اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

شرکت های زیرمجموعه وزارت کار سالم سازی می شوند/جبران خسارت بیکارشدگان دوران کرونا

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: طی سال های اخیر انتصابات با تکیه بر روابط و رانت در مراکز زیرمجموعه وزارت کار مشکلات زیادی به وجود آورده و دستور رئیس جمهور نیز سالم سازی این مجموعه ها خصوصا درسطوح مدیران و مسوولان است.

شرکت های زیرمجموعه وزارت کار سالم سازی می شوند/جبران خسارت بیکارشدگان دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الله عبدالملکی پیش از ظهر امروز در ادامه برنامه های خود در سفر به قم در دیدار با آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، با تاکید بر اینکه حل مشکلات مردم اولویت وزارت کار است اظهار کرد: این مساله جزو اصلی ترین برنامه هایی است که در وزارت کار تعریف شده چراکه معیشت ۶۰ میلیون نفر از مردم کشور به نوعی وابسته به این وزارت خانه بوده و باید در برنامه ها محور حل مشکلات آنها باشد.

وی به ثبت ۲۲۰ هزار تعاونی در کشور اشاره کرد و با تاکید بر فعال بودن تنها ۹۰ هزار تعاونی خاطرنشان کرد: در زمینه تقویت تعاونی ها نیز برنامه های ویژه ای در دستور کار داریم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت معیشت مردم، برنامه های خود برای بیکارشدگان دوران شیوع  کرونا را مد نظر قرار داد و تصریح کرد: برنامه ریزی شده تا بتوانیم بخشی از خسارت هایی که به مردم وارد شده جبران کنیم.

وی ضمن ابراز امیدواریم از برداشتن گام های اساسی و موثر در حوزه های درمان، بازنشستگی، اشتغال و اقشار آسیب‌دیده زیرمجموعه این وزارت خانه در کشور بیان کرد: تلاش این وزارت خانه این است که نوعی برنامه ریزی و اقدام کند که آسیب های اجتماعی به حداقل برسد.

عبدالملکی با اشاره به وجود چهار صندوق و شرکت بیمه ای زیرمجموعه این وزارت خانه، از ناکارآمدی های این مجموعه ها گلایه و تصریح کرد: طی سال های اخیر انتصابات با تکیه بر روابط و رانت در این مراکز مشکلات زیادی به وجود آورده و دستور رئیس جمهور نیز سالم سازی این مجموعه ها خصوصا درسطوح مدیران و مسوولان است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه جامع رفاه ایرانیان، نواقص این سامانه را مورد توجه قرار داد و افزود: این سامانه در صورت تکمیل ضمن اینکه اطلاعات خوبی در اختیار مدیران و تصمیم گیران و تصمیم سازان کشور می گذارد، خدمات رسانی و کمک های مردمی را نیز هدفمند می کند.

انتهای پیام/78027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول