیدی داشتم، دانش‌آموختگان داخل کشور، کاتالیزوری را که از خارج از کشور وارد می‌شد، تولید و به سایر صنایع پتروشیمی کشور ارسال می‌کردند.

وی افزود: اینکه دو نفر از اساتید نمونه کشوری امسال و سه نفر هم سال گذشته از رشته شیمی بودند، بسیار حائز اهمیت است و نشان‌دهنده فعالیت‌های ارزشمند دانشمندان و اساتید این حوزه و پیشتاز و پیشگام بودن این رشته در کشور است.

زلفی‌گل تصریح کرد: سرمایه اجتماعی بنده در این دوره از مدیریت در وزارت علوم، شیمیدانان، دانشمندان و دانش‌آموختگان رشته شیمی هستند که به عنوان یک پشتوانه محکم از نظرات و پیشنهادات همگی بهره خواهم برد. کارهای بزرگ و برنامه‌های تفصیلی مدونی برای مرجعیت علمی کشور و مطرح شدن در دنیا دارم که ان‌شاءالله بتوانیم کارهایی انجام دهیم که مجلات کشور به عنوان مرجع معتبر مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

وی با تأکید بر اهمیت دیپلماسی علمی تصریح کرد: در این دوره از مدیریت وزارت عتف، حمایت ویژه‌ای از دیپلماسی علمی خواهم داشت و برای تحقق مرجعیت علمی تلاش خواهم کرد تا ردیف ویژه‌ای در بودجه سال آینده در نظر گرفته شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حمایت از مجلات علمی با کیفیت و معتبر را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: اگر دانشمندان و انجمن‌های علمی را مورد حمایت قرار داده و تحت حمایت نمایه‌های بین‌المللی قرار دهیم، شاهد رشد و توسعه عالی آنان خواهیم بود.

وی ادامه داد: امتیازات ویژه‌ای برای کسانی که در دیپلماسی علمی فعالیت کنند قائل خواهیم شد و در آیین‌نامه ارتقا و ترفیع اعضای هیأت علمی بازنگری خواهد شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اهمیت وجود بیش از ۲۰ میلیون تحصیل‌کرده دانشگاهی در کشور، آنان را بزرگ ترین سرمایه ارزشمند جامعه دانست و گفت: نظام سنجشی و انگیزشی و همچنین نظام پیشنهادات ایجاد خواهیم کرد تا از نظرات و پیشنهادات جامعه علمی و اندیشمند کشور بهره ببریم.

انتهای 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول