اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

افزایش ساخت وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و فعالیت دلال‌ها / 900 حکم قضایی منتظر اجرا

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: ساخت وسازهای غیرمجاز و فعالیت دلال‌ها در این حوزه در تبریز افزایش یافته است.

افزایش ساخت وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و فعالیت دلال‌ها / 900 حکم قضایی منتظر اجرا

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرامرز افشانی با تاکید بر این‌که بحث امور اراضی و مبارزه با تغییر کاربری‌های بخش کشاورزی تبریز در اولویت قرار دارد،  اظهار داشت: ساخت وسازهای غیرمجاز و فعالیت دلال‌ها در این حوزه در تبریز افزایش یافته و سازمان‌های ذی ربط به صورت جدی به قضیه ورود کرده‌اند. تعداد ۷۰۰ واحد دیوارکشی تنها بر اساس تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی طی سال گذشته در تبریز شناسایی و برخورد شده و اکنون ۹۰۰ حکم قضایی برای برخورد با دیوارکشی‌های غیرمجاز در تبریز آماده است.

وی افزود: در راستای مقابله هر چه بهتر با این موضوع، باید گشت‌های مشترک سازمان‌های ذی ربط تشکیل یابد تا نظارت بر منطقه برای جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز بیشتر شود.

افشانی متذکر شد: هرگونه صدور مجوز انشعابات موقت برای واحدهای غیرمجاز در سطح شهرستان، از سال ۹۹ ممنوع بوده و هیچگونه مجوزی در این خصوص از تاریخ دهم خردادماه ۹۹ صادر نمی‌شود.

وی در خصوص برنامه‌های آتی این اداره، اظهار کرد: افزایش راندمان محصولات کشاورزی با بکارگیری روش‌های نوین، توسعه کشت گلخانه‌ای، توسعه صنایع تبدیلی، توسعه سیستم‌های نوین آبیاری از جمله مواردی است که در دستورکار جهادکشاورزی تبریز قرار دارد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: در راستای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای مقرر شده تا با استفاده از آب سد ملک کیان در شهر جدید شهریار که دارای ظرفیت اسمی ۹ میلیون مترمکعب آب بوده و اکنون شش میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد، در مرحله اول ۳۰ هکتار گلخانه تاسیس یابد که در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح و پاسخگو بودن مقدار آب منطقه، احداث گلخانه‌ها گسترش می‌یابد.

وی با اشاره به اجرای ۳۰۰ هکتار سیستم آبیاری تحت فشار در تبریز، گفت: در طول ۱.۵ سال گذشته بالای ۱۵۰۰ هکتار اراضی برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در تبریز مکان یابی شده است.

افشانی در ادامه با اشاره به وجود سه صندوق حمایت از زنان روستایی در تبریز، افزود: این صندوق در ۱۷ روستای شهرستان فعال بوده و تلاش می‌کنیم تا این صندوق در تمامی روستاها تشکیل یابد.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب تبریز از لحاظ ضریب مکانیزاسیون، گفت: ۲۲۰۰ دستگاه تراکتور فعال در تبریز وجود دارد که ۲۰۸۰ دستگاه پلاک کوپی شده و مابقی به دلیل بالا بودن سن، حائز پلاک کوبی نشدند.

 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول