اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

کیفرخواست 18 نفر از متهمان پرونده اداره کل میراث فرهنگی قزوین صادر شد

به گفتۀ دادستانی مرکز استان قزوین: اتهام چندین فقره اختلاس، چندین فقره تبانی در معاملات دولتی، چندین فقره اهمال در امر مدیریت، چندین فقره نقض قانون منع مداخله کارمندان دولت در معاملات دولتی، چندین فقره تحصیل مال از طریق نامشروع، لطمه و خرابی به آثار و بنای تاریخی، جعل و استفاده از سند مجعول از سوی متهمان پرونده میراث فرهنگی قزوین، محرز گردید و برای 18 نفر از متهمان پرونده کیفرخواست صادر شد و پرونده برای رسیدگی به شعبه 108 دادگاه های کیفری دو قزوین ارجاع گردیده است.

کیفرخواست 18 نفر از متهمان پرونده اداره کل میراث فرهنگی قزوین صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، به نقل از روابط عمومی دادستانی مرکز استان، حسب گزارش اداره کل بازرسی استان قزوین در سال 97 مبنی بر تخلفات گسترده مالی صورت گرفته در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین، پرونده‌ قضایی در دادسرای مرکز استان تشکیل و بر همین اساس متهمان موصوف تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند.

گفتنی است متهمان این پرونده شامل برخی از مدیران، کارمندان و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین و همچنین تعدادی از پیمانکاران پروژه‌های مختلف اماکن تاریخی و گردشگری سطح استان هستند، که با توجه به پراکندگی تخلفات در سطح استان، تحقیقات مقدماتی وسیعی از سوی یکی از شعب بازپرسی دادسرای قزوین انجام شده است.

خاطرنشان می‌سازد پس از بررسی و کارشناسی‌های صورت گرفته مشخص گردید، در قراردادهای منعقده با بعضی از پیمانکاران اماکن تاریخی و گردشگری در واگذاری برخی از پروژه‌ها مقررات قانونی اعمال نشده و تبانی صورت گرفته و با صدور گواهی‌های متعدد خلاف واقع (جعل معنوی) صورت وضعیت‌های صوری تأیید و مبالغ هنگفتی از حقوق بیت المال تضییع شده است.

بر همین اساس اتهام چندین فقره اختلاس به میزان بیش از 25 میلیارد ریال، چندین فقره تبانی در معاملات دولتی منتهی به خسارت به دولت به میزان بیش 40 میلیارد ریال، چندین فقره اهمال در امر مدیریت منتهی به تضییع حقوق دولتی به میزان بیش از 25 میلیارد ریال، چندین فقره نقض قانون منع مداخله کارمندان دولت در معاملات دولتی، چندین فقره تحصیل مال از طریق نامشروع، لطمه و خرابی به آثار و بنای تاریخی، جعل و استفاده از سند مجعول از سوی متهمان این پرونده، محرز گردید و در نهایت با توجه به گزارش اداره کل بازرسی استان و تحقیقات انجام شده از سوی شعبه رسیدگی کننده، پرونده موصوف تکمیل و برای 18 نفر از متهمان پرونده کیفرخواست صادر شد و پرونده برای رسیدگی به شعبه 108 دادگاه های کیفری دو قزوین ارجاع گردیده است.

در پایان متذکر می گردد دستگاه قضایی استان در برخورد با تخلفات و مفاسد کاملاً جدی است و در مسیر مبارزه با فساد، با هیچکس تعارف نخواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول