اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

۶۰ الی ۷۰ درصد مردم در مورد مسکن در رنج هستند

عضو هیأت‌رئیسه مجلس گفت: دولت آقای روحانی، بنایش بر کار نکردن بود و امروز ۶۰ الی ۷۰ درصد مردم در مورد مسکن در رنج هستند.

۶۰ الی ۷۰ درصد مردم در مورد مسکن در رنج هستند

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت ساخت یک میلیون مسکن در سال گفت: ساخت یک میلیون مسکن شدنی است و یک اراده و همت می‌خواهد و عمده کار برای رسیدن به این هدف این است که زمین را در کشور تعیین تکلیف کنند.

وی ادامه داد: الان متاسفانه در بخشی از کشور قیمت زمین تا ۵۰ درصد قیمت ساختمان هم می‌رسد و قیمت زمین به شدت بالا رفته است.

سلیمی خاطر نشان کرد: یکی از کارهایی که باید جدی پیگیری کند این است که قیمت زمین شکسته شود. مساله بعدی این است که دولت باید زمین‌هایی که دارد را در اختیار مردم قرار دهد. 

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید سازوکار در اختیار قرار گرفتن زمین به مردم تدوین و مشخص شود، تصریح کرد: ما در حوزه زمین که تحریم نیستیم، ما کشوری هستیم که یک میلیون و ششصد و چهل و هشت هزار کیلومتر مربع وسعت داریم و کشور بزرگی هستیم.

وی در این باره تصریح کرد: در فولاد و سیمان هم کشور ما تولیدش بیشتر از نیازش است ولی مشکل قیمت داریم. اگر قیمت سیمان و فولاد شکسته شود و تسهیلاتی که در قانون جهش تولید مسکن که مصوب مجلس شورای اسلامی است به موقع در اختیار سازندگان و متقاضیان قرار گیرد این مساله شدنی است.

سلیمی خاطر نشان کرد: همین سه اقدام؛ شکستن قیمت زمین، کاهش قیمت سیمان و فولاد و تسهیل در پرداخت تسهیلات را دولت مدیریت کند که کار سختی هم هست اما شدنی، بسیاری از مشکلات در حوزه مسکن مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به توانمندی و اراده وزیر راه و مسکن برای حل مشکلات این حوزه و ساخت یک میلیون واحد در سال، بیان داشت: ما اعتبارات لازم را در قانون جهش مسکن دیده ایم. الان هم رویکرد دولت عوض شده است اما در دولت آقای روحانی بنایش بر کار نکردن بود و حتما با تلاش دولت فعلی شاهد رونق این حوزه خواهیم بود.

 عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ۶۰ الی ۷۰ درصد مردم در مورد مسکن در رنج هستند. ان‌شا الله ساخت یک میلیون مسکن هرچه زودتر کلید بخورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول