اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس جدید «شین‌بت»؛ عامل ترور فرمانده ارشد القسام

یک روزنامه صهیونیستی برای اولین بار اطلاعاتی از رئیس جدید «شین‌بت» منتشر کرد و نوشت، وی رهبری ترور فرمانده ارشد شاخه نظامی حماس در سال 2012 را بر عهده داشته است.

رئیس جدید «شین‌بت»؛ عامل ترور فرمانده ارشد القسام

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هفته جاری رئیس جدید سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به «شین بت» یا «شاباک» تعیین و این فرد جایگزین «نداف آرگمان» شد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی به معرفی رئیس جدید شاباک که فعلا با نام اختصاری «ر» معرفی شده، پرداخت.

دوره ریاست آرگمان حدود یک ماه و نیم دیگر به پایان می‌رسد و رئیس جدید شاباک این مسؤولیت را بر عهده می‌گیرد. پس از آن دستکم با گذشت دو هفته اجازه انتشار تصویر و نام رئیس جدید شاباک داده می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده، رئیس جدید شاباک دوره‌های آموزشی زبان عربی را طی کرده و سپس به عنوان رئیس بخش عملیاتی شاباک منصوب شده است.

یدیعوت سپس مدعی شد، وی یک ورزشکار و شناگر است و به صحنه فلسطین آشنایی کامل دارد.

این روزنامه صهیونیستی افزود، رئیس جدید شاباک در انتفاضه دوم فلسطین (سال ۲۰۰۰) در یگان‌های مهمی حضور داشته و در سال ۲۰۱۲ ترور «احمد الجعبری» فرمانده شناخته شده گردان‌های «القسام» را رهبری کرد.

یدیعوت در ادامه ادعا کرد، وی نقش مهمی در رمزگشایی از معماهای عملیات ربایش و قتل سه صهیونیست در نزدیکی الخلیل در سال ۲۰۱۴ داشته است.

بنا به این گزارش، رئیس جدید شاباک متاهل و دارای سه فرزند است. مدرک لیسانس علوم سیاسی و فلسفه از دانشگاه تل‌آویو و فوق لیسانس مدیریت دولتی از دانشگاه هاروارد دارد.

«آوی دیختر» نماینده فعلی کنست و رئیس پیشین شاباک نیز درباره رئیس جدید این دستگاه گفت، وی غزه و کرانه باختری را به خوبی می‌شناسد و در کار خود حرفه‌ای است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول