اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

مرکز انتقال خون دیر افتتاح شد/ استقبال مردم در اهدای خون

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: با افتتاح و راه‌اندازی مرکز ثابت انتقال خون در شهرستان دیر،۲۶هزار و ۵۵۰ سی‌سی خون توسط شهروندان دیّری اهدا شد.

مرکز انتقال خون دیر افتتاح شد/ استقبال مردم در اهدای خون

به گزارش خبرگزاری فارس از دیر، حسین ناظمیان پور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم استقبال خوبی از فعالیت مرکز ثابت انتقال خون در شهرستان دیر داشتند و طی دو روز فعالیت این مرکز و هر روز ۳ ساعت، ۶۸ نفر مراجعه کردند که از این تعداد ۵۹ نفر واجد شرایط اهدا خون بودند.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر بابیان اینکه مقدار ۲۶ هزار و ۵۵۰ سی‌سی خون دریافت شد، ادامه داد: از این مقدار خون اهدایی، انواع فرآورده‌های خونی شامل گلبول قرمز متراکم، پلاسما و پلاکت تهیه و در اختیار مراکز درمانی و بیمارستان‌ها قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: مبتلایان به سرطان خون ، تالاسمی، مصدومین حوادث ترافیکی و مادران باردار از جمله مصرف ‌کنندگان خون و فرآورده‌های خونی هستند.

ناظمیان‌پور گفت: اهدای خون هیچ تأثیری در تضعیف سیستم ایمنی بدن ندارد بلکه اهدای آن موجب جایگزینی گلبول‌های جدید شده و به تحریک سیستم ایمنی و تقویت آن کمک شایانی می‌کند.

این مقام مسؤول اضافه کرد: ویروس کرونا از طریق خون و فرآورده‌های خونی منتقل نمی‌شود و همه مراجعه کنندگان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی پذیرش و توسط پزشک معاینه خواهند شد لذا جای نگرانی در این مورد نیست.

اهدا خون؛ اهدا زندگی

سیدجلال سیدمردانی نیز در خصوص فعالیت مرکز ثابت انتقال خون شهرستان دیّر اظهار داشت: این مرکز ۲ روز در هفته و در حال حاضر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه فعال خواهد بود و خدمات خونگیری ارائه خواهد شد.

مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون استان بوشهر اظهار کرد: شهروندان نوع‌دوست دیّر، اهدا خون را در برنامه زندگی خود قرار دهند و علاوه بر کمک به تامین نیاز خونی استان موجب استمرار و افزایش روزهای فعالیت مرکز ثابت انتقال خون این شهرستان شوند.

وی افزود: واحدهای خونی اهدایی در بخش ویروس‌شناسی پایگاه انتقال خون ازنظر بیماری‌های هپاتیت C و B، ایدز و سفلیس مورد آزمایش قرار می‌گیرند و نتایج آن به اطلاع اهداکنندگان خون می‌رسد.

این مقام مسؤول بیان کرد: مراجعان هنگام مراجعه برای اهدای خون حتما کارت ملی همراه داشته و وزن اهدا کنندگان بالای ۵۰ کیلوگرم باشد، همچنین آقایان ۴ بار در سال و خانم‌ها به دلیل مسائل فیزیولوژیک ۳ بار در سال می‌توانند خون اهدا کنند.

سیدمردانی عنوان کرد: زنان تا پایان دوره شیردهی از اهدا خون معاف و افرادی که تحت عمل قلب باز قرار گرفته‌اند معاف دائم هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول