اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیدار هیأت آمریکایی با رئیس جمهور لبنان

رئیس‌جمهور لبنان در رایزنی با هیأتی از کمیسیون امور خارجی کنگره آمریکا از پیشرفت‌هایی در زمینه تشکیل دولت لبنان خبر داد و تصریح کرد، انتخابات پارلمانی لبنان در موعد خود برگزار خواهد شد.

دیدار هیأت آمریکایی با رئیس جمهور لبنان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیأتی از کمیسیون امور خارجی کنگره آمریکا به ریاست سناتور «کریس مورفی» با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در کاخ بعبدا (کاخ ریاست‌جمهوری) دیدار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان ان ای»، در این دیدار که «دوروتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان نیز حضور داشت درباره وضعیت کنونی لبنان و رویکردهای مرحله پیش‌رو رایزنی شد.

میشل عون در دیدار مذکور تأکید کرد، پیشرفت‌هایی در زمینه تشکیل دولت لبنان حاصل شده است و در ادامه از «حمایت‌های آمریکا از ارتش لبنان» قدردانی کرد.

وی ضمن اعلام اینکه بسیاری از موانع برطرف شده، ابراز امیدواری کرد که دولت لبنان در همین هفته تشکیل شود.

میشل عون افزود، از مهم‌ترین وظایفی که از دولت جدید انتظار می‌رود اجرای اصلاحات و آغاز روند بهبود اقتصاد برای مقابله با پیامدهای وضعیت فعلی لبنان است.

وی تصریح کرد، انتخابات پارلمانی لبنان در موعد خود یعنی بهار سال ۲۰۲۲ میلادی برگزار خواهد شد.

عون گفت، تحقق صلح فراگیر و عادلانه در منطقه غرب آسیا بر لبنان تأثیر مثبت دارد، لبنانی که به توافقنامه‌های بین‌المللی بویژه ۱۷۰۱ پایبند است.

رئیس‌جمهور لبنان همچنین بر ضرورت مقابله با فساد و اجرای حسابرسی مالی در این کشور تأکید کرد.

«نجیب میقاتی» در تاریخ چهارم مرداد از سوی عون مأمور تشکیل کابینه شد و همچنان رایزنی‌ها برای چیدمان کابینه ادامه دارد. لبنان از مرداد سال گذشته تاکنون دولت رسمی ندارد و «حسان دیاب» همچنان به عنوان نخست‌وزیر پیشبرد امور فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول