اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

جهاد ادامه دارد؛ دیروز در دفاع از حرم، امروز در بیمارستان/ گزارش یک روز با جهادگران در بخش کرونا

از ابتدای شیوع کرونا گروهی از جهادگران در بیمارستان مسیح دانشوری در حال خدمات رسانی به بیماران هستند و به اعتقاد همراهان بیماران این جوانان جهادگر مانند دوران جنگ تحمیلی برای نجات مردم از جان خود می گذرند.

جهاد ادامه دارد؛ دیروز در دفاع از حرم، امروز در بیمارستان/ گزارش یک روز با جهادگران در بخش کرونا

خبرگزاری فارس- کامران شیرازی: این روزها و بعد از آغاز موج پنجم کرونا، همچنان روی تخت های بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پر است از بیمارانی که به کرونا مبتلا شده اند. وارد این مراکز که می شویم  جنب و جوش عجیبی را شاهدیم، از پرستان و پزشکان و کادر درمان گرفته که برای نجات بیماران تلاش می کنند تا همراهان بیماران که داخل محوطه و راهروهای بیمارستان چشم انتظار بهبودی بیمارشان هستند و امید خیلی هایشان بعد از خدا و کادر درمان به مانیتورهای علائم حیاتی بالای سر بیمار بسته شده و هر لحظه چیزی در سرشان مانند خطوط شکسته روی نوار قلب بیمار بالا و پایین می رود.

 

 

بیمارستان مسیح دانشوری از بیمارستان های است که نامش از زمان شیوع کرونا بیشتر به گوش مردم خورد. بیمارستانی که از ابتدای شیوع کرونا تا کنون مبتلایان بسیاری در آن بستری و درمان شده اند.

بیمارستان مسیح دانشوری این روزها نسبت به قبل خیلی شلوغ تر شده و به قول یکی از همراهان بیماران راهروهای بیمارستان دیگر بوی کرونا گرفته است.

صدای گریه های خانواده ای که یکی از عزیزانش به خاطر ابتلای شدید به کرونا در بیمارستان فوت شده، در کنار زمزمه های دعای خانمی که مهره های تسبیح با لرزش دستش جابجا می شود و بوی مواد ضدعفونی کننده ای که احتمالا تازه با آن کف راهروها را تمیز کرده اند، حس و حال عجیبی به این بیمارستان داده است.

صدای سرفه های پی در پی و خس خس سینه بیماران، و دیدن چهره بیمارانی که روی تخت های بیمارستان دستگاه اکیسژن را به صورت دارند و هر از گاهی از شدت درد ناله می کنند، شاید برای کسانی که تازه وارد بیمارستان می شوند چیز عجیبی باشد اما کادر درمان بیمارستان مدت هاست دارند با این صحنه ها، شب و روز خود را سر می کنند.

 

 

اتفاقات تلخ در بیمارستان کم نیست، از تلاش ناکام کادر درمان برای احیای یک بیمار گرفته تا صدای گریه هایی که به یک باره بلند می شود، اما در کنار این اتفاقات تلخ که کادر درمان و بیماران روزانه شاهد آن هستند، اتفاقات بسیار زیبا و دیدنی ای هم در حال رقم خوردن است، اتفاقاتی که شاید نظیر آن را فقط می شود در دوران جنگ تحمیلی دید.

* صحنه هایی که بوی زندگی می دهند

یکی از این صحنه های دیدنی، حضور دانشجویان، طلاب و جوانان جهادی در بیمارستان هاست، افرادی که بدون هیچ چشم داشتی در چنین روزهای سختی در کنار بیماران قرار گرفته اند و برای بهبود بیماران هرکاری از دستشان بر می آید انجام می دهند.

 

 

در بیمارستان مسیح دانشوری هم در کنار کادر درمان که شبانه روز برای بهبود حال بیماران تلاش می کنند، افرادی با لباس های یکدست آبی رنگ را هم می بینیم که بالای سر بیماران مثل پروانه می گردند؛ به بیمار آب و غذا می دهند، زیر سری و پتوی بیماران را مرتب می کنند و ...

 

 

در ابتدا احساس می کنم این آبی پوشان دلسوز جزو کادر درمان یا همراهان بیماران هستند، اما بعد از مدتی کوتاه متوجه می شوم نه کادر درمان اند نه همراه بیمار. آنها افرادی هستند که به صورت جهادی در شرایط شدید کرونایی بیمارستان، کنار بیماران حاضر شده اند و بدون هیچ چشم داشتی از بیماران مراقبت می کنند.

 

 

با بیماران و همراهان آنها که صحبت می کنیم، می بینیم این جوانان جهادی جدای خدمت به بیماران در بیمارستان، حتی در بحث خرید دارو، کمک به بیماران نیازمند که توان مالی ندارند و تهیه و توزیع بسته های غذایی برای دوران نقاهت بیماران نیازمند هم فعالیت دارند.

یکی از بیماران می گوید: اگر این جوانان جهادی نبودند بسیاری از بیماران مجبور بودند برای انجام کارهای خود پرستار همراه بگیرند که هزینه زیادی هم دارد. امروز این جوانان کارهای خیلی از بیماران که توانایی مالی ندارند را انجام می دهند و باید افتخار کنیم که در کشورمان چنین جوانانی وجود دارند.

* جهاد همیشه ادامه دارد؛ یکروز در دفاع از حرم و یک روز برای زندگی مردم کشورمان

گروه جهادی شهدای خانطومان؛ نام گروهی است که اعضایش هم اکنون در بیمارستان مسیح دانشوری با جان و دل به بیماران خدمت می کنند.

گروه از اقشار مختلف مردم، طلاب، دانشجویان و ایثارگران تشکیل شده و از ابتدای شیوع کرونا در بخش های مختلف بیماران کرونایی بیمارستان مسیح دانشوری مشغول فعالیت جهادی هستند. نکته جالب اینکه بسیاری از اعضای این گروه جهادی جزو مدافعان حرم در سوریه نیز بوده اند.

 

 

حجت الاسلام مصطفی حیدری معاون گروه جهادی خانطومان درباره فعالیت گروه در بیمارستان می گوید: برای ما جهاد همیشه ادامه دارد یکروز در دفاع از حرم حضرت زینب (ع) و یک روز برای زندگی مردم عزیزمان در ایران.

 

 

* دوسال خدمت جهادی به بیماران کرونایی

عباس شکوری مسئول گروه جهادی شهدای خانطومان هم ضمن تشکر از همکاری کادر درمان و خصوصا مدیران بیمارستان که توفیق خدمت را به این گروه جهادی دادند، اضافه می کند: از اسفند ۹۸ که نیروهای جهادی در بیمارستان مسیح دانشوری مستقر شدند یک علقه زیبایی بین آنها و پرسنل و بیماران برقرار شده که وقتی نیروها به خانه خود می روند دوباره اشتیاق خدمت به بیماران آنها را به خدمت در بیمارستان می کشد.

 

 

شکوری ادامه می دهد: حدود ۱۲۰ نیرو طی این دو سال در حال خدمت به بیماران در بیمارستان بوده اند و غیر از خدمت به بیماران و کمک به پرسنل و کادر درمان، در تهیه و توزیع آب میوه، شربت های گیاهی، خرید داروی لازم برای بیماران و حتی خرید کمبودهای بخش های کرونایی بیمارستان که تا الان بوده هم فعالیت داشته اند.

 

 

وی تاکید کرد: اعضای گروه این جهادی حتی در حد توان به بیمارانی که توان مالی ضعیفی داشتند هم با همکاری بیمارستان و خیرین کمک کردند و هزینه های بستری و درمان این بیماران را تامین کردند و گاهی سبد کالا نیز برای دوران نقاهت بیماران مستضعف تهیه کرده و میان آنها توزیع کردند.

* بیماری که با توسل به امام حسین(ع) بعد از ۲۵ روز از آی سیو مرخص شد

یکی از جهادگران در گفت وگو با فارس درباره اتفاقات زیبایی که در دوران فعالیتش در بیمارستان رخ داده، گفت: یک روز مانده به محرم امسال یکی از خادمان حرم امام حسین(ع) با هماهنگی گروه جهادی شهدای خانطومان، پرچم گنبد امام حسین علیه السلام  را به بیمارستان مسیح دانشوری آورد، در زمانی که پرچم را در بین بیماران و کادر درمان می بردند، شاهد اتقاقات خیلی زیبایی بودیم.

 

 

وی ادامه داد: یکی از اتفاقات زیبایی که در زمان حضور پرچم امام حسین(ع) در بیمارستان افتاد، شفای یک بیمار جوان بود. بیماری که بیست و پنج روز در آی سیوی بیمارستان بستری بود و بعد از توسل به امام حسین(ع) بهبود یافت از آی سیو مرخص شد.

* جهادی های پای کار 

اگرچه روند واکسیناسیون این روزها در کشور پرشتاب تر شده اما همچنان تعداد زیادی از مردم ما در بیمارستان ها بستری هستند و هر روز هم افراد بیشتری به کرونا مبتلا می شوند. با این حال در کنار کادر درمان، گروه های جهادی و جهادگران بدون خستگی پای کار کمک به بیماران و نیازمندان هستند و با قدرت تمام با کرونا می جنگند تا انشالله روزی ریشه کن شدن این ویروس منحوس از کشور را جشن بگیریم.

 

 

در روزهایی که مردن خیلی از کشورهای دنیا تنها به نجات خود می اندیشند، در کشور ما جهادگرانی هستند که همچون روزهای جنگ تحمیلی از جان خود برای نجات مردم می گذرند و البته مردم هم به خوبی قدردان زحمات این افراد هستند. در ادامه پیام صوتی خانمی که همسرش در بیمارستان مسیح دانشوری است را می شنویم، پیامی که برای گروه جهادی شهدای خانطومان فرستاده و به زیبایی اقدامات و تلاش های جهادگران را توصیف و از آنها قدردانی می کند.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول