اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

سفررئیس جمهور به مناطق محروم اقدامی بجا و درست بود

امام جمعه ابرکوه گفت: سفر رئیس جمهور به مناطق محروم و قرار گرفتن در جمع مردم علاوه بر خنثی سازی توطئه های دشمنان، اقدامی در جهت بازسازی اعتماد عمومی است که در دولت فرسوده و رفاه طلب گذشته مخدوش شده است.

سفررئیس جمهور به مناطق محروم اقدامی بجا و درست بود

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در گفت و گو با خبرنگار فارس از ابرکوه، با اشاره به سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این اقدام بسیار زیبای آقای رئیسی و توجه به مناطق محروم که سوژه آفرینان،  بدخواهان و مخالفان سعی داشتند از مشکلات مردم این مناطق بهره برداری تبلیغی کنند، بر دسیسه ها خط بطلان کشیده و رفتاری مهم برای بازسازی اعتماد عمومی است که در دولت فرسوده و رفاه طلب گذشته مخدوش شده بود.

وی افزود: دولت سیزدهم باید نماد عمل به وعده ها، صداقت گفتاری و رفتاری، شجاعت در پذیرش اشتباه، تحول در ساختار اداری کشور، حضور مستمر و مؤثر در بین مردم، برنامه ریزی سنجیده، کارشناسانه و اقدام انقلابی مبتنی بر عقلانیت انقلابی داشته باشد.

امام جمعه ابرکوه همچنین به ضرورت بازسازی فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: زدن چوب حراج بر پیکر ارزش‌های دینی و اعتقادی و جلوه ها و مظاهر فرهنگ دینی جامعه ارمغان حاکمیت جناح اصلاح‌طلب بود. بازسازی ویرانه های فرهنگی، دادن خودباوری دینی به مردم، بانوان و نسل جوان مهمترین و دشوارترین کاری است که باید به لطف خدا در کشور انجام گیرد.

حسینی اذعان کرد: حاکمیت دگر اندیشان فسادگر تا کنون موجب افزایش شکاف ها و فاصله بین نسلی در جامعه و در نتیجه ظهور تحولات نگران‌کننده و مدگرایی ها و معیارهای غربی در سبک زندگی مردم، جوانان و خانواده ها شده و غرب مسلکی، شیطان گرایی و واگرایی را رواج داده‌اند.

وی تأکید کرد: راهکار نجات کشور از این پرتگاه سقوط که ثمره تلخ حاکمیت خیانت بوده، باز سازی انقلابی در ساختار فرهنگی کشور بر مبنای عقلانیت و حکمت است. لذا دولتمردان جدید باید وزارتخانه هایشان را از آلایش های فساد پالایش کنند و بدانند که جلب اعتماد آسیب‌دیده مردم بسیار مهم است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه در بحث مباحث داخلی شهرستان گفت: در پنج سال اول دهه 90 جایگاه بیمارستان ابرکوه در بین مردم در حد یک درمانگاه بود و در پنج سال دوم هم چند اتفاق ناگوار، مرگ و میر و نارسایی ها به به موقعیت بیمارستان آسیب زد. اما به لطف خدا و پیگیری‌های مستمر زمینه رشد و شکوفایی و بالندگی سریع و ارتقاء آن فراهم شد.

حسینی از ارتقاء بیمارستان به ۹۶ تخت خوابی خبر داد و افزود: خرید و نصب دستگاه سی تی اسکن، ساخت و بهره‌برداری از کلینیک تخصصی با اعتباری بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان، جذب متخصص‌عفونی، راه‌اندازی بخش ICU، احداث پد هلیکوپتر در داخل بیمارستان، پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد از ساخت آشپزخانه جدید و ... اقداماتی بود که برای رشد و ارتقاء بیمارستان صورت گرفت.

وی ابراز کرد: از اواخر سال ۹۸ و پیدایش کرونا با همت مردم و خیرین، خرید و نصب دستگاه‌های اکسیژن ساز انجام گرفت. رویکرد خیرین در حمایت از بیمارستان اوج گرفت و در نتیجه خرید دو دستگاه دیالیز و کمک به هزینه ساخت دیالیز، خرید ماموگرافی، تهیه و تکمیل تجهیزات پزشکی با زحمات زیاد مسئولین انجام گرفت.

وی ادامه داد: اکنون نیز مجوز تحویل MRI به بیمارستان با پیگیری نماینده مجلس صادر شده که لازم است این دستگاه با ارز هیئت امنایی تأمین شود. در این خصوص ۳۰ میلیارد تومان هزینه دارد که ۲۳ میلیارد را دولت کمک می‌کند و هفت میلیارد را باید از شهرستان تأمین کنیم.

رئیس مجمع بسیج شهرستان همچنین از اختصاص 33 نیروی انسانی جدید در حوزه های پزشکی، پرستاری، پشتیبانی و پیراپزشکی خبر داد و عنوان کرد: این تلاش‌ها با همیاری خوب مسئولین شهرستان و مسئولین بهداشت و درمان بیمارستان و نماینده صورت گرفته و قریب دو سال است که برای بیمارستان مؤسسه خیریه جذب کمک های مردمی تشکیل داده‌ایم.

 انتهای پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول