اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری رزمایش «خزر- مبارزه با تروریسم 2021» در قزاقستان

مرحله عملیاتی رزمایش مشترک ضد تروریستی «خزر - مبارزه با تروریسم 2021» در شهر «آکتائو» قزاقستان برگزار شد.

برگزاری رزمایش «خزر- مبارزه با تروریسم 2021» در قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مرحله عملیاتی رزمایش مشترک ضد تروریستی «خزر - مبارزه با تروریسم 2021» از سوی کمیته امنیت ملی قزاقستان و مرکز مبارزه با تروریسم کشورهای مستقل همسود و مشارکت نهادهای مربوطه کشورهای عضو این سازمان در شهر «آکتائو» قزاقستان برگزار شد.

این رزمایش مشترک ضد تروریستی کشورهای مستقل همسود با هدف مقابله مشترک علیه تهدیدات و چالش‌های تروریستی و با حضور ساختارهای نظامی و امنیتی ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان در دو مرحله صورت گرفت.

در مرحله اول رزمایش اقدامات مربوط به مطالعات وضعیت موضوعات مورد علاقه عملیاتی صورت گرفت که در نتیجه آن همه اعضای گروه‌های تروریستی شناسایی و بازداشت شدند. اقدامات تروریستی که قرار بود انجام دهند، خنثی، ارتباط بین گروه‌های مربوطه شناسایی و سلاح و تجهیزات آنها کشف و مصادره شدند.

همچنین روش‌های تعامل و همکاری‌های بین واحدهای امنیتی و انتظامی کشورهای عضو در زمینه انجام اقدامات عملیاتی و جستجویی در جهت شناسایی و خنثی سازی عوامل اقدامات تروریستی در تاسیسات زیرساخت‌های دریایی و صنعت نفت و گاز کشورهای مستقل همسود انجام شد.

در جریان مرحله اول رزمایش به طور فعال از ظرفیت‌های سیستم های اطلاعاتی استفاده جمعی، نهادهای امنیتی، انتظامی و سرویس های اطلاعاتی (از جمله بانک داده‌های تخصصی مرکز ضد تروریستی کشورهای مستقل همسود، بانک اطلاعات بین المللی در زمینه مقابله با تروریسم، بانک داده‌های مشترک نهادهای امنیتی و سرویس های اطلاعاتی کشور های مستقل همسود، بانک مشترک اطلاعاتی داکتیلوسکوپی کشورهای مستقل همسود) استفاده شد.

در مرحله دوم این رزمایش، بر روش و اهداف برنامه ریزی استفاده از نیرو و وسایل و همچنین مدیریت مستمر بر واحدها در چارچوب اقدامات ضد تروریستی تمرکز شد.

همچنین با مشارکت نیروهای ویژه کمیته امنیت ملی، گارد ملی، وزارت کشور و دفاع قزاقستان و مرکز ویژه خدمات امنیت فدرال روسیه اقدامات عملیاتی و رزمی برای آزادی گروگان‌ها و خنثی سازی تروریست‌های مشروط در تاسیسات «بوراوایا استاناوکو» و «کشتی کانیش ساتپایف» در منطقه آبی بندر «آکتائو» انجام شد. همچنین واحدهای وزارت حوادث غیرمترقبه قزاقستان برنامه مربوط به رفع عواقب اقدامات تروریستی را به نمایش گذاشتند.

از سال 2001 با همکاری مرکز ضد تروریستی کشورهای مستقل همسود 16 مورد تمرین و رزمایش با در نظر گرفتن شرایط موجود در رابطه به تهدیدات تروریستی در قلمرو این سازمان و سایر مناطق جهان، برگزار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول