اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

محله‌های با اصالت تهران را بشناسیم

تهران سومین شهر بزرگ خاورمیانه، دارای موزه، پارک، مجتمع‌های خرید، رستوران‌ها خیابان‌هایی با بافت‌های قدیمی و اصالتی زیاد می‌باشد.

محله‌های با اصالت تهران را بشناسیم

شهر تهران را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم کرده‌اند، که مناطق شمالی را می‌توان به اصطلاح به مناطق خوش نشین یاد کرد، مناطقی با آب‌وهوای خوش، بافتی مدرن و سبک زندگی مرفه و تعداد ساکنین کم‌تر و برعکس مناطق جنوب بافتی قدیمی سبک زندگی کلاسیک و سنتی، به علت سکونت و و میزان مهاجرت بالا از دیگر شهرها در این مناطق، بسیار شلوغ و نامرتب هستند.

در ادامه با ما همراه باشید تا مناطق و محله‌های با اصالت و در عین حال ایده‌آل برای سکونت را به شما معرفی کنیم.

خیابان مطهری

خیابان مطهری یا همان خیابان تخت طاووس قدیم واقع در منطقه 6 تهران، این خیابان یکی از قدیم‌ترین خیابان‌های تهران است که از یک سمت (غرب) به خیابان ولیعصر و از سوی دیگر (شرق) به بزرگراه شهید صیاد شیرازی منتهی می‌شود.

"بافت شهری این منطقه اکثراً با محوریت مرکزی بودن آن غالباً تجاری و اداری است."

فضای شهری خیابان مطهری

با توجه به فضای مرکزی بودن این خیابان، ساختمان‌های اداری و نهادهای دولتی شرکت‌های مالی بازرگانی و خدمات و صنعتی در آن مستقر هستند، این خیابان‌ها یکی از اصلی‌ترین خیابان‌های اقتصادی تهران شناخته شده است و ساکنین این محله افراد قدیمی با سطح فرهنگ و تحصیلات بالایی برخوردار هستند سطح مراجعه افراد مهاجر در این منطقه کم می‌باشد. این امر باعث شده است بعد از ساعت‌های اداری به نسبت به دیگر خیابان‌های تهران خلوت باشد.

محدوده دسترسی خیابان مطهری

نزدیکی دو خط مترو شهید مفتح و میرزای شیرازی، محدودیت طرح ترافیک، دسترسی راحت به دو جایگاه پمپ بنزین، خط اتوبوس، بی‌آرتی و تاکسی از دیگر محاسن این محله می‌باشد.

محله مطهری از شمال به خیابان زینعلی و از جنوب به بهارشیرازی ختم شده است. همچنین شرق  این محله به خیابان شریعتی و غرب آن به اتوبان مدرس منتهی می‌شود.

از دیگر امکانات این محله دسترسی آسان به فروشگاه‌ها و مراکز خرید آن می‌باشد مجتمع نور یکی از مراکز بزرگ خرید تهران است که در تقاطع مطهری و خیابان ولیعصر واقع می‌باشد. به علت وجود  امکانات رفاهی، آموزشی، فضاهای سبز دنج، پارک‌ها، موزه‌ها، کافه و کترینگ‌ها این محل یکی از ایده‌‌آل‌ترین محله‌های قدیمی تهران برای زندگی است.

شما برای خرید آپارتمان در خیابان مطهری، باید ویژگی دیگر این محله اعم از  متراژ خانه‌های این محله که بین 200 تا 348 متر است و قیمت هر متر زمین در این محله چیزی حدود 60 تا 65 میلیون تومان است، را در نظر داشته باشید.

همچنین قیمت خانه‌های قدیمی یا کلنگی از 120 تا 150 میلیون تومان متغیر می‌باشد. رشد شهری، تنوع ساخت و ساز در این محله بسیار دیده می‌شود به همین علت انواع ساختمان‌ها چه نوساز و چه قدیمی ساز با متراژهای گوناگون دیده می‌شود. قیمت مسکن در این محله به تناسب دیگر محله‌های تهران قیمتی مناسب دارد.

خیابان سهروردی

خیابان سهروردی یا همان خیابان فرح یکی از محله‌های قدیمی که در منطقه ۷ تهران قرار دارد. ابندای این خیابان از محدوده پل سید خندان شروع شده و تا باغ صبا در خیابان بهار شیراز منتهی می‌شود.

 "سهروردی شمالی بورس کابینت و تجهیزات آشپزخانه است."

محله سهروردی تهران یکی از محلات بسیار خوش‌نام و با سابقه بوده که کیفیت سکونت در این محله به دلیل دسترسی‌های زیاد بالاست، دسترسی آسان به مترو مفتح که مرز بین شمال و جنوب این خیابان است و ایستگاه مترو سهروردی و شهید قدوسی از جمله ویژگی‌های این خیابان است.

خیابان سهروردی جنوبی در محدوده طرح ترافیک قرار گرفته اما خیابان سهروردی شمالی از این قاعده مستثنا بوده و فقط در محدوده طرح زوج و فرد واقع شده‌ است.

بعضی ادارات دولتی مانند بانک در این خیابان دایر شده است. به این ترتیب محله حالتی استراتژیک پیدا کرده است. محله سهروردی جنوبی در گذشته باغ صبا نام داشت. خیابان‌های سهروردی، بهشتی و خرمشهر از معابر مهم هستند. بخش‌های شمالی محله بیشتر کاربرد مسکونی دارند.

دسترسی

این محله در مجاورت با بزرگراه سید خندان قرار دارد. دسترسی به اتوبان رسالت از جمله مزیت‌های این محله است. محله سهروری تهران از سمت شمال به پل سید خندان و بزرگراه رسالت ختم می‌شود. این بزرگراه از شرق و غرب این محله را در بر گرفته است و در نهایت از غرب به بزرگراه مدرس ختم می‌شود.

دسترسی اصلی این محله از اتوبان رسالت مسیر شرق به غرب، خیابان جلفا، اتوبان رسالت میسر غرب به شرق، خیابان شریعتی، خیابان سهروردی شمالی مسیر شمال به جنوب به صورت یک طرفه از پل سید خندان تا میدان پالیزی، خیابان سهروردی شمالی به صورت دو طرفه از میدان پالیزی تا خیابان تخت طاووس، خیابان سهروردی جنوبی، خیابان آپادانا، خیابان عباس آباد، خیابان تخت طاووس، خیابان بهار شیراز است.

شما برای خرید آپارتمان در سهروردی شمالی باید به طور میانگین برای هر متر مربع بین 60 تا       65 میلیون تومان باید نقدینگی داشته باشید اما اگر به دنبال واحدهای نوساز و با امکانات بیشتری هستید باید بالای 70 میلیون تومان نقدینگی داشته باشید.

 

عباس آباد

عباس‌آباد یکی از محله‌های شهر تهران است که بخش عمده آن در منطقه ۷ شهرداری تهران و بخش کوچکی از آن در منطقه ۶ شهر تهران واقع شده‌است.

از خیابان‌های مهم این محله می‌توان به سهروردی، آپادانا، نیلوفر، نوبخت، مهناز، اندیشه، سورنا، میرعماد و پارسا اشاره کرد. این محله از شرق به خیابان شریعتی از شمال به بزرگراه شهید قاسم سلیمانی و اراضی عباس‌آباد، از غرب به خیابان ولیعصر و محله یوسف آباد و از جنوب به خیابان مطهری (تخت‌طاووس) منتهی می‌شود.

ساختمان‌های کتابخانه ملی ایران، موزه بانک مرکزی، سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت راه و ترابری، استانداری تهران، مجموعه فرهنگستان‌ها، مصلی تهران، بوستان نوروز، بوستان آب و آتش، بوستان طالقانی (بوستان جهان کودک) و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، موزه کتاب و میراث مستند ایران ،باغ کتاب،دانشکده اقتصاد علامه مهم‌ترین بناهایی هستند که در این منطقه خودنمایی می‌کنند.

این خیابان در حال حاضر یکی از گرانترین نقاط تهران می‌باشد و ساختمان دانشکده اقتصاد و بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی و سازمان سنجش و آموزش عالی و مصلی تهران به همراه گلدسته‌های آن مهم‌ترین بناهای هستند که در این منطقه خود نمایی می‌کنند.

محله عباس‌آباد یا بهشتی، جزو آن دسته از محلات تهران است که هر دو طرح زوج و فرد و طرح اصلی را دارد.

 

دسترسی

موقعیت جغرافیایی محله عباس‌آباد از خیابان اصلی این محله یعنی عباس‌آباد شروع می‌شود که این خیابان مرز شمالی محدوده محله عباس‌آباد است. از جنوب به تخت طاووس یا خیابان مطهری محدود می‌شود. از شرق به خیابان شریعتی و از غرب به اتوبان مدرس منتهی می‌شود.

به دلیل بافت اداری محله عباس‌آباد، این محله از لحاظ اتوبوس غنی‌ترین در محلات تهران است. ایستگاه اتوبوس تندرو خط ۵، پایانه بیهقی- پایانه علم و صنعت و خط ۷، میدان راه آهن-پایانه تجریش نزدیک به خیابان بهشتی ایستگاه دارند. برای اتوبوس‌های عادی در سرتاسر این محله ایستگاه‌‌های نزدیک به هم تعبیه شده است به دلیل وجود پایانه تاکسی سیدخندان و خطوط تاکسی اطراف ایستگاه‌های متروی عباس‌آباد، هیچ‌گاه مسافران را سرگردان نمی‌بینید. این محله به دلیل اداری بودن، همواره دارای حمل‌‌و نقل قوی‌‌تری نسبت به دیگر محلات تهران است.

شما برای خرید آپارتمان در عباس آباد باید به طور میانگین برای هر متر مربع بین 35 تا       90میلیون تومان باید نقدینگی داشته باشید.

در پایان لازم به تاکید است که اگر به دنبال خرید آپارتمان در سایر مناطق تهران هستید، می‌توانید به «سایت ملکی دلتا » به عنوان اولین سایت ملکی در ایران مراجعه کنید. در ضمن اگر به دنبال ملک خاصی هستید که با جستجو، ملک دلخواهتان را نیافته‌اید با ثبت درخواست خرید یا اجاره ملک در سایت، مشاوران و آژانس‌های عضو سایت دلتا شما را یاری خواهند کرد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول