اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ده‌ها نمازگزار فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست آسیب دیدند

شهروندان فلسطینی در شهرک‌های بیتا و کفر قدوم کرانه باختری پس از اقامه نماز جمعه امروز در اعتراض به شهرک سازی رژیم صهیونیستی راهپیمایی کردند که با حمله نظامیان صهیونیست روبه‌رو شدند.

ده‌ها نمازگزار فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست آسیب دیدند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نظامیان صهیونیست عصر امروز به راهپیمایی ضد شهرک‌سازی که شهروندان فلسطینی «کفر قدوم» طبق روال هر جمعه پس از اقامه نماز جمعه برگزار کرده بودند با شلیک گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک آور حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی (وفا)، یک شهروند فلسطینی در این حمله بر اثر اصابت گلوله پلاستیکی به ناحیه سرش مجروح و به بیمارستان منتقل شد و ده‌ها نفر دیگر هم بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار تنگی نفس شدند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی که از ۱۷ سال پیش در اعتراض به ساخت دیوار حائل رژیم صهیونیستی و مسدود شدن جاده اصلی این روستا برگزار می‌شود، بر ادامه مقاومت مردمی تا دستیابی ملت فلسطین به آزادی و استقلال تاکید کردند.

حمله نظامیان اشغالگر به شرکت‌کنندگان در راهپیمایی هفتگی در شهرک بیتا در جنوب نابلس نیز به آسیب دیدن ۷۰ شهروند فلسطینی منجر شد.

به گفته اورژانس هلال احمر نابلس، ۱۲ شهروند فلسطینی از جمله یک نیروی هلال احمر بر اثر شلیک گلوله پلاستیکی نظامیان صهیونیست زخمی شدند، شش نفر هم که مورد تعقیب نظامیان صهیونیست بودند بر اثر سقوط از ارتفاع دچار جراحت یا شکستگی در نواحی از بدنشان شدند.

یک شهروند فلسطینی نیز در این حملات نظامیان صهیونیست، بر اثر اصابت گلوله گازی به بدنش زخمی شد و ۵۱ نفر دیگر هم بر اثر شلیک گاز اشک آور صهیونیست‌ها دچار تنگی نفس شدند.

شهرک بیتا از چند ماه پیش شاهد حملات نظامیان صهیونیست به راهپیمایی ضد شهرک سازی اهالی این منطقه است.

رژیم صهیونیستی در حال ساخت شهرک «جفعات اویتار» در بلندهای منطقه جبل صبیح است.

نظامیان صهیونیستی امروز همچنین با حمله به مناطقی از استان رام الله و البیره  هفت را بازداشت کردند.دو شهروند دیگر فلسطینی نیز در بیت لحم بازداشت کردند.

ده‌ها هزار نفر هم امروز جمعه در صحن‌های مسجد الاقصی نماز جمعه را برگزار کردند.

به گزارش اداره اوقاف اسلامی قدس، 45 هزار نمازگزار در میان تدابیر شدید امنیتی نظامیان صهیونیست که اطراف مسجد الاقصی مستقر بودند، نماز جمعه امروز را برگزار کردند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول