اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

ریاض بار دیگر مغرب و الجزائر را به گفت‌وگو فراخواند

هیأت وزیران عربستان سعودی در جلسه‌ای که به ریاست پادشاه این کشور برگزار شد، بار دیگر مغرب و الجزائر را به گفت‌وگو برای حل اختلافات فراخواند.

ریاض بار دیگر مغرب و الجزائر را به گفت‌وگو فراخواند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیأت وزیران عربستان سعودی روز در جلسه‌ای که به ریاست «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه این کشور برگزار شد، از مغرب و الجزائر خواست تا به گفت‌وگو و دیپلماسی برای پیدا کردن راه‌حل اختلافات خود پایبند باشند.

بنابر گزارش خبرگزاری عربستان سعودی (واس)، هیأت وزیران سعودی همچنین مغرب و الجزائر را به گشودن صفحه جدید در روابط فیمابین به منظور تحقق ثبات و امنیت منطقه و تقویت اقدام مشترک عربی دعوت کرد.

 

پیشتر «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی با همتایان الجزائری و مغربی خود تلفنی گفت‌وگو کرده بود.

بن فرحان در این تماس تلفنی علاوه بر روابط دوجانبه و راهکارهای تقویت روابط دو کشور، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اهتمام مشترک را بررسی کرد.

وزارت خارجه عربستان همچنین در بیانیه‌ای از قطع روابط الجزائر و مغرب ابراز تأسف کرده و دو طرف را به گشودن صفحه جدید در روابط دوجانبه فراخوانده بود.

سفر اخیر «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به مغرب و اظهارات وی علیه الجزائر باعث بروز اختلافات بین این دو کشور شده است.

وزیر خارجه الجزایر نیز اخیرا در یک نشست خبری، از قطع روابط دیپلماتیک این کشور با مغرب  به دلیل «رویکردهای خصمانه رباط» خبر داد و گفت که الجزایر، سیاستهای یکجانبه مغرب را نمی‌پذیرد و «روشن است که مغرب از اصولی دست برداشته است که روابط الجزایر با مغرب را عادی می‌کند».

وی در واکنش به اظهارات لاپید در جریان سفرش به مغرب گفت: «از سال ۱۹۴۸، هیچ وزیر اسرائیلی از هیچ کشور عربی، علیه یک کشور عربی دیگر، اظهارات خصمانه مطرح نکرد».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول