اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تأکید امیرعبداللهیان بر حل مسالمت آمیز اختلافات بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی همتای ارمنستانی بر حل مسالمت آمیز اختلافات بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان تأکید و آمادگی ایران را برای مساعدت به حل این اختلافات اعلام کرد.

تأکید امیرعبداللهیان بر حل مسالمت آمیز اختلافات بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «آرارات میرزویان» وزیر خارجه امور ارمنستان در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان اخذ رای اعتماد و آغاز به کار وی در سمت وزیر امور خارجه را تبریک گفت.

وزیر خارجه ارمنستان همچنین خواستار گسترش همکاری‌ها بین دو کشور در همه ابعاد به ویژه تسهیل تجارت، حمل و نقل و ترانزیت شد.

* آمادگی ایران برای مساعدت به حل اختلافات بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان

امیرعبداللهیان نیز ضمن تشکر از تبریک وزیر خارجه ارمنستان، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همه جانبه روابط فیمابین از جمله همکاری‌های اقتصادی و تجاری را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با تأکید بر احترام به مرزهای بین‌المللی، بر لزوم مسالمت آمیز حل اختلافات بین دو کشور همسایه ارمنستان و جمهوری آذربایجان تأکید کرد و آمادگی کشورمان را برای مساعدت به حل این اختلافات اعلام کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان پیش از این نیز در پیامی خطاب به حسین امیرعبداللهیان اخذ رای اعتماد و شروع به کار وی را تبریک گفته بود.

وزیر امور خارجه ارمنستان همچنین در این پیام ابراز امیدواری کرده بود که در دوره وزارت امیرعبداللهیان دو کشور به توسعه روابط دوستانه خود که بر پایه‌های آداب و سنن تاریخی عمیق استوار است، ادامه خواهند داد.

به گزارش فارس، «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان نیز دیروز (سه‌شنبه) در تماسی تلفنی با همتای ایرانی و تبریک به وی، خواستار مشارکت هر چه بیشتر ایران در بازسازی مناطق آزاد شده این کشور شد. (اینجا بخوانید)

گفتنی است امروز وزرای خارجه هند و فرانسه نیز تلفنی با حسین امیرعبداللهیان گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول