اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

ماجدی: 100 بازیکن به مهدوی کیا معرفی کردیم/ سرپرستی انتخاب می‌کنیم که چالش ساز نشود

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال گفت: نام حدود 100 بازیکن را در رده‌های مختلف در اختیار مهدوی‌کیا گذاشتیم.

ماجدی: 100 بازیکن به مهدوی کیا معرفی کردیم/ سرپرستی انتخاب می‌کنیم که چالش ساز نشود

میرشاد ماجدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد جلسه اخیر خود با مهدی مهدوی کیا برای تدوین برنامه‌های تیم ملی فوتبال امید اظهار داشت: جلسه 4-3 ساعته خوبی با مهدوی کیا داشتیم و طبق صحبت‌هایی که داشتیم، وی لیست بازیکنان نوجوانان، جوانان و امید که در رده سنی متولدین 77، 79 و 80 هستند، از ما درخواست کرد و فهرستی حدود 100 بازیکن را در اختیارش قرار دادیم  تا در باره این نفرات به جمع‌بندی برسد. همچنین طبق برنامه مهدوی‌کیا چند دستیار آلمانی به ایران می‌آیند. البته هنوز لیست نفرات مدنظر خود را به ما نداده و قرار شد در این هفته کارها را جمع‌بندی کنیم و این اسامی را به ما اعلام کند.

وی افزود: در حال حاضر مهدوی کیا نام هیچ یک از مربیان ایرانی را برای حضور در کادر فنی را به ما اعلام نکرده و قرار است در این مورد هم بررسی‌های لازم را انجام بدهد. باید تا 5 مهر اسامی 50 بازیکن را به AFC اعلام کنیم تا از میان آنها 23 بازیکن راهی مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا شوند. اگر به جای این تعداد نام 40 نفر را اعلام کنیم، دیگر نمی‌توانیم بازیکنی را به لیست خود اضافه کنیم. به همین دلیل لیست 50 نفره را اعلام خواهیم کرد.

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: طبق شرایط نهایی که به ما اعلام شده اولین بازی ما در رقابت‌های مقدماتی زیر 23 سال آسیا به میزبانی تاجیکستان، 3 آبان ماه مقابل نپال خواهد بود. همچنین 6 و 9 آبان هم باید به مصاف لبنان و تاجیکستان برویم. تا آن زمان فرصت زیادی نمانده و کمتر از دو ماه برای تدارک تیم ملی امید وقت داریم. منتظر هستیم مهدوی کیا هر چه سریع‌تر برنامه‌هایش را اعلام کند. تیم اجرایی ما هم برای فراهم کردن مقدمات برگزاری اردوها آماده است.

ماجدی در خصوص زمان شروع اولین اردوی تیم ملی امید پاسخ داد: طبق صحبتی که با مهدوی کیا داشتیم 22 یا 23 شهریور اولین اردوی ما شروع می‌شود.

وی در خصوص تداخل این زمان با برنامه دیدارهای پرسپولیس، استقلال و تراکتور در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: همیشه در تیم ملی المپیک به دلیل شرایط سنی بازیکنان که کاملا در پوشش تیم بزرگسال قرار می‌گیرند، این مشکل را داشته‌ایم. امیدوار هستیم باشگاه‌ها این بار با ما همکاری بیشتری داشته باشند. قبول داریم آنها برای موفقیت در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری می‌کنند، اما اینجا هم بحث ملی است. با توجه به ارتباط خوب فدراسیون فوتبال و کمیته جوانان با بیشتر مربیان باشگاهی و حضور مهدی مهدوی کیا به عنوان یک چهره موفق ورزشی در تیم امید، این دوره راحت‌تر می‌توانیم بازیکنان را از تیم‌های باشگاهی در اختیار بگیریم مگر آنکه تیم‌ها در کشورمان نباشند و یا در کوران مسابقات قرار بگیرند.

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در باره آخرین وضعیت انتخاب سرپرست تیم ملی امید و اینکه  آیا فعالیت داریوش مصطفوی بعنوان مدیر این تیم قطعی شده است، پاسخ داد: مصطفوی از بزرگان فوتبال ایران است و ارادت ویژه‌ای به وی دارم. در باره بحث انتخاب سرپرست تاکنون صحبتی نشده، اما در جلسه‌ای که خدمت صالحی امیری بودیم، مصطفوی توسط کمیته ملی المپیک به عنوان مدیر به ما معرفی شد و قرار نیست سرپرست تیم امید باشد. سطح مصطفوی بالاتر از این مسائل است اما تجربیات وی نه تنها برای تیم ملی امید بلکه برای تیم‌های مختلف ما قابل استفاده است.

ماجدی ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز اردویی تشکیل نشده بررسی کامل هم در مورد انتخاب سرپرست صورت نگرفته است. در کل انتخاب سرپرست و مدیریت تیم با فدراسیون فوتبال، رئیس فدراسیون و کمیته جوانان است. باید کسی را انتخاب کنیم که هارمونی و هماهنگی لازم را با مهدوی کیا و فدراسیون داشته باشد و قطعا کسی انتخاب نمی‌شود که در این زمینه چالش ایجاد کند. سعی می‌کنیم کسی انتخاب شود که رابطه خوبی با مهدوی کیا و فدراسیون داشته باشد. قطعا در این مورد مشکلی نخواهیم داشت.

وی درباره تعداد دستیاران آلمانی مهدوی کیا و زمان حضور آنها در کشورمان گفت: در این باره اطلاعی ندارم. فقط مهدوی کیا به من گفت چند دستیار آلمانی را به ایران می‌آورم، اما اطلاعی از اینکه چند نفر از اعضای کادر فنی ایرانی یا آلمانی باشند به ما نداده است. قطعا در یک هفته آینده این مورد هم بررسی می‌شود، زیرا زمان زیادی تا شروع مسابقات نداریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول