اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مرحوم فرج‌نژاد با مجاهدت‌هایش الگوی جوانان در عرصه جنگ نرم دشمن شد

همرزم مرحوم فرج‌نژاد گفت: محمدحسین در خانه دشمن علیه آنها کار می‌کرد و با تلاش‌های خستگی‌ناپذیرش الگوی جوانان در جبهه جنگ نرم شد.

مرحوم فرج‌نژاد با مجاهدت‌هایش الگوی جوانان در عرصه جنگ نرم دشمن شد

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس آیین چهلمین روز درگذشت طلبه مجاهد جنگ نرم، استاد حوزه و دانشگاه محمدحسین فرج‌نژاد در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

باید مجاهدان جبهه نرم را به عنوان الگو به جوانان معرفی کنیم

در این برنامه سیداحمد عبودتیان مدیر بنیاد خاتم‌الاوصیاء و از دوستان و همرزمانش مرحوم فرج‌نژاد طی سخنانی با اشاره به مجاهدت‌های فعالان جبهه نرم گفت: مجاهدانی داریم که در عرصه جنگ نرم گمنام کارهایی می‌کنند که دیگران چندان از این کارها مطلع نیستند. در زمانی و عصری هستیم که سربازان خود را دارد در صحنه جنگ افرادی چون حججی الگو می‌شوند اما در عرصه جنگ نرم و رسانه‌ای هم نیاز به مجاهدانی داریم که اینها باید الگو باشند و یکی از عرصه‌های جنگ نرم معرفی همین الگوها است.

مرحوم فرج‌نژاد در خانه دشمن علیه دشمن کار می‌کرد

وی مرحوم فرج‌نژاد را الگوی جبهه نرم دانست و گفت: کسی مانند محمدحسین فرج‌نژاد که در عرصه جنگ نرم می‌درخشید باید الگو باشد. او در خود خانه شیطان نفوذ داشت و کار می‌کرد، در خانه اسرائیلی‌ها علیه آنها کار می‌کرد.

عبودتیان ادامه داد: محمدحسین صدها جوان هم تربیت کرده که راهش را ادامه دهند. بنای ما این بود برایش بزرگداشتی بگیریم اما قسمت بود که این مراسم را در اربعینش برگزار کنیم.

امثال فرج‌نژاد هرکدام برای خود امتی هستند

این همرزم مرحوم فرج‌نژاد با اشاره به آثار مجاهدت‌های فعالان جنگ نرم گفت: برخی افراد برای خودشان امتی هستند و ده‌ها برابر دیگران اثرگذار هستند که یکی از آنها محمدحسین فرج‌نژاد است. در مراسم تدفین محمدحسین یک خانمی آمد و گفت: ما تازه با او و کارهایش آشنا شده بودیم و فعالیت داشتیم که زود رفت. از او برای ما حلالیت بگیر و تشکر کن که ما را در این راه قرار داد.

محمدحسین هرکاری جز مخاصمه با دشمن را لغو می‌دانست

عبودتیان ادامه داد: محمدحسین کارش مخاصمه با دشمن بود و هرکاری غیر از این را لغو می‌دانست و به معنی واقعی مجاهد بود. شب ۱۳ فروردین در یزد بودیم شبانه گفت: باید به زاهدان برویم، یک سری از گروه‌های فعال آنجا مشکل دارند و باید به کمکشان برویم. او معمم نبود اما یک عالم اسلامی بود. مطالعه زیاد داشت و مدام دنبال پاسخ سؤالات و شبهات از قرآن و مستندات اهل بیت (ع) بود.

خسروپناه: مرحوم فرج‌نژاد موضوعات را از همه ابعاد بررسی می‌کرد

در ادامه حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه از اساتید فلسفه طی سخنانی که به صورت مجازی برای حاضران ایراد شد با اشاره به تلاش‌های مرحوم فرج‌نژاد در بررسی موضوعات از همه ابعاد گفت: مرحوم فرج‌نژاد شخصیتی بود که مانند فیلسوف محض به مسأله‌ها نمی‌پرداخت یا به عنوان جامعه‌شناس موضوعات را بررسی نمی‌کرد، بلکه موضوع را از ابعاد مختلف می‌سنجید و از پنجره‌ها و ساحت‌های مختلف آن را بررسی می‌کرد.

مرحوم فرج‌نژاد با کودکان به زبان کودکی سخن می‌گفت و با اهل علم هم مانند خودشان

وی ادامه داد: مرحوم فرج‌نژاد می‌توانست با کودکان به زبان کودکی سخن بگوید و با اهل علم هم مانند خودشان. مثلاً در سینما مبانی سینما را با روش‌های فلسفی و جامعه شناختی و... بررسی می‌کرد.

بررسی کامل تاریخ بنی‌اسرائیل از دوران حضرت ابراهیم تا امروز توسط مرحوم فرج‌نژاد

خسروپناه با اشاره به کتاب تاریخ یهود نوشته مرحوم فرج‌نژاد گفت: مرحوم فرج‌نژاد در این کتاب تاریخ بنی‌اسرائیل را از زمان حضرت ابراهیم (ع) بررسی می‌کند، مرحوم فرج نژاد یهودیت ماده‌گرا و دنیا‌گرا را بررسی می‌کند که نگاهش ماتریالیستی است. او می‌گوید اگر این نگاه را کنار بگذارید باید یهودیت را به گونه‌ای دیگر تفسیر کرد.

این استاد فلسفه ادامه داد: او در این کتاب سیر شکل‌گیری صهیونیسم را در طول تاریخ با ظرافت پی می‌گیرد تا به دوران کنونی می‌رسد و سینمای یهود را هم بررسی و هم معنی‌شناسی می‌کند. در فیلم محمد رسول الله اشاره‌ای به جنگ‌های یهودیان با پیامبر ندارد اما مرحوم فرج‌نژاد به خوبی به این موضوع هم می‌پردازد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول