اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

حریم اطراف کاروانسراهای تاریخی آزادسازی شود

مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی گفت: آزادسازی حریم اطراف کاروانسراها نقش مهمی در توسعه گردشگری دارد.

حریم اطراف کاروانسراهای تاریخی آزادسازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سیدمحمدصادق رضویان در بازدید و بررسی موضوعات مرتبط با کاروانسرای تاریخی میاندشت با حضور مسؤولان شهرستان میامی اظهار کرد: ثبت جهانی و توجه به سامان‌دهی کاروانسراها نقش مؤثری در رشد گردشگری این شهرستان دارد.

وی به پیشنهادهای سرمایه‌گذار بخش خصوصی کاروانسرای میاندشت در خصوص مشارکت در طرح‌های منابع طبیعی و محیط‌زیست، مباحث مربوط به احیای قنوات کاروانسرا و رفع آسیب‌های منظری اشاره کرد و خواستار مشارکت مسؤولان در رفع مشکلات شد.

مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی تأکید کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و رفع مشکلات سرمایه‌گذاران از اولویت‌های مهم است.

رحیم عامری، دادستان عمومی و انقلاب میامی نیز به موقعیت قرارگیری کاروانسرا و تأثیر آن در کاهش تصادفات جاده‌ای اشاره و تأکید کرد: بهره‌برداری و احیای کاروانسرای میاندشت نقش مهمی در جذب گردشگر و کاهش تصادفات جاده‌ای دارد.

عباس طاهران‌پور، معاون فرماندار میامی نیز با تشریح اهمیت جایگاه گردشگری در شهرستان میامی، گفت: دستگاه‌های اجرایی این شهرستان آماده هرگونه کمک برای تسهیل امر سرمایه‌گذاری و آماده‌سازی شهرستان برای حضور ارزیابان یونسکو هستند.

کاروانسرای میاندشت در ۴۰ کیلومتری شرق میامی در مسیر جاده میامی به مشهد قرار دارد؛ میاندشت بزرگ‌ترین مجموعه کاروانسرای ایران شامل سه کاروانسرای صفوی و قاجار است.

کاروانسرای غربی مربوط به دوره صفوی و دو کاروانسرای دیگر مربوط به دوره قاجار است؛ کاروانسرای میاندشت یکی از ۶ کاروانسرای شاخص استان سمنان است که قرار شده در فهرست جهانی ثبت شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول