اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

از شایعه تا واقعیت ماجرای تابلوی شهید صارمی در زنجان/پای سارقان در میان است نه طالبان!

ناپدید شدن شدن تابلوی محمود صارمی، خبرنگار شهید ایرانی در افغانستان در نزدیکی یکی از خبرگزاری‌های زنجان باعث شد تا عده‌ای که بدون توجه به واقعیت‌های این موضوع برای جلب توجه دنبال کنندگان خود در فضای مجازی، اقدام به حاشیه سازی و فرضیه بافی کنند.

از شایعه تا واقعیت ماجرای تابلوی شهید صارمی در زنجان/پای سارقان در میان است نه طالبان!

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سال ۱۳۹۳ به مناسبت روز خبرنگار و به پاس گرامیداشت یاد شهدا، فضای سبز همجوار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به نام شهید محمود صارمی نام‌گذاری شد تا یاد و خاطره این شهید والامقام زنده نگه داشته شود.

اما در روزهای اخیر به دنبال غیبت این تابلو در مکان مورد نظر، بحث‌های مختلفی در مورد علل ناپدید شدن این تابلو در فضای مجازی مطرح شد و عده‌ای هم با داغ کردن فضا و ربط دادن آن به بحث‌های سیاسی بر شایعات ناپدید شدن این تابلو افزودند.

برخی افراد که در چنین فضاهایی مترصد هستند تا با هر حادثه، اتفاق و یا حتی دروغی حاضرند به خاطر چند دنبال کننده، دست به هر کاری زده و هر خبری را بدون توجه واقعیت آن باز نشر کنند، در این قضیه نیز دست به کار شده و آنرا به نیات سیاسی گره زدند.

اما واقعیت ماجرای برداشته شدن تابلوی شهید صارمی از فضای نصب شده چه بوده است و چرا این قدر مورد توجه برخی افراد قرار گرفته است؟

سرپرست خبرگزاری ایرنا در استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه حادثه ناپدید شدن این تابلو صحت ندارد، گفت: حدود ۱۰ روز قبل از ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ و روز خبرنگار تابلو مذکور به دلیل فرسوده بودن افتاده و یک فرد معتاد هم تلاش  داشت آنرا با خود ببرد که با اطلاع به شهرداری این تابلو، به شهرداری منتقل شد.

رویا رفیعی با بیان اینکه نمی‌دانم چرا این اتفاق به مسائل سیاسی ربط داده شده است، گفت: به هیچ وجه آنچه در فضای مجازی مطرح می‌شود صحت ندارد و فقط بحث در مورد سرقت این تابلو صحت دارد که آن هم رخ نداده است.

سرپرست شهرداری زنجان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه بر حسب گزارش رسیده فردی معتاد اقدام به سرقت تابلو این بوستان کرده بود که با حضور عوامل شهرداری تابلو بازپس گرفته شده است، گفت: تابلو به دلیل تخریب صورت گرفته در دست تعمیر است و پس از بازسازی در محل خود نصب خواهد شد.

سلطانی محمدی با رد فضاسازی‌های صورت گرفته در فضای مجازی گفت: تابلو مزین به نام شهید صارمی و متعلق به بوستان پشت خبرگزاری ایرنا تا چند روز آینده دوباره در مکان مورد نظر نصب خواهد شد.

برخی افراد بدون تحقیق و یا سؤال در مورد اتفاقات اقدام به فضاسازی می‌کنند و حاضرند دست به هر دورغ پردازی بزنند تا به خاطر این اخبار حتی شده یک نفر هم به تعداد فالورهای آنها اضافه شود.

انتهای پیام/2308/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول