اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان: دولت و تجار لبنان باز هم سوخت نیاز داشته باشند، آماده فروش و ارسال هستیم

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی جبران باسیل گفت: اگر دولت و تجار لبنان باز هم سوخت نیاز داشته باشند، ایران آمادگی فروش و ارسال آن را دارد.

امیرعبداللهیان: دولت و تجار لبنان باز هم سوخت نیاز داشته باشند، آماده فروش و ارسال هستیم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در تماس تلفنی جبران باسیل وزیر امور خارجه سابق و رئیس بزرگترین فراکسیون مسیحی پارلمان لبنان با حسین امیرعبداللهیان، وی ضمن تبریک انتخاب امیرعبداللهیان به سمت وزیر امور خارجه کشورمان، از فروش و ارسال محموله سوخت از سوی جمهوری اسلامی ایران به مقصد لبنان تشکر و قدردانی کرد.

جبران باسیل با انتقاد از سیاست‌های آنهایی که می‌خواهند به مردم‌ لبنان گرسنگی بدهند تا به اهداف سیاسی خود برسند، خواستار گسترش همه جانبه روابط فیمابین شد و ضمن انتقال پیام میشل عون برای رئیس جمهور کشورمان، در خصوص تحولات منطقه با وزیر امور خارجه کشورمان به بحث تبادل نظر پرداخت.

* در حوزه گسترش روابط دوجانبه با لبنان هیچ ‌محدودیتی وجود ندارد 

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای فروش محصولات نفتی خود به مشتریان جدید را مورد تأکید قرار داد و افزود: اگر دولت و تجار لبنان باز هم سوخت نیاز داشته باشند، ایران آمادگی فروش و ارسال آن را داشته و تدبیری که رهبر پرافتخار حزب الله برای پایان دادن به این بحران دست ساخته صهیونیست‌ها بر ضد مردم لبنان انجام داد، مؤید این واقعیت است که مسیر سرافرازی لبنان تنها از اتکا به خود و استفاده از سرمایه‌ها و منابع خود می‌گذرد.

امیرعبداللهیان با اعلام اینکه در حوزه گسترش روابط دوجانبه با لبنان هیچ ‌محدودیتی وجود ندارد، دفاع همیشگی جمهوری اسلامی ایران  از دولت، ارتش و مقاومت لبنان را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه روز دوشنبه هشتم شهریور ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره ارسال محموله‌های سوخت ایران به لبنان نیز اظهار داشت: چندین بار گفته‌ام. این یک تصمیم حاکمیتی است که نفت و سوخت خود را به چه کشورها و مشتریانی بفروشیم. نه آمریکا و نه هیچ کشور دیگری در جایگاه فراقانونی نیستند که بخواهند جلوی تجارت مشروع را بگیرند.

وی افزود: ما در خصوص اعمال حاکمیت خودمان بسیار جدی هستیم و همگان دیدند و فکر می‌کنم بدانند که تجارت مشروع در این حوزه، جزو بدیهیات اولیه حقوق بین‌الملل است. درباره فروش محموله‌های سوخت خود به لبنان همین مسیر را رفتیم و مادامی که مشتری داشته باشیم و تقاضا باشد، این مسیر و فروش ادامه می‌یابد.

خطیب‌زاده اضافه کرد: کشورهای دیگر اگر بتوانند آلام مردم لبنان را کاهش دهند نباید لحظه‌ای تعلل کنند. مردم لبنان مردم ثروتمندی هستند و احتیاج به اعانه ندارند و می‌توانند نیازهای خودشان را با سرمایه خودشان تامین کنند. تنها برخی کشورها که با دسیسه مانع این امر شدند، باید از سیاسی کردن همه چیز دست بردارند و اجازه دهند مردم لبنان نیازهای خود را از طریق منابع خودشان تامین کنند. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول