اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تزریق ۴۲۶ هزار و ۴۸۸ دُز واکسن در زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: تا هشتم شهریور ۴۲۶ هزار و ۴۸۸ دُز واکسن وارد استان و تزریق شده، که در نوبت اول ۲۸۴ هزار و ۸۰۸ دُز و در نوبت دوم ۱۴۱ هزار و ۶۸۰ دُز واکسن دریافت شده است.

تزریق ۴۲۶ هزار و ۴۸۸ دُز واکسن در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پرویز قزلباش در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، درخصوص واکسیناسیون جمعیت هدف استان اظهار کرد: در حال حاضر ۳۷ درصد جمعیت هدف استان واکسینه شدند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، در جامعه به‌ویژه در بحث واکسن، تبلیغات منفی، عاملی است که حداقل بخشی از مردم از این فرصت نتوانند بهتر استفاده کنند و لذا، نیاز بیشتری داریم که راجع به واکسن و اطلاعات بعضاً غلط و دروغی که راجع به واکسن‌ها منتشر می‌شود، صحبت کنیم و به خصوص در حال حاضر، نیاز ما برای مبارزه با بیماری عالم‌گیر کووید۱۹، بحث واکسیناسیون است.
 
وی افزود: گروه سنی بالای ۸۰ سال که ۱۷ هزار و ۸۲۷ نفر هستند، بیش از ۸۳ درصد در نوبت اول و حدود ۹۰ درصد در نوبت دوم واکسن دریافت کردند، که حدود ۱۷ درصد از مشمولین این گروه واکسن دریافت نکردند و اتفاقاً این ۱۷ درصد جامانده، به واکسن نیازمندتر هستند.
 
قزلباش با بیان اینکه گروه سنی ۷۵ تا ۷۹، ۸۸.۵ درصد نوبت اول و ۸۸ درصد نوبت دوم را دریافت کردند و ۱۱.۵ درصد از این گروه هنوز واکسن دریافت نکردند. افزود: رنج سنی ۷۰.۷۴، ۹۲.۵ درصد نوبت اول و ۸۸ درصد نوبت دوم را دریافت کردند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: سنین ۶۵.۶۹، ۹۴ درصد، سنین ۶۰ تا ۶۵، ۹۰ درصد، سنین ۵۵ تا ۶۰، ۸۲ درصد، گروه سنی ۵۰ تا ۵۵، ۷۶ درصد، سنین ۴۵ تا ۵۰، ۵۹ درصد و سنین ۴۳ تا ۴۵، ۳۹ درصد، نوبت اول واکسن را دریافت کردند.
 
وی تصریح کرد: تا هشتم شهریور ۴۲۶ هزار و ۴۸۸ دُز واکسن وارد استان و تزریق شده، که در نوبت اول ۲۸۴ هزار و ۸۰۸ دُز و در نوبت دوم ۱۴۱ هزار و ۶۸۰ دُز واکسن دریافت شده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان بیشترین آمار واکسن ثبت شده در استان، سینوفارم با ۲۸۸ هزار و ۴۳۹ دُز، بوده است.
 
وی درخصوص واکسن برکت گفت: تا دیروز بیش از ۶۳ هزار و ۱۴۱ دُز تزریق شده و انتظار است که در روزهای آینده تعداد دُزهای واکسن دریافتی وزارت بهداشت افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد و طبیعتا هرچقدر میزان تحویل واکسن به استان‌ها و زنجان بیشتر شود، شاهد افزایش تزریق واکسن خواهیم بود.
 
قزلباش با بیان اینکه تا به امروز بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در استان به صورت بستری موقت درمان شدند، تصریح کرد: روند بیماری در استان همچنان افزایشی است، ولی به حالت انفجاری نیست، به طوری که در عرض سه یا چهار هفته گذشته، در رنج بین ۵۵۰ تا ۶۵۰ بیمار در نوسان بودیم، ولی با اقدامات انجام شده، بیماری روند افزایشی تدریجی دارد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: امروز ۷۱۳ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ داریم که در عرض چند هفته و بتدریج افزایش یافته و روند افزایشی بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز ۱۶ ساعته هم، روند افزایشی بطئی دارد و می‌شود گفت در سرپایی به پیک رسیده‌ایم ولی در بستری هنوز با پیک فاصله داریم.
وی ادامه داد: در موج پنجم کرونا هستیم و پیک زمانی است که روند نزولی بیماری در هر دو بخش سرپایی و بستری خود را نشان بدهد و بتوانیم بگوییم که به نقطه آخر رسیدیم و روند نزولی آغاز شده است و لذا برای قضاوت درخصوص خود پیک و نوک طغیان بیماری زود است و باید تلاش کنیم.    
 
قزلباش گفت: میانگین سنی افراد مبتلا بسیار کاهش یافته و گروه سنی ۴۰ تا ۶۰ سال در این دوره بیشتر درگیر می‌شوند و ابتلا در کودکان را هم، با آسیب کمتری شاهد هستیم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان درخصوص استفاده از نقاهتگاه‌ها در استان گفت: از ابتدای آغاز بیماری تاکنون یک هزار و ۳۰۰ تخت نقاهتگاهی در استان تامین شد که تا به امروز هم سرپا هستند و در زنجان، ابهر و بعضا در خدابنده فعال‌تر و تا امروز هم، بیش از ۱۴۰۰ در نقاهتگاه‌ها تحت مراقبت قرار گرفتند، ولی درکل استقبال خوبی از نقاهتگاه نشد و یکی از دلایل این است که ضمانت اجرایی برای افرادی که در این مکان‌ها تحت درمان واقع می‌شوند، نداریم و طبیعتا نیازمند همکاری، مداخله و جدیت ارگان‌های دیگر در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول