اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

راه اندازی بیمارستان ۹۶ تختخوابی طالقانی اهواز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از راه اندازی مجدد بیمارستان طالقانی اهواز با ظرفیت ۹۶ تخت بستری خبر داد.

راه اندازی بیمارستان ۹۶ تختخوابی طالقانی اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، صبح امروز پنج شنبه ۱۱ شهریور با حضور سردار روح الله نوری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، سردار اخوان مهدی فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران، سردار خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه کربلا، سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان، سیدکریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز آیین راه اندازی بیمارستان آیت الله طالقانی اهواز برگزار شد.

فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مراسم راه اندازی این بیمارستان اظهار کرد: این بیمارستان سال‌ها به عنوان مرکز درمانی سوانح سوختگی اهواز بود که حدود دو سال و نیم پیش با ساخته شدن بیمارستان جدید در منطقه پادادشهر تمام امکانات این مرکز به آنجا منتقل شد و این بیمارستان عملا بلا استفاده ماند.

وی با اشاره به ظرفیت ۹۶ تخت‌خوابی این بیمارستان، افزود: در پیک اول بیماری یک هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی استان در اختیار بیماران کرونایی بود و این بیمارستان را به کمک هلال احمر با ظرفیت ۶۴ تخت فعال کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اکنون حدود ۶ هزار تخت بستری در استان داریم که بخش عمده‌ای از آن در اختیار بیماران کرونایی است اگرچه در کرونا از دیگر خدمات درمانی و عمل‌های جراحی غافل نشدیم.

وی ادامه داد: پیک دوم در استان آنچنان بلند نبود اما در پیک سوم به دلیل اینکه بیماران ما بدحال تر بودند در بیمارستان‌های امام خمینی و گلستان اهواز بستری شدند.

فرهاد ابول نژادیان تصریح کرد: در پیک چهارم بیماری تعداد بیماران بستری بیشتر شد و ما مجبور شدیم تمام بیمارستان‌ها را وارد کار کنیم.

وی بیان کرد: اکنون سه هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان بستری بوده که این تعداد حداکثر تختی بود که می‌توانستیم در اختیار کرونا قرار دهیم.

ابول نژادیان عنوان کرد: پیش از این قصد داشتیم از ظرفیت سالن‌های ورزشی استان و تجهیز این سالن‌ها برای بستری بیماران استفاده کنیم اما از آنجا که این کار زمانبر بود تصمیم بر این شد از ظرفیت بیمارستان طالقانی که بسیار مناسب است استفاده شود.

وی اذعان کرد: ظرف یک هفته همه پای کار بودند و با کمک وزارت بهداشت انواع تجهیزات لازم از جمله تخت بیمارستانی و دستگاه‌های اکسیژن ساز و ونتیلاتور تهیه شد همچنین کار تامین آزمایشگاه، سی تی اسکن، رادیولوژی و نیروی پرستار بر عهده  سپاه شد و هلال احمر بحث انتظامات این مرکز را بر عهده دارد که یک کار جمعی است.

کمبود دو هزار تخت بستری در اهواز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مجموعه سپاه حضرت ولی عصر(ع) خوزستان از روز اول در تست گیری و رهگیری بیماران و واکسیناسیون در کنار ما بود. ما واکسیناسیون سیار را در اهواز انجام دادیم و در این طرح جامعه هدف ما افراد بالای ۶۰ سالی هستند که تاکنون واکسن نزده‌اند به این شکل که به درب خانه‌های آنها رفته و نسبت به تزریق واکسن اقدام می‌کنیم.

وی افزود: از امروز کار بستری بیمار در این بیمارستان شروع می‌شود اگرچه می‌خواستیم از شب گذشته بیمار در این بیمارستان بستری شود اما برق این مرکز وصل نشده بود. همچنین قصد داریم بیمارستان شفا اهواز را که یک ساختمان قدیمی است مجددا راه اندازی کنیم. ظرفیت این مرکز ۱۰۰ تخت بوده که بنا داریم با همکاری سپاه استان این بیمارستان را نیز وارد چرخه درمان کنیم.

فرهاد ابول نژادیان تصریح کرد: ما در شهر اهواز حدود دو هزار تخت کمبود داریم. شرایط کرونا به ما نشان داد که شهر اهواز و خیلی از شهرهای ما با کمبود تخت مواجه هستند. شهرستان های ماهشهر و آبادان با وجود داشتن چند بیمارستان همچنان با مشکل پوشش دهی مواجه هستند.

وی افزود: اکنون در هشت شهرستان خوزستان بیمارستان وجود ندارند همچنین در کنار آن با کمبود امکانات و تخت مواجه هستیم. امیدواریم با تلاش های انجام شده به سمت رفع این مشکلات حرکت کنیم.


 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول