اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

گوشه کنار ورزش مازندران| از حضور ورزشکاران مازندرانی در تیم ملی تا آخرین خبرها از نساجی

در هفته‌ای که گذشت با وجود محدودیت های کرونایی، در گوشه کنار ورزش مازندران برنامه‌های زیادی برگزار شد و رویدادهای مهمی در پیش روی ورزش استان است که در این گزارش به این برنامه‌ها می‌پردازیم.

گوشه کنار ورزش مازندران| از حضور ورزشکاران مازندرانی در تیم ملی تا آخرین خبرها از نساجی

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس ورزشی|ورزش استان مازندران سرشار از استعداد است و هر روزه ورزشکاران و قهرمانان زیادی به سطح اول ورزش کشور معرفی می‌شوند و افتخارآفرینان زیادی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در کشورهای مختلف به اهتزاز در می‌آورند؛ در چند روز گذشته در گوشه کنار ورزش مازندران اتفاقات زیادی رخ داد که در این گزارش به این برنامه‌ها می‌پردازیم.

*مسابقات انتخابی تیم ملی پاراتکواندوی جوانان/قنبری و ابراهیمی برگزیده شدند

 از چهار برگزیده تیم‌ملی پاراتکواندوی بانوان ایران برای مسابقات مهم بین‌المللی، نیمی از آنها مازندرانی هستند.

اولین دوره بازی‌های پارآسیایی ۲۰۲۱ در دو گروه مردان و زنان به میزبانی بحرین برگزار خواهد شد که دو بانوی مازنی در مسیر حضور در این رقابت‌ها هستند.

 آخرین مرحله مسابقات انتخابی تیم‌ملی پاراتکواندو به منظور حضور در این برگزار شد و از مازندران دو پاراتکواندوکار نمایش خوبی داشته و در اوزان خود انتخاب شدند.

رزا ابراهیمی چالوسی و سحر قنبری نکایی نیمی از سهمیه‌های تیم‌ملی را از مازندران ساختند.

محبوبه محمدنژاد نایب رئیس هیأت تکواندو استان و یکی از مربیان شاخص کشور این دو استعداد خوب را در رقابت‌های انتخابی همراهی کرد.

*۲بابلسری روانه پرتغال شدند/ نبی در پی تکرار مدال جهانی

محمدنبی رضایی قهرمان کانوی کشورمان بامداد روز گذشته برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان عازم پرتغال شد.

مسابقات آب‌های آرام قهرمانی زیر ٢٣ جهان از ١٢ شهریور در مونته‌مور پرتغال آغاز می‌شود؛ پس از چندین روز انتظار ویزای نبی رضایی برای حضور در این مسابقات صادر و ملی‌پوش کشورمان عازم این رقابت‌ها شد.

محمدنبی رضایی در مواد کایاک یکنفره هزار و ۵٠٠ متر رده سنی زیر ٢٣ سال به مصاف رقبا خواهد رفت.

ایمان پورعزیز مربی و سرپرست نبی رضایی در این مسابقات است.

رضایی که پیش از این مدال برنز قهرمانی جوانان جهان و مدال برنز بازی‌های آسیایی را به دست آورده، این بار به دنبال کسب نتیجه درخشان در مسابقات زیر ٢٣ سال جهان است.

*لبنیات هراز آمل لیست خود را با امیرحسین اسفندیار تکمیل کرد

تیم والیبال لبنیات هراز آمل در ادامه خرید فصل جدید خود، لیست نفراتش را با امیرحسین اسفندیار، دریافت کننده بازگشته از لیگ‌ بلژیک تکمیل کرد.

این جوان رعنای آملی والیبال ایران  پس از مذاکرات نهایی با مسؤولان تیم لبنیات هراز آمل، قراردادش را به ثبت رساند.

ملی پوش جوان و باآتیه که عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات جوانان جهان در سال ۲۰۱۹ را در ویترین افتخارات ورزشی‌اش دارد، سال گذشته در تیم گرین یارد بلژیک عضویت داشت.

*باشگاه هورسان از سعید رنجبر شکایت کرد

باشگاه هورسان رامسر با ارسال نامه‌ای رسمی به فدراسیون والیبال، شکایت خود را از سعید رنجبر اعلام داشت.

سعید رنجبر بازیکن فصل گذشته فولاد سیرجان ایرانیان پس از کسب عنوان قهرمانی لیگ‌برتر والیبال در سال ۹۹، ۲۸ فروردین با عقد قراردادی یک ساله به هورسان رامسر پیوست.

بر همین اساس قرارداد نام‌برده با باشگاه هورسان رامسر در پنج نسخه در هیأت والیبال مازندران به ثبت رسید ولی با شروع تمرینات پیش‌فصل وی در رامسر حاضر نشد.

رنجبر بدون هماهنگی با باشگاه هورسان رامسر در تمرینات فولاد سیرجان جهت حضور در جام باشگاه‌های آسیا و لیگ برتر سال جاری شرکت نمود و مجددا به تیم سابق خود بازگشت.

در راستای احقاق حق باشگاه هورسان رامسر، این باشگاه شکایت رسمی خود به پیوست تصویر قرارداد سعید رنجبر با تیم هورسان رامسر را به کمیته انضباطی فدراسیون والیبال ارسال نمود و تقاضای برخورد قاطع با بازیکن و باشگاه خاطی برابر آئین انضباطی را دارد.

*نساجی در پی حضوری پرقدرت در لیگ بیست و یکم

تیم نساجی مازندران برای حضوری پر قدرت در لیگ ۲۱ سعی دارد با جذب بازیکنان جدید و تمدید قرارداد بازیکنان قدیمی، با تیمی قدرتمند راهی این رقابت‌ها شود.

دیروز ۱۱ بازیکن به نام‌های مصطفی جوادیان، احسان قبادی، محمد عباسی، محمد میرحاجی، حسین باباجان، علیرضا امیرخان، امیررضا نمازی، محمد شاملی، امیر مهجوری، مرصاد سیفی و احمد رضا محمد نژاد بازیکنان جوان و آینده دار قرارداد ۳ ساله با باشگاه نساجی بستند و فصل آینده پیراهن نساجی را بر تن می‌کنند.

مرتضی منصوری، مدافع فصل گذشته سپاهان هم با قراردادی ۲ ساله به نساجی پیوست.

علیرضا حقیقی دروازه بان فصل گذشته گل‌گهر سیرجان، رسماً به عنوان بازیکن جدید باشگاه نساجی معرفی شد و دوباره به این تیم بازگشت.

همچنین رضا جعفری هافبک فصل گذشته تیم سایپا با قراردادی به مدت دو سال به نساجی مازندران پیوست و در بیست و یکمین دوره لیگ برتر با پیراهن نساجی به میدان خواهد رفت.

امیرحسین باقرپور مهاجم مازنی و اسبق فولاد، استقلال خوزستان و نفت مسجدسلیمان طی توافقی با مدیرعامل باشگاه نساجی، قرارداد خود را به مدت دو فصل به عنوان بازیکن آزاد با تیم نساجی به ثبت رساند.

پیش از این ساکت الهامی سرمربی و حامد شیری، فرزاد زامهران، حسن نجفی، اکبر صادقی، شاهین طاهرخانی، محمدمهدی نظری و شاهین ثاقبی بازیکنان فصل گذشته تیم نساجی، قرارداد خود را با این باشگاه تمدید کردند.

همچنین رضا دهقانی بازیکن فصل گذشته نساجی در این فصل به پرسپولیس پیوست و نیما میرزازاد دروازه‌بان نساجی هم راهی دیار زاینده رود و سپاهان شد.

تیم نساجی‌مازندران در فصل گذشته لیگ‌برتر فوتبال، پس از پشت سر گذاشتن فصلی پر فراز و نشیب با ۳۳ امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار گرفت و در لیگ‌برتر ماندنی شد و امسال برای حضور پر قدرت در لیگ ۲۱ سعی دارد با جذب بازیکنان جدید و تمدید قرارداد بازیکنان قدیمی، بازی‌های خوب و ماندگاری را به نمایش بگذارد.

* مازندران؛ نخستین سفر استانی وزیر ورزش و جوانان

سجادی تنها چند روز پس از رای اعتماد مجلس و در نخستین سفر استانی با هدف بازدید از پروژه‌های ورزشی و افتتاح سالن ورزشی کلارآباد شهرستان عباس‌آباد به استان مازندران سفر کرد.

وزیر ورزش‌و‌جوانان در نخستین برنامه حضور با همراهی، حسین‌زادگان استاندار مازندران تقی‌زاده معاون وزیر، شمس‌الدین حسینی نماینده تنکابن، رامسر و عباس آباد، رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان در گلزار شهدای رامسر حضور یافت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

بازدید از پروژه های ورزشی و افتتاح سالن مسابقاتی کلارآباد از برنامه‌های حضور سجادی در مازندران بود.

* پیروزی پرگل شهریار در بندرعباس در لیگ برتر فوتبال ساحلی

هفته هشتم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ساحلی باشگاه‌های ایران، در شهر‌های مختلف برگزار شد که در یکی از دیدار‌های این هفته، تیم شهریار ساری از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه دوشنبه ۸ شهریور در ورزشگاه غدیر بندر عباس به مصاف شهرداری این شهر رفت و در پایان حریف خود را ۸ بر ۴ شکست داد.

شهریار که با ۶ امتیاز در رده سوم جدول گروه ب این رقابت‌ها قرار داشت برای بالا کشیدن خود در جدول نیاز به کسب سه امتیاز این بازی داشت.

تیم شهرداری بندرعباس که در لیگ این فصل تا هفتم ششم، هیچ امتیازی را کسب نکرد برای سه هفته پایانی لیگ سه بازیکن صاحب نام جذب کرد.

امیرحسین اکبری ملی پوش تیم موج سواران نوشهر و لکوموتیو مسکو، سید پیمان حسینی دروازه بان تیم ملی کشورمان و فصل گذشته تیم موج سواران نوشهر و همچنین وحید قلی‌پور مدافع فصل گذشته موج‌سواران نوشهر، تا پایان لیگ به شهرداری بندرعباس اضافه شدند تا این تیم با کسب امتیازات لازم بقای خود را در لیگ برتر تضمین نماید.

ساروی‌ها که برای صعود از این گروه، نیاز اساسی به سه امتیاز این دیدار داشتند آتش بازی به راه انداختند و با نتیجه ۸ بر ۴ میزبان خود را شکست دادند تا برای صعود به دیدار‌های آینده امیدوار باشند.

دیدار دو تیم هم استانی مقاومت گلساپوش یزد و ایفا اردکان هم در این هفته برای شهریار حائز اهمیت بود که در نهایت گلساپوش هم استانی خود ایفا را ۱۱ بر ۲ مغلوب کرد تا نتیجه این بازی به نفع شهریار باشد.

در جدول گروه دوم لیگ‌برتر فوتبال ساحلی، مقاومت گلساپوش یزد با ۱۹ امتیاز در صدر و ایفا اردکان هم با ۱۰ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارند و تیم شهریار ساری با ۹ امتیاز در رده سوم جای دارد.

در این گروه دریانوردان بوشهر با ۵ امتیاز در مکان چهارم جدول قرار دارد و تیم شهرداری بندرعباس هم بدون امتیاز در رده پنجم جدول جاخوش کرده است.

تیم شهریار ساری در دیدار بعدی خود روز شنبه ۲۰ شهریور در ساری میزبان تیم ایفا اردکان خواهد بود.

* اعزام ۳کشتی‌گیر مازندرانی به رقابت‌های ساحلی ایتالیا

رقابت‌های کشتی ساحلی ایتالیا (رنکینگ جهانی) روز‌های ۱۲ و ۱۳ شهریورماه در شهر رم ایتالیا برگزار می‌شود که چند مازندرانی، تیم ملی را همراهی می‌کنند.

ترکیب تیم‌ملی کشتی ساحلی که پنج شنبه ۱۱ شهریور برای حضور در این مسابقات راهی کشور ایتالیا شدند، شامل ۷۰ کیلوگرم: محمد زمانی ، ۸۰ کیلوگرم: عبداله شیخ اعظمی (نور) ، ۹۰ کیلوگرم: سینا عموپور (بابلسر) ، ۹۰+ کیلوگرم: سهیل قلی پور (بابل)،  سرمربی: محمد نادری، مربیان: جعفر لشنی – اکبر اقبالی (نور)، داور: رضا علی اصغری، مسؤول کشتی‌های سنتی و ساحلی: علی بازیار و سرپرست: مسعود نصیری کناری (فریدونکنار) می‌شود.

* مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در ساری برگزار می‌شود

رئیس فدراسیون کشتی ایران گفت: جام کشتی پهلوان تختی و عبدالله‌موحد امسال در شهرهای مختلف مازندران از جمله ساری برگزار می‌شود.

علیرضا دبیر سه‌شنبه شب در ویژه برنامه شبکه مازندران با اشاره به اینکه کشتی مازندران سرآمد و ورزش اول کشور به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: همه مسؤولان باید کمک کنند تا بار دیگر کشتی مازندران به روزهای اوج برگردد.

وی با تاکید براینکه کشتی مازندران نباید مانند استان‌های خراسان، تهران، کرمانشاه، کرج و دیگر مناطق از بین برود، خواستار حمایت متولیان امر از این رشته شد.

وی با اشاره به اینکه مسابقات بین المللی کشتی جام تختی امسال در ساری برگزار می‌شود، گفت: این رقابت‌ها در سالن تازه تأسیس ماهفروجک ساری برگزار می‌شود.

رئیس فدراسیون کشتی ایران با بیان اینکه مسابقات جام تختی که یکی ازمراحل چرخه انتخاب تیم ملی است در ساری برگزار می‌شود، گفت: هدف از برپایی مسابقات در مازندران این بوده که این ورزش در استان جریان داشته باشد و به ورزش کشتی ترغیب شوند.

دبیر همچنین با اشاره به بیمه کردن ۷۰۰ مربی فعال در باشگاه‌های ورزشی گفت: سال بعد شمار بیمه شدگان افزایش می‌یابد و در مرحله بعدی خانواده مربیانی که شاگردانی در رده بزرگسالان تربیت و تقدیم ورزش کشور می‌کنند، را بیمه می‌کنیم.

دبیر یادآور شد: همچنین جام پهلوان عبدالله موحد نیز سال جاری در یکی دیگر از شهرهای استان برگزار می‌شود و این مسابقات قرار بود در بابلسر برگزار شود که به دلیل کرونا برگزار نشد و صحبت‌هایی نیز با آمل داشتیم و منتظر جواب نهایی آن هستیم و در صورت عدم پذیرش آمل، رامسر نیز جزو گزینه‌ها است.

وی تصریح کرد: هرچه در مازندران مسابقات برگزار کنیم، سبب توسعه کشتی و باعث می‌شود کشتی را به شهرهای بزرگ برگردانیم و امیدواریم از ظرفیت حداکثری مازندران بهره گیری کنیم.

* رایزنی برای حضور ۳تیم کشتی از مازندران در لیگ برتر

 با حضور نمایندگان نیروهای مسلح، جلسه‌ای در خصوص تیم‌داری پاس مازندران در لیگ‌برتر کشتی‌آزاد در محل خانه‌کشتی برگزار شد.

در این جلسه که در دفتر عسگری محمدیان برگزار شد، تصمیماتی درباره تعهدات متقابل میان هیأت کشتی مازندران و نیروی انتظامی گرفته شد.

در حال حاضر تیم فولاد ذوب آمل  و ستارگان ساری جهت شرکت در لیگ‌برتر اعلام آمادگی کرده‌اند و در صورت نهایی شدن توافق میان هیأت کشتی مازندران و نیروی انتظامی، تیم پاس مازندران سومین نماینده استان در لیگ‌برتر خواهد بود.

* یک بازیکن مازندرانی در راه جام جهانی فوتسال

لیست نهایی تیم ملی فوتسال ایران برای شرکت در جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی اعلام شد که نام یک بازیکن مازنی در لیست دیده می‌شود.

سعید احمدعباسی بازیکن عباس آبادی تنها بازیکن مازندرانی در جام جهانی لیتوانی است که تا به حال در بازی‌های دوستانه ۱۰ گل زده و یکی از مهره‌های کلیدی ایران در این رقابت‌ها خواهد بود.

سینا پرکاس دروازه بان نوشهری که یکی از بازیکنان حاضر در اردو‌های تیم ملی فوتسال در جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی بود از جام جهانی خط خورد.

مسابقات جام جهانی ۲۰۲۱ با حضور ۲۴ تیم و در شش گروه از ۲۱ شهریور در لیتوانی آغاز می‌شود.

تیم ملی فوتسال کشورمان در گروه ششم با تیم‌های صربستان، آرژنتین و آمریکا همگروه است. تیم ملی ایران در اولین بازی خود روز ۲۳ شهریور باید به مصاف صربستان برود.

* آغاز رقابت‌های قهرمانی پرورش اندام در سرخ‌رود

مسابقات قهرمانی پرورش‌اندام، بادی‌کلاسیک، فیزیک، فیزیک ماسکولار، بادی‌کلاسیک و فیزیک‌کلاسیک  استان مازندران از روز گذشته به میزبانی سرخ‌رود آغاز شد.

سرپرست هیأت بدنسازی و پرورش اندام سرخ‌رود در حاشیه برگزاری مسابقات در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: حدود ۵۰ ورزشکار و بدنساز از باشگاه‌های شهرهای مختلف مازندران در این رویداد مهم شرکت دارند.

حسینعلی اسماعیلی با اشاره به سطح بالای این مسابقات افزود: این رقابت‌ها برای انتخابی تیم مازندران جهت اعزام به مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی است که با حضور قهرمانان به نام همراه است .

وی با بیان اینکه وزن‌کشی رقابت‌ها امروز چهارشنبه دهم شهریورماه انجام شد و مسابقات در سالن ورزشی شهدا و آکادمی صابر سرخ رود دنبال می شود؛ تصریح کرد: رقابت‌ها با حضور داوران‌برتر پرورش‌اندام و بادی‌بیلدینگ در دو نوبت صبح و عصر پیگیری خواهد شد.

اسماعیلی گفت: مسابقات در در رشته‌های  پرورش اندام، بادی‌کلاسیک، فیزیک، فیزیک ماسکولار، بادی‌کلاسیک و فیزیک‌کلاسیک برگزار می‌شود که از سطح کمی و کیفی بالایی برخوردار است .

حسینعلی اسماعیلی با اشاره به حمایت های شورای اسلامی و شهرداری سرخ رود، مدیریت آکادمی ورزشی صابر و  اکبرزاده در برگزاری این رویداد مهم تصریح کرد: رقابت‌ها با معرفی نفرات برتر در دسته های مختلف به کار خود پایان خواهد داد .

گفتنی است مسابقات انتخابی تیم‌ملی طی  روزهای ۱۷ الی ۲۰ شهریور ماه به میزبانی سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار می‌شود .

انتهای پیام/۸۶۰۵۹/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول