اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ویدئو | افزایش اعتبارات حمایت از شرکت های دانش بنیان به ۳ هزار میلیارد تومان

اعتبارات حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان در بودجه سال ۱۴۰۰ از هزار به سه هزار میلیارد تومان افزایش یافت تا شاهد شکوفایی هرچه بیشتر شرکت‌های دانش بنیان و نقش‌آفرینی گسترده آنها در توسعه اقتصادی کشور باشیم.

ویدئو |  افزایش اعتبارات حمایت از شرکت های دانش بنیان به ۳ هزار میلیارد تومان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، پیشتر دولت در تبصره 16 قانون بودجه سال 1400 کل کشور بودجه هزار میلیارد تومانی را برای صندوق نوآوری تخصیص داده و بانک مرکزی نیز به بانک‌های عامل تکلیف کرد که این مبلغ را با معرفی صندوق نوآوری در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار دهد.

در این راستا صندوق نوآوری به منظور حمایت‌های بیشتر از شرکت‌های دانش بنیان و افزایش نقش آنها در اقتصاد کشور، به بانک مرکزی پیشنهاد کرد تا ضمن تعیین بانک‌های عامل از سوی صندوق نوآوری، با آنها برای افزایش بودجه حمایت از شرکت‌ها به تفاهم برسد؛ بر این اساس مقرر شد در تفاهم‌نامه جداگانه با چهار بانک صادرات، تجارت، ملت و آینده این مبلغ با استفاده از منابع اهرمی صندوق نوآوری نزد این بانک‌ها و لحاظ نرخ بازده موثر تسهیلات بانکی از هزار به سه هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

در نتیجه با موافقت بانک مرکزی، چند روز پیش در یک نشست این تفاهم‌نامه‌ها با حضور دکتر سیدمحسن دهنوی عضو هیئت رییسه مجلس، دکتر علی وحدت، دکتر محمدصادق خیاطیان و مهندس نصرالله جهانگرد، رییس و اعضای هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی و مدیران عامل این چهار بانک به امضا رسید تا شاهد شکوفایی هرچه بیشتر شرکت‌های دانش بنیان و نقش‌آفرینی گسترده آنها در توسعه اقتصادی کشور باشیم.

در ادامه این ویدئو را ببینید:

 

انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول