اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

شهر زیرزمینی تفرش صاحب اقامتگاه بوم‌گردی می‌شود

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: اولین ورودی شهر زیرزمینی تفرش که در منزل قجری کشف شد، تبدیل به اقامتگاه بوم‌گردی می‌شود.

شهر زیرزمینی تفرش صاحب اقامتگاه بوم‌گردی می‌شود

مصطفی مرزبان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان اینکه اولین ورودی شهر زیرزمینی تفرش که در منزل قجری کشف شد، تبدیل به اقامتگاه بوم‌گردی می‌شود اظهار کرد: اولین حفاری که منجر به کشف این شهر زیرزمینی در تفرش شد در یکی از اتاق‌های خانه تاریخی مربوط به دوره قاجار بوده است.

وی با اشاره به استقبال مالک این بنای تاریخی نسبت به ثبت ملی و تبدیل آن به اقامتگاه بوم گردی گفت: باید بخش خصوصی را برای مشارکت در این خصوص مجاب کنیم تا حمایت همه‌جانبه از این موضوع داشته باشند و تصویب طرح حمایت از مرمت و احیای بافت‌های  تاریخی یکی از مهم‌ترین راهکارهای افزایش مشارکت بخش خصوصی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به نیاز به همت بخش خصوصی و مشارکت آن‌ها برای اجرایی شدن این‌گونه طرح‌ها، ادامه داد: وجود شهر زیرزمینی تفرش این منطقه را به قطب گردشگری استان تبدیل خواهد کرد و با کشف این دستکند زیرزمینی شهر تفرش میزبان بازدید گردشگران فراوان است و  ایجاد تعداد بیشتر اقامتگاه بوم‌گردی  در این منطقه ضروری به نظر می‌رسد.

مرزبان با تأکید بر اینکه تفرش در حوزه گردشگری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و با حمایت بخش خصوصی می‌توانیم در زمینه‌های مختلف گردشگری و به‌ویژه گردشگری سلامت گامی بزرگ در جهت جذب گردشگری ایجاد کنیم؛ گفت: آینده خوبی در انتظار شهر گردشگری و سلامت تفرش است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول